Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Effects of Using WebQuest and Animation on Academic Achievement and Retention in Social Studies Education

Yıl 2019, Cilt: 13 Sayı: 19, 728 - 749, 30.09.2019
https://doi.org/10.26466/opus.596121

Öz

The aim of this study is to analyze the effects of animation and WebQuest teaching methods on students’ academic achievement and retention of the learned knowledge. One control and two experimental groups were used in this quasi-experimental study. 94 students participated in the study, 32 of which were in the experimental group 1 taught by using WebQuest, 31 in the experimental group 2 taught by using animation, and 31 in the control group which was taught through traditional teaching. The study was carried out in the fall semester of 2017-2018 academic year in a secondary school (with middle socioeconomic level students) located in Ankara. The academic achievement test, which was prepared by the researcher, was applied to all three groups as the pre-test, post-test, and retention test. The findings revealed that the teaching method, applied in three different groups whose learning level was equivalent at the beginning of the study, affected academic achievement to different degrees. The analysis of the post-test data indicates that animation and WebQuest teaching methods have a similar effect on increasing academic success. On the other hand, the WebQuest teaching method has emerged as the most effective method for remembering the information learned. 

Kaynakça

  • Acun, İ. (2004). Web tabanlı işbirliğine dayalı öğrenim: öğrenme için sosyal etkileşim. Sosyal Bilimler Dergisi, 6, 2-6.
  • Açıkalın, M. and Duru, E. (2005). The use of computer technologies in the social studies classroom. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(2), 18-26.
  • Akçay, A., and Şahin, A. (2012). Webquest (Web Macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 33-45.
  • Akdeniz, A. R., Öztürk, M. and Bakırcı, H. (2017). Bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının sekizinci sınıf öğrencilerinin fen dersi akademik başarılarına ve bilginin kalıcılığına etkisi. HAYEF: Journal of Education, 14(2), 59-77.
  • Aktaş, M. (2015). 7. sınıf matematik dersinde bilgisayar animasyonları ve aktiviteleri ile simetri öğretiminin akademik başarıya etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 49-62.
  • Aktürk, V. (2012). Sosyal bilgiler dersinde animasyon ve dijital harita kullanımının öğrencilerin mekânı algılama becerilerine yönelik etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar, Türkiye.
  • Aslan-Efe, H. (2015). Animasyon destekli çevre eğitiminin akademik başarıya, akılda kalıcılığa ve çevreye yönelik tutuma etkisi. Journal of Computer and Education Research 3(5), 130-143.
  • Aydoğan-Yenmez, A., Özpinar, İ. and Gökçe, S. (2017). Use of WebQuests in mathematics instruction: academic achievement, teacher and student opinions. Universal Journal of Educational Research 5(9), 1554-1570. DOI: 10.13189/ujer.2017.050913
  • Boyacı, M. (2016). Fen ve teknoloji dersinde animasyon uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa, Türkiye.
  • Burke, K.A., Greenbowe, T.J., and Windschitl, M.A. (1998). Developing and using conceptual computer animations for chemistry instruction. Journal of Chemical Education, 75, 1658-1661.
  • Chang, C. S., Chen, T. S. and Hsu, W.H. (2011). The study on integrating WebQuest with mobile learning for environmental education. Computers and Education, 57, 1228-1239.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.), Lawrence Erlbaum, New York: Hillsdale.
  • Çetin, T. and İnel, Y. (2017). Coğrafya öğretiminde Webquest uygulamaları. Adem Sezer (Editör), Coğrafya öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, (pp. 243-254) içinde. Ankara: Pegem.
  • Daşdemir, İ., (2006). Animasyon kullanımının ilköğretim fen bilgisi dersinde akademik başarıya ve kalıcılığa olan etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, Türkiye.
  • Daşdemir, İ. and Doymuş, K. (2012). 8. sınıf kuvvet ve hareket ünitesinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 77-87.
