Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of General Self-Efficacy on Fear of Mising Out of Faculty of Health Sciences Students

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 20, 594 - 620, 31.12.2019
https://doi.org/10.26466/opus.595661

Öz

In this study, the relationship between university
students'
general
self-efficacy levels and
fear of missing out (FoMO) were studied.  Today, with the increase in the use of smart phones,
especially the use of social media, which attracted the attention of university
young people, also increased, leading to the emergence of a new phenomenon
called FoMO (FoMO). The aim of the study is to determine whether the
of students enrolled in the faculty of
health sciences have a significant effect on FoMO levels.
The universe of this descriptive study
consists of 450 students studying at the Faculty of Health Sciences of
Karamanoğlu Mehmetbey University in the Spring Semester of 2018-2019 Academic
Year. The sample consisted of 346 students studying in different departments
and classes randomly selected.
Data were collected using Sociodemographic Questionnaire, General
Self-Efficacy Scale and FoMO (Fear of Missing Developments in Social Environments)
Scale. In the evaluation of the data, correlation, regression, were used in
SPSS 22.00 package program. As a result of the research, a negative correlation
was found between self-efficacy and FoMO. In this context, it can be
interpreted that students with higher self-efficacy levels will experience a
lower level of FoMO.

Kaynakça

  • Aşkar, P., ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili özyeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21), 1-8.
  • Aydın, H. (2018) Sosyal Medyadaki Gelişmeleri Kaçırma Korkusunun (FoMO) İçgüdüsel Alımlara Etkisinin Öz Belirleme Kuramı İle Açıklanması. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi,17. UİK Özel Sayısı, 415-426.
  • Aylar, F. ve Aksin, A. (2011). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öz-yeterlilik inanç düzeyleri ve problem çözme becerileri üzerine bir araştırma:Amasya örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 299-313.
  • Bahar, H. H. (2019). Sınıf öğretmen adaylarında akademik öz-yeterlik algısının akademik başarıyı yordama gücü. İlköğretim Online, 18(1), 149-157.
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84(2), 191-215.
  • Barber, L. K., ve Santuzzi, A. M. (2017). Telepressure and college student employment: The costs of staying connected across social contexts. Stress and Health, 33(1), 14-23.
  • Beyens, I., Frison, E., ve Eggermont, S. (2016). I don’t want to miss a thing: Adolescents’ fear of missing out and its relationship to adolescents’ social needs, Facebook use, and Facebook related stress. Computers in Human Behavior, 64, 1-8.
  • Błachnio, A., ve Przepiórka, A. (2018). Facebook intrusion, fear of missing out, narcissism, and life satisfaction: A cross-sectional study. Psychiatry research, 259, 514-519.
  • Bolat, O. İ. (2011). Öz yeterlilik ve tükenmişlik ilişkisi: lider-üye etkileşiminin aracılık etkisi. Ege Akademik Bakış Dergisi, 11(2), 255-266.
  • Carleton, E. L., Barling, J., and Trivisonno, M. (2018). Leaders’ trait mindfulness and transformational leadership: The mediating roles of leaders’ positive affect and leadership self-efficacy. Canadian Journal of Behavioural Science/Revue canadienne des sciences du comportement, 50(3), 185.
  • Chen G, Gully SM, Eden D ve ark. (2001) Validation of a new general self-efficacy scale. Organ Res Methods, 4(1), 62-83.
  • Çapık, C. (2014). Geçerlik ve güvenirlik çalışmalarında doğrulayıcı faktör analizinin kullanımı. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 196-205.
  • Dan Herman, 2011. The fear of missing out. Fear of Missing Out. 01.07.2019 tarihinde http://FoMOfearofmissingout. com/FoMO adresinden erişilmiştir.
  • Dönmez, B. (2014). Pozitif psikolojik sermaye ile işe ilişkin duyuşsal iyilik algısı, iş doyumu, işgören performansı ve yaşam doyumu ilişkilerinin seyahat acentası çalışanları örnekleminde incelenmesi. Doktora Tezi, Mersin Üniversitesi, 230 Sosyal Bilimler Enstiütüsü, Mersin.
  • Erdoğan, P. ve İraz, R. (2019). Örgütsel vatandaşlık, örgütsel sinizm ve tükenmişliğe pozitif psikolojik sermaye etkisi. Konya:Eğitim Yayınevi.
  • Eroğlu, A. (2010). Çok değişkenli istatistik tekniklerinin varsayımları 231 (Ed. Ş. Kalaycı) SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, 5. Baskı. Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Eşitti, Ş. (2015). Bilgi çağinda problemli internet kullanimi ve enformasyon obezitesi: Problemli internet kullanımı ölçeğinin üniversite öğrencilerine uygulanmasi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal, 49, 75-97.
  • Gökler, M. E., Aydın, R., Ünal, E., ve Metintaş, S. (2016). Sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ölçeğinin Türkçe sürümünün geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17(1), 52-59.
  • Gurbetoğlu, A. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri.Erişim Adresi: http://agurbetoglu.com/files/2%20ARA%C5%9ETIRMA%20%-20T%C3%9CRLER%C4%B0.pdf, E.T.19.09.2019
  • Gürcan, A. (2005). Bilgisayar özyeterliği algısı ile bilişsel öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 19, 179-193.
