Bilinçli tüketicilerin
ve çevreye olan duyarlılıklarının artması, pazarlama literatüründe de yeni
yaklaşımların ortaya çıkmasını sağlamıştır. Bu yaklaşımlardan biri de çevre
hassasiyetini konu alan yeşil ürün kavramıdır. Yeşil ürün çevreye, doğal
kaynaklara zarar vermeyen, sağlığı olumsuz yönde etkilemeyen ve geri dönüşümü
destekleyen ürünlerdir. Tüketicilerin farklı demografik özelliklere sahip
olması, onların istek ve ihtiyaçlarının farklılaşmasına neden olmakta, bu
nedenle yeşil ürünlere yönelik düşünceleri de değişikliğe uğramaktadır. Bu
nedenle bu çalışmada, yeşil ürün satın alma davranışları üzerine
odaklanılmaktadır. Demografik özelliklerin farklılaştığı X, Y ve Z kuşağı tüketicilerin yeşil ürün
satın almaya yönelik davranışları incelenmektedir. Bu amaç doğrultusunda X, Y
ve Z kuşağı tüketicilerden yüz yüze anket yöntemi ile toplam 435 anket
toplanmıştır. Elde edilen verilere SPSS 25.0 istatistik programı ile birlikte
frekans analizi, t testi ve ANOVA testleri uygulanmıştır. Çıkan sonuçlara göre;
kadınların erkeklere göre, evli olan katılımcıların bekar katılımcılara göre
yeşil ürün satın almada daha duyarlı oldukları ortaya çıkmıştır. Ayrıca,
kuşaklara göre bakıldığında ise, X kuşağı katılımcıları, Y ve Z kuşaklarına
göre yeşil ürün konusunda daha hassas davranmakta ve yeşil ürün satın alma
konusunda daha istekli olmaktadırlar.
Increasing conscious consumers and environmental
sensitivity has led to the emergence of new approaches in marketing literature.
One of these approaches is the concept of green product which is about
environmental sensitivity. With this concept, green product is that do not harm
the natural resources, affect the health in the negative direction and support
the recycling gain importance. The fact that consumers have different
demographic characteristics causes differentiation of their wishes and needs,
for this reason, the thoughts on green products are also changing. For this
reason, this study focuses on green product purchasing behaviors. The behavior
of X, Y and Z generation consumers who have different demographics to buy green
products is examined. For this purpose, a total of 435 questionnaires were
collected by face-to-face survey method from X, Y and Z generation consumers.
Frequency analysis, t test and ANOVA tests were applied to the obtained data
with SPSS 25.0 statistical program. According to the results; it is found that
women are more sensitive than men and that married participants are more likely
to buy green products than single participants. In addition, when viewed from
generation to generation, X generation participants are more sensitive to green
products than Y and Z generations and are more willing to buy green products.
Generation X Y and Z Generation Green Product Green Consumption Green Product Purchase
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 24 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 18 |