  • Dodge, B. (1995). WebQuests: A technique for internet-based learning. Distance educator, 1(2), 10-13.
  • Dodge, B. (2001). FOCUS: Five rules for writing a great WebQuest. Learning and leading with technology, 28(8), 6-9.
  • Doğru, M. and Şeker, F. (2012). The effect of use of WebQuest in science education on persistency and attitude levels for science and technology lesson. Çukurova University Faculty of Education Journal, 41(1), 95-104.
  • Eady, M. J., and Lockyer, L. (2013). Tools for learning: Technology and teaching strategies. Queensland University of Technology, Australia, 71. URL: https://ro.uow.edu.au/asdpapers/403/
  • Emrahoğlu, N. and Bülbül, O. (2010). 9. sınıf fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığa etkisinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 409-422.
  • Emrahoğlu, N. and Öz, Ö. Ö. (2008). İlköğretim 6. sınıflarda fen bilgisi dersinde uzayı keşfediyoruz ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 183-192.
  • Eşgi, N. (2013). Dijital yerli çocukların ve dijital göçmen ebeveynlerinin internet bağımlılığına ilişkin algılarının karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 181-194.
  • Fraenkel, J. and Wallen, N. (2008). How to design and evaluate research in education (7th ed.). New York: McGraw Hill Companies.
  • Genç, M. (2013). Animasyonla eğitimin öğretmen adaylarının biyoloji tutumuna etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(7), 47-61.
  • Gülbahar, Y., and Güven, İ. (2008). A survey on ICT Usage and the perceptions of social studies teachers in Turkey. Educational Technology & Society, 11(3), 37-51.
  • Gülbahar, Y., Madran, R. O., and Kalelioğlu, F. (2010). Development and evaluation of an interactive WebQuest environment: “Web Macerasi”. Educational Technology & Society, 13(3), 139-150.
  • Gürgil, F., Ünal, M. and Aksoy, B. (2019). Social studies preservice teachers’ views on and experiences with WebQuest. Journal of Education and Training Studies, 7(4), 131-141.
  • Güven, G. and Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Hassanien, A. (2006). Using Webquest to support learning with technology in higher education. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, 5(1), 41-49.
  • Igel, C., and Urquhart, V. (2012). Generation Z, meet cooperative learning. Middle School Journal, 43(4), 16–21.
  • İnel, Y., and Çetin, T. (2017). Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan bilgisayar temelli materyallerin 6. sınıf öğrencilerinin dikkat düzeylerine etkisinin elektroansefalografi cihazı aracılığıyla tespiti. Journal of History Culture and Art Research, 6(4), 831-848. DOI: http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v6i4.1055
  • Karagöz, F. and Korkmaz, S. D. (2015). Fen ve teknoloji dersinde web destekli öğretim yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi. Turkish Studies, 10(11), 927-948.
  • Karaçöp, A., Doymuş, K., Doğan, A. and Koç, Y. (2009). Öğrencilerin akademik başarılarına bilgisayar animasyonları ve Jigsaw tekniğinin etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 211-235.
  • Kaya, B. (2008). Sosyal bilgiler dersinde teknoloji kullanımı. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 189-205.
  • Koçoğlu, E. and Koka, V. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde bilgisayar destekli eğitsel oyunların öğrenci başarısına etkisi. Tarih Okulu Dergisi, XXXVII-2, 277-294. DOI No: http://dx.doi.org/10.14225/Joh1406
  • Köklü, N. (2015). Genel fizik laboratuvarında başarı ve akılda kalıcılık etkilerinin artırılmasına yönelik animasyon, simülasyon ve analojik modellerin geliştirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya, Türkiye.
  • Kuş, Z. (2006). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersi Karadeniz Bölgesi ve İç Anadolu Bölgesi konularının bilgisayar destekli öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına etkisinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Large, A. (1996). Computer animation in an instructional environment. Library & Information Science Research, 18, 3-23.