  • Haşlaman, T., ve Aşkar, P. (2007). Programlama dersi ile ilgili özdüzenleyici öğrenme stratejileri ve başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32), 110-122.
  • Hefferon, K. ve Boniwell, I (2014). Posıtıve Psychology Theory, Researc And Applıcatıons. (Çeviri Editörü:Tayfun Doğan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • https://dictionary.cambridge.org/tr/s%C3%B6zl%C3%BCk/ingilizce/FoMO E.T.15.06.2019
  • https://en.oxforddictionaries.com/definition/FoMO E.T.15.06.2019
  • https://visual.ly/community/infographic/lifestyle/FoMO-epidemic E.T.01.07.2019
  • https://www.guncelpsikoloji.net/arastirma-yontemleri/nicel-ve-nitel-arastirma-yontemleri-nelerdir-h6483.html E.T.02.07.2019
  • İslamoğlu, A.H.(2009). Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri. (1.Basım) İstanbul: Beta Basım Yayım A.Ş.
  • Kalaycı, Ş. (2010). Faktör analizi. (Ed. Ş. Kalaycı) SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. 5. Baskı. Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti
  • Kim, B.S.K. ve Omizo, M.M. (2005) Asian and European American cultural values, collective self-esteem, acculturative stress, cognitive flexibility, and general self efficacy among Asian American College students. J Couns Psychol, 52(3), 412-419.
  • Kotaman, H. (2008). Özyeterlilik inancı ve öğrenme performansının geliştirilmesine ilişkin yazın taraması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 111-133.
  • Köseoğlu, P. (2010). Biyoloji eğitiminde birleştirme tekniği temelli öğretimin akademik başarı, özyeterlik ve tutuma etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 244-254.
  • Küçüksille, E (2010). Basit doğrusal regresyon. (Ed. Ş. Kalaycı) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. (5. Baskı) Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Lau-Walker M (2004) Relationship between illness representation and self-efficacy. J Adv Nurs, 48(3), 216-225.
  • Maddux, J. (Ed.) (1995). Self-efficacy, adaptation, and adjustment: Theory, research, and application. New York: Plenum
  • Oberst, U., Wegmann, E., Stodt, B., Brand, M., ve Chamarro, A. (2017). Negative consequences from heavy social networking in adolescents: The mediating role of fear of missing out. Journal of adolescence, 55, 51-60
  • Özyirmidokuz, E. K., ve Karakaş, B. A. (2019). Dijital Bağımlılık ile Mücadelede Sosyal Bilişimin Rolü . 5th International Management Information Systems Conference (IMISC 2018) (pp.90-93). Ankara, Turkey
  • Öztürk, İ. (2017). İşgörenin görev bağımlılığı, politik davranışları, rol çatışması ve belirsizliğinin tükenmişlik üzerindeki etkisi: Sağlık kurumlarında bir inceleme. Doktora Tezi, Çağ Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Mersin.
  • Przybylski, A. K., Murayama, K., DeHaan, C. R., ve Gladwell, V. (2013). Motivational, emotional, and behavioral correlates of fear of missing out. Computers in Human Behavior, 29(4), 1841-1848.
  • Reagle, J. (2015).Following the Joneses: FOMO and conspicuous sociality. http://firstmonday.org/ojs/index.php/fm /article/ view/6064/4996, E.T.18. 11. 2019.
  • Rogers, A. P., ve Barber, L. K. (2019). Addressing FoMO and telepressure among university students: Could a technology intervention help with social media use and sleep disruption?. Computers in Human Behavior, 93, 192-199.
  • Schumacker, R.E. ve Lomax, R.G. (1996). A beginner‟s guide to structural equation modeling. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers
  • Sherer, M., Maddux, J.E., Mercandante, B. ve ark. (1982) The self- efficacy scale: Construction and validation. Psychol Rep, 51, 663-671.
  • Sohng, K.Y., Sohng, S., Yeom, H.A. ve ark. (2002) Health-promoting behaviors of elderly Korean Immigrants in the United States. Public Health Nurs, 19(4), 294-300.
  • Stajkovic, A. D., ve Luthans, F. (1998). Self-efficacy and work-related performance: A meta-analysis. Psychological bulletin, 124(2), 240.
  • Sungur, O. (2010). Korelasyon analizi. (Ed. Ş. Kalaycı) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri.(5. Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. şti.
  • Tozkoparan, S. B., ve Kuzu, A. (2019). The relationship between fear of missing out (FoMO) levels and cyberloafing behaviors of teacher candidates. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(1), 87-110.
  • Ulaştıran, T. (2017) Çağımızın salgını fomo: Pazarlama dünyasındaki başarısının ardındaki gerçekler. 13.06.2019 tarihinde https://pazarlamasyon.com/cagimizin-salgini-FoMO-pazarlama-dunyasindaki-basarisinin-ardindaki-gercekler/ adresinden erişilmiştir.
  • Urgan, S ve Sevim, Ş. (2019). Uluslararası sağlık kuruluşlarında Sosyal Sermaye ve pozitif psikolojik sermaye etkileşiminde kültürel zeka. Konya:Eğitim yayınevi.
  • Wiesner, L. (2017). Fighting FoMO: A study on implications for solving the phenomenon of the fear of missing out. Master's thesis, University of Twente.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan S. (2014). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. (4. Baskı) Ankara: Detay Yayınları.
  • Yıldırım, F., ve İlhan, İ. Ö. (2010). Genel öz yeterlilik ölçeği Türkçe formunun geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 21(4), 301-308.

Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Genel Özyeterliliğin Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Üzerine Etkisi

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 20, 594 - 620, 31.12.2019
https://doi.org/10.26466/opus.595661

Öz

Bu
çalışmada üniversite öğrencilerinin genel özyeterlilik düzeyleri ile
gelişmeleri kaçırma korkuları arasındaki ilişki incelenmiştir.  Günümüzde akıllı telefon kullanımının artmasıyla
birlikte özellikle üniversite gençlerinin yoğun ilgi gösterdiği sosyal medya
kullanımı da artarak “Gelişmeleri Kaçırma Korkusu (FoMO)” adı verilen yeni bir
olgunun ortaya çıkmasına neden olmuştur. Araştırmada amaç sağlık bilimleri
fakültesine kayıtlı olan öğrencilerin genel özyeterlilik düzeylerinin FoMO
düzeyleri üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığının belirlenmesidir. Tanımlayıcı nitelikte olan çalışmanın evrenini
2018-2019 Eğitim-öğretim Yılı Bahar Dönemi’nde Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören 450 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemini
ise, rastgele yöntemle seçilen farklı bölüm ve sınıflarda öğrenim gören 346
öğrenci oluşturmaktadır. Veriler Sosyo-Demografik
Soru Formu, Genel Öz-yeterlilik Ölçeği ve FoMO (Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri
Kaçırma Korkusu) Ölçeği kullanılarak toplanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi,
SPSS 22.00 paket programında korelasyon, regresyon, kullanılarak yapılmıştır.
Araştırma sonucunda öz yeterlilik ile FoMO arasında negatif ilişki
bulgulanmıştır. Bu bağlamda özyeterlilik seviyesi yüksek olan öğrencilerin daha
düşük düzeyde FoMO yaşayacağı şeklinde yorumlanabilir. 

