The purpose of the study was to examine the opinions
of visual arts teachers’ on art education of gifted and talented students in
science and art centers in Turkey. In the study, the case study design was used
which is one of the qualitative research approaches. Criterion sampling from
the purposeful sampling methods was used in the selection of the participant.
The data of this study were obtained by using face-to-face interview and a
semi-structured interview form. Within the scope of there search, interviews
were held with 12 visual arts teachers working in six different science and art
centers. The data obtained from the interviews were subjected to descriptive
analysis and main themes and codes related to these themes were created. The opinions
of the participating teachers; the physical possibilities of BİLSEMs, visual
arts course in BİLSEMs, student selection process to BİLSEM and the feedback
received by teachers were gathered under four main themes. As a result of the
findings, participating teachers pointed out that the activity book used in
science and art centers could not meet the needs, the physical conditions, the
methods used in the student selection test and the time inadequacy for the
course.
Science and art center visual arts teacher gifted and talented student art education in Turkey
Bu çalışmada, Bilim ve Sanat Merkezlerinde görev
yapan görsel sanatlar öğretmenlerinin özel yetenekli öğrencilere verilen sanat
eğitimine ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, nitel
araştırma yaklaşımlarından durum çalışması deseni ile tasarlanmıştır. Katılımcı
seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Bu
çalışmanın verileri, yüz yüze görüşme ve yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma kapsamında altı farklı Bilim ve Sanat Merkezinde
çalışan 12 görsel sanatlar öğretmeniyle görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler
sonucunda elde edilen veriler, betimsel analizine tabi tutulmuş ve temalar
altında toplanarak bu temalara bağlı kodlar oluşturulmuştur. Katılımcı öğretmenlerin görüşleri; BİLSEM’lerin fiziksel
olanakları, BİLSEM’lerde görsel sanatlar dersi, BİLSEM’e öğrenci seçim süreci
ve öğretmenlerin aldıkları geri bildirimler olmak üzere dört ana tema altında
toplanmıştır. Elde edilen
bulgulara göre katılımcı öğretmenler; bilim ve sanat merkezlerindeki sanat
eğitimine ilişkin ders içinde kullanılan etkinlik kitabının ihtiyaçları tam
olarak karşılayamamasına, fiziksel şartların, öğrenci seçme sürecinde
kullanılan yöntemlerin ve görsel sanatlar eğitimi için ayrılan ders süresinin
yetersizliğine dikkat çekmişlerdir.
Bilim ve Sanat Merkezi görsel sanatlar öğretmeni özel yetenekli öğrenci sanat eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 18 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 19 |