  • Lipscomb, G. (2003). I guess it was pretty fun: Using WebQuests in the middle school classroom. The Clearing House, 76(3), 152-155, DOI: 10.1080/00098650309601993
  • Lowe, R. K. (2003). Animation and learning: selective processing of information in dynamic graphics. Learning and Instruction, 13, 157-176.
  • MacGregor, S. K., and Lou, Y. (2005). Web-based learning: How task scaffolding and web site design support knowledge acquisition. Journal of Research on Technology in Education, 37(2), 161-175.
  • March, T. (2000). WebQuests 101: Tips on choosing and assessing WebQuests. Multimedia Schools, 7(5), 55-56.
  • Mayer, R.E. and Moreno, R. (2002). Animation as an aid to multimedia learning. Educational Psychology Review, 14, 87-99.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB-MoNE) (2015). Sosyal bilgiler dersi 4, 5, 6 ve 7. sınıflar öğretim programı, Ankara.
  • Perkins, R. and McKnight, M. L. (2005). Teachers' attitudes toward WebQuests as a method of teaching. Computers in the Schools: Interdisciplinary Journal of Practice, Theory, and Applied Research, 22(1-2), 123-133, DOI: 10.1300/J025v22n01_11
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On the horizon, 9(5), 1-6.
  • Tay, B. and Yıldırım, K. (2013). Bilgisayar destekli öğretimin hayat bilgisi öğretimi dersinde başarıya etkisi ve yönteme ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 84-110.
  • Tezci, E. (2003). Web tabanlı eğitimin demokrasi bilincinin gelişimine etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3), 157-163.
  • Toros, S. and Yeşiltaş, E. (2015). Sosyal bilgiler öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin kavram yanılgılarını giderme üzerine etkisi. International Journal of Social Science, 39, 157-172. DOI: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS3063
  • Türker, H. and Yaylak, E. (2011). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde internet tabanlı öğretim yönteminin ders başarısına etkisi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 153-167.
  • Ulu, H. and Ulusoy, M. (2018). Ekran okumada bir yol: Ağ Araştırması’na dayalı öğretim yoluyla dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(3), 591-635.
  • Ulusoy, K. and Gülüm, K. (2009). Sosyal bilgiler dersinde tarih ve coğrafya konuları işlenirken öğretmenlerin materyal kullanma durumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 85-99.
  • Ünal, F., Özmen, C. and Er, H. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin internet kullanma durumları. Turkish Studies, 8(6), 741-752.
  • Weiss, R.E., Knowlton, D.S. and Morrison, G.R. (2002). Principles for using animation in computer-based instruction: theoretical heuristics for effective design. Computers in Human Behavior, 18, 465-477.
  • Yakışan, M., Yel, M. and Mutlu, M. (2009). Biyoloji öğretiminde bilgisayar animasyonlarının kullanılmasının öğrenci başarısı üzerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 129-139.
  • Yang, K. H. (2014). The WebQuest model effects on mathematics curriculum learning in elementary school students. Computers & Education, 72, 158-166.
  • Yeşiltaş, E. and Turan, R. (2015). Sosyal bilgiler öğretimine yönelik geliştirilen bilgisayar yazılımının akademik başarı ve tutuma etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 1-23.
  • Yoder, M. B. (1999). The student WebQuest. Learning and Leading with Technology, 26, 6-9.
  • Zheng, R., Stucky, B., McMack, M., Menchana, M. and Stoddart, S. (2005). WebQuest learning as perceived by higher-education learners. TechTrends, 49(4), 41-49.