Kaynakça

  • Aşkar, P., ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili özyeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21), 1-8.
  • Aydın, H. (2018) Sosyal Medyadaki Gelişmeleri Kaçırma Korkusunun (FoMO) İçgüdüsel Alımlara Etkisinin Öz Belirleme Kuramı İle Açıklanması. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi,17. UİK Özel Sayısı, 415-426.
  • Aylar, F. ve Aksin, A. (2011). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öz-yeterlilik inanç düzeyleri ve problem çözme becerileri üzerine bir araştırma:Amasya örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 299-313.
  • Bahar, H. H. (2019). Sınıf öğretmen adaylarında akademik öz-yeterlik algısının akademik başarıyı yordama gücü. İlköğretim Online, 18(1), 149-157.
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84(2), 191-215.
  • Barber, L. K., ve Santuzzi, A. M. (2017). Telepressure and college student employment: The costs of staying connected across social contexts. Stress and Health, 33(1), 14-23.
  • Beyens, I., Frison, E., ve Eggermont, S. (2016). I don’t want to miss a thing: Adolescents’ fear of missing out and its relationship to adolescents’ social needs, Facebook use, and Facebook related stress. Computers in Human Behavior, 64, 1-8.
  • Błachnio, A., ve Przepiórka, A. (2018). Facebook intrusion, fear of missing out, narcissism, and life satisfaction: A cross-sectional study. Psychiatry research, 259, 514-519.
  • Bolat, O. İ. (2011). Öz yeterlilik ve tükenmişlik ilişkisi: lider-üye etkileşiminin aracılık etkisi. Ege Akademik Bakış Dergisi, 11(2), 255-266.
  • Carleton, E. L., Barling, J., and Trivisonno, M. (2018). Leaders’ trait mindfulness and transformational leadership: The mediating roles of leaders’ positive affect and leadership self-efficacy. Canadian Journal of Behavioural Science/Revue canadienne des sciences du comportement, 50(3), 185.
  • Chen G, Gully SM, Eden D ve ark. (2001) Validation of a new general self-efficacy scale. Organ Res Methods, 4(1), 62-83.
  • Çapık, C. (2014). Geçerlik ve güvenirlik çalışmalarında doğrulayıcı faktör analizinin kullanımı. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 196-205.
  • Dan Herman, 2011. The fear of missing out. Fear of Missing Out. 01.07.2019 tarihinde http://FoMOfearofmissingout. com/FoMO adresinden erişilmiştir.
  • Dönmez, B. (2014). Pozitif psikolojik sermaye ile işe ilişkin duyuşsal iyilik algısı, iş doyumu, işgören performansı ve yaşam doyumu ilişkilerinin seyahat acentası çalışanları örnekleminde incelenmesi. Doktora Tezi, Mersin Üniversitesi, 230 Sosyal Bilimler Enstiütüsü, Mersin.
  • Erdoğan, P. ve İraz, R. (2019). Örgütsel vatandaşlık, örgütsel sinizm ve tükenmişliğe pozitif psikolojik sermaye etkisi. Konya:Eğitim Yayınevi.
  • Eroğlu, A. (2010). Çok değişkenli istatistik tekniklerinin varsayımları 231 (Ed. Ş. Kalaycı) SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, 5. Baskı. Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Eşitti, Ş. (2015). Bilgi çağinda problemli internet kullanimi ve enformasyon obezitesi: Problemli internet kullanımı ölçeğinin üniversite öğrencilerine uygulanmasi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal, 49, 75-97.
  • Gökler, M. E., Aydın, R., Ünal, E., ve Metintaş, S. (2016). Sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ölçeğinin Türkçe sürümünün geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17(1), 52-59.