Sosyal Bilgiler Eğitiminde WebQuest ve Animasyon Kullanımının Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi

Yıl 2019, Cilt: 13 Sayı: 19, 728 - 749, 30.09.2019
https://doi.org/10.26466/opus.596121

Öz

Bu araştırmanın amacı animasyon ve WebQuest öğretim yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisini incelemektir. Yarı deneysel desene göre tasarlanan bu araştırmada iki deney ve bir kontrol grubu kullanılmıştır. WebQuest öğretiminin uygulandığı deney 1 grubuna 32, animasyon öğretiminin uygulandığı deney 2 grubuna 31 ve geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubuna da 31 olmak üzere toplam 94 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Araştırma, Ankara’da orta sosyoekonomik düzeyde bulunan bir ortaokulda, 2017-2018 eğitim öğretim yılı güz döneminde yapılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan, akademik başarı testi her üç gruba da ön-test, son-test ve kalıcılık testi şeklinde üç kez uygulanmıştır. Elde edilen bulgular araştırmanın başlangıç aşamasında öğrenme düzeyi birbirine denk olan üç farklı grupta, uygulanan öğretim yönteminin akademik başarıyı farklı düzeylerde etkilediğini ortaya koymuştur. Son-test verilerinin analizine göre akademik başarıyı arttırmada animasyon ve WebQuest öğretim yöntemlerinin benzer etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Öte yandan öğrenilen bilgilerin hatırlanması konusunda ise WebQuest öğretim yönteminin en etkili yöntem olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Acun, İ. (2004). Web tabanlı işbirliğine dayalı öğrenim: öğrenme için sosyal etkileşim. Sosyal Bilimler Dergisi, 6, 2-6.
  • Açıkalın, M. and Duru, E. (2005). The use of computer technologies in the social studies classroom. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(2), 18-26.
  • Akçay, A., and Şahin, A. (2012). Webquest (Web Macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 33-45.
  • Akdeniz, A. R., Öztürk, M. and Bakırcı, H. (2017). Bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının sekizinci sınıf öğrencilerinin fen dersi akademik başarılarına ve bilginin kalıcılığına etkisi. HAYEF: Journal of Education, 14(2), 59-77.
  • Aktaş, M. (2015). 7. sınıf matematik dersinde bilgisayar animasyonları ve aktiviteleri ile simetri öğretiminin akademik başarıya etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 49-62.
  • Aktürk, V. (2012). Sosyal bilgiler dersinde animasyon ve dijital harita kullanımının öğrencilerin mekânı algılama becerilerine yönelik etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar, Türkiye.
  • Aslan-Efe, H. (2015). Animasyon destekli çevre eğitiminin akademik başarıya, akılda kalıcılığa ve çevreye yönelik tutuma etkisi. Journal of Computer and Education Research 3(5), 130-143.
  • Aydoğan-Yenmez, A., Özpinar, İ. and Gökçe, S. (2017). Use of WebQuests in mathematics instruction: academic achievement, teacher and student opinions. Universal Journal of Educational Research 5(9), 1554-1570. DOI: 10.13189/ujer.2017.050913
  • Boyacı, M. (2016). Fen ve teknoloji dersinde animasyon uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa, Türkiye.
  • Burke, K.A., Greenbowe, T.J., and Windschitl, M.A. (1998). Developing and using conceptual computer animations for chemistry instruction. Journal of Chemical Education, 75, 1658-1661.
  • Chang, C. S., Chen, T. S. and Hsu, W.H. (2011). The study on integrating WebQuest with mobile learning for environmental education. Computers and Education, 57, 1228-1239.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.), Lawrence Erlbaum, New York: Hillsdale.
  • Çetin, T. and İnel, Y. (2017). Coğrafya öğretiminde Webquest uygulamaları. Adem Sezer (Editör), Coğrafya öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, (pp. 243-254) içinde. Ankara: Pegem.
  • Daşdemir, İ., (2006). Animasyon kullanımının ilköğretim fen bilgisi dersinde akademik başarıya ve kalıcılığa olan etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, Türkiye.
  • Daşdemir, İ. and Doymuş, K. (2012). 8. sınıf kuvvet ve hareket ünitesinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 77-87.
  • Dodge, B. (1995). WebQuests: A technique for internet-based learning. Distance educator, 1(2), 10-13.
  • Dodge, B. (2001). FOCUS: Five rules for writing a great WebQuest. Learning and leading with technology, 28(8), 6-9.
  • Doğru, M. and Şeker, F. (2012). The effect of use of WebQuest in science education on persistency and attitude levels for science and technology lesson. Çukurova University Faculty of Education Journal, 41(1), 95-104.
  • Eady, M. J., and Lockyer, L. (2013). Tools for learning: Technology and teaching strategies. Queensland University of Technology, Australia, 71. URL: https://ro.uow.edu.au/asdpapers/403/
  • Emrahoğlu, N. and Bülbül, O. (2010). 9. sınıf fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığa etkisinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 409-422.
  • Emrahoğlu, N. and Öz, Ö. Ö. (2008). İlköğretim 6. sınıflarda fen bilgisi dersinde uzayı keşfediyoruz ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 183-192.
  • Eşgi, N. (2013). Dijital yerli çocukların ve dijital göçmen ebeveynlerinin internet bağımlılığına ilişkin algılarının karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 181-194.
  • Fraenkel, J. and Wallen, N. (2008). How to design and evaluate research in education (7th ed.). New York: McGraw Hill Companies.
  • Genç, M. (2013). Animasyonla eğitimin öğretmen adaylarının biyoloji tutumuna etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(7), 47-61.
  • Gülbahar, Y., and Güven, İ. (2008). A survey on ICT Usage and the perceptions of social studies teachers in Turkey. Educational Technology & Society, 11(3), 37-51.
  • Gülbahar, Y., Madran, R. O., and Kalelioğlu, F. (2010). Development and evaluation of an interactive WebQuest environment: “Web Macerasi”. Educational Technology & Society, 13(3), 139-150.
  • Gürgil, F., Ünal, M. and Aksoy, B. (2019). Social studies preservice teachers’ views on and experiences with WebQuest. Journal of Education and Training Studies, 7(4), 131-141.
  • Güven, G. and Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Hassanien, A. (2006). Using Webquest to support learning with technology in higher education. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, 5(1), 41-49.
  • Igel, C., and Urquhart, V. (2012). Generation Z, meet cooperative learning. Middle School Journal, 43(4), 16–21.
  • İnel, Y., and Çetin, T. (2017). Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan bilgisayar temelli materyallerin 6. sınıf öğrencilerinin dikkat düzeylerine etkisinin elektroansefalografi cihazı aracılığıyla tespiti. Journal of History Culture and Art Research, 6(4), 831-848. DOI: http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v6i4.1055
  • Karagöz, F. and Korkmaz, S. D. (2015). Fen ve teknoloji dersinde web destekli öğretim yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi. Turkish Studies, 10(11), 927-948.
  • Karaçöp, A., Doymuş, K., Doğan, A. and Koç, Y. (2009). Öğrencilerin akademik başarılarına bilgisayar animasyonları ve Jigsaw tekniğinin etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 211-235.
  • Kaya, B. (2008). Sosyal bilgiler dersinde teknoloji kullanımı. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 189-205.
  • Koçoğlu, E. and Koka, V. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde bilgisayar destekli eğitsel oyunların öğrenci başarısına etkisi. Tarih Okulu Dergisi, XXXVII-2, 277-294. DOI No: http://dx.doi.org/10.14225/Joh1406
  • Köklü, N. (2015). Genel fizik laboratuvarında başarı ve akılda kalıcılık etkilerinin artırılmasına yönelik animasyon, simülasyon ve analojik modellerin geliştirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya, Türkiye.
  • Kuş, Z. (2006). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersi Karadeniz Bölgesi ve İç Anadolu Bölgesi konularının bilgisayar destekli öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına etkisinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Large, A. (1996). Computer animation in an instructional environment. Library & Information Science Research, 18, 3-23.
  • Lipscomb, G. (2003). I guess it was pretty fun: Using WebQuests in the middle school classroom. The Clearing House, 76(3), 152-155, DOI: 10.1080/00098650309601993
  • Lowe, R. K. (2003). Animation and learning: selective processing of information in dynamic graphics. Learning and Instruction, 13, 157-176.
  • MacGregor, S. K., and Lou, Y. (2005). Web-based learning: How task scaffolding and web site design support knowledge acquisition. Journal of Research on Technology in Education, 37(2), 161-175.
  • March, T. (2000). WebQuests 101: Tips on choosing and assessing WebQuests. Multimedia Schools, 7(5), 55-56.
  • Mayer, R.E. and Moreno, R. (2002). Animation as an aid to multimedia learning. Educational Psychology Review, 14, 87-99.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB-MoNE) (2015). Sosyal bilgiler dersi 4, 5, 6 ve 7. sınıflar öğretim programı, Ankara.
  • Perkins, R. and McKnight, M. L. (2005). Teachers' attitudes toward WebQuests as a method of teaching. Computers in the Schools: Interdisciplinary Journal of Practice, Theory, and Applied Research, 22(1-2), 123-133, DOI: 10.1300/J025v22n01_11
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On the horizon, 9(5), 1-6.
  • Tay, B. and Yıldırım, K. (2013). Bilgisayar destekli öğretimin hayat bilgisi öğretimi dersinde başarıya etkisi ve yönteme ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 84-110.
  • Tezci, E. (2003). Web tabanlı eğitimin demokrasi bilincinin gelişimine etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3), 157-163.
  • Toros, S. and Yeşiltaş, E. (2015). Sosyal bilgiler öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin kavram yanılgılarını giderme üzerine etkisi. International Journal of Social Science, 39, 157-172. DOI: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS3063
  • Türker, H. and Yaylak, E. (2011). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde internet tabanlı öğretim yönteminin ders başarısına etkisi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 153-167.
  • Ulu, H. and Ulusoy, M. (2018). Ekran okumada bir yol: Ağ Araştırması’na dayalı öğretim yoluyla dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(3), 591-635.
  • Ulusoy, K. and Gülüm, K. (2009). Sosyal bilgiler dersinde tarih ve coğrafya konuları işlenirken öğretmenlerin materyal kullanma durumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 85-99.
  • Ünal, F., Özmen, C. and Er, H. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin internet kullanma durumları. Turkish Studies, 8(6), 741-752.
  • Weiss, R.E., Knowlton, D.S. and Morrison, G.R. (2002). Principles for using animation in computer-based instruction: theoretical heuristics for effective design. Computers in Human Behavior, 18, 465-477.
  • Yakışan, M., Yel, M. and Mutlu, M. (2009). Biyoloji öğretiminde bilgisayar animasyonlarının kullanılmasının öğrenci başarısı üzerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 129-139.
  • Yang, K. H. (2014). The WebQuest model effects on mathematics curriculum learning in elementary school students. Computers & Education, 72, 158-166.
  • Yeşiltaş, E. and Turan, R. (2015). Sosyal bilgiler öğretimine yönelik geliştirilen bilgisayar yazılımının akademik başarı ve tutuma etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 1-23.
  • Yoder, M. B. (1999). The student WebQuest. Learning and Leading with Technology, 26, 6-9.
  • Zheng, R., Stucky, B., McMack, M., Menchana, M. and Stoddart, S. (2005). WebQuest learning as perceived by higher-education learners. TechTrends, 49(4), 41-49.
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fitnat Gürgil 0000-0002-3322-1438

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2019
Kabul Tarihi 11 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Gürgil, F. (2019). Effects of Using WebQuest and Animation on Academic Achievement and Retention in Social Studies Education. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19), 728-749. https://doi.org/10.26466/opus.596121