  • Gurbetoğlu, A. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri.Erişim Adresi: http://agurbetoglu.com/files/2%20ARA%C5%9ETIRMA%20%-20T%C3%9CRLER%C4%B0.pdf, E.T.19.09.2019
  • Gürcan, A. (2005). Bilgisayar özyeterliği algısı ile bilişsel öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 19, 179-193.
  • Haşlaman, T., ve Aşkar, P. (2007). Programlama dersi ile ilgili özdüzenleyici öğrenme stratejileri ve başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32), 110-122.
  • Hefferon, K. ve Boniwell, I (2014). Posıtıve Psychology Theory, Researc And Applıcatıons. (Çeviri Editörü:Tayfun Doğan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • https://dictionary.cambridge.org/tr/s%C3%B6zl%C3%BCk/ingilizce/FoMO E.T.15.06.2019
  • https://en.oxforddictionaries.com/definition/FoMO E.T.15.06.2019
  • https://visual.ly/community/infographic/lifestyle/FoMO-epidemic E.T.01.07.2019
  • https://www.guncelpsikoloji.net/arastirma-yontemleri/nicel-ve-nitel-arastirma-yontemleri-nelerdir-h6483.html E.T.02.07.2019
  • İslamoğlu, A.H.(2009). Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri. (1.Basım) İstanbul: Beta Basım Yayım A.Ş.
  • Kalaycı, Ş. (2010). Faktör analizi. (Ed. Ş. Kalaycı) SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. 5. Baskı. Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti
  • Kim, B.S.K. ve Omizo, M.M. (2005) Asian and European American cultural values, collective self-esteem, acculturative stress, cognitive flexibility, and general self efficacy among Asian American College students. J Couns Psychol, 52(3), 412-419.
  • Kotaman, H. (2008). Özyeterlilik inancı ve öğrenme performansının geliştirilmesine ilişkin yazın taraması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 111-133.
  • Köseoğlu, P. (2010). Biyoloji eğitiminde birleştirme tekniği temelli öğretimin akademik başarı, özyeterlik ve tutuma etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 244-254.
  • Küçüksille, E (2010). Basit doğrusal regresyon. (Ed. Ş. Kalaycı) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. (5. Baskı) Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Lau-Walker M (2004) Relationship between illness representation and self-efficacy. J Adv Nurs, 48(3), 216-225.
  • Maddux, J. (Ed.) (1995). Self-efficacy, adaptation, and adjustment: Theory, research, and application. New York: Plenum
  • Oberst, U., Wegmann, E., Stodt, B., Brand, M., ve Chamarro, A. (2017). Negative consequences from heavy social networking in adolescents: The mediating role of fear of missing out. Journal of adolescence, 55, 51-60
  • Özyirmidokuz, E. K., ve Karakaş, B. A. (2019). Dijital Bağımlılık ile Mücadelede Sosyal Bilişimin Rolü . 5th International Management Information Systems Conference (IMISC 2018) (pp.90-93). Ankara, Turkey
  • Öztürk, İ. (2017). İşgörenin görev bağımlılığı, politik davranışları, rol çatışması ve belirsizliğinin tükenmişlik üzerindeki etkisi: Sağlık kurumlarında bir inceleme. Doktora Tezi, Çağ Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Mersin.
  • Przybylski, A. K., Murayama, K., DeHaan, C. R., ve Gladwell, V. (2013). Motivational, emotional, and behavioral correlates of fear of missing out. Computers in Human Behavior, 29(4), 1841-1848.
  • Reagle, J. (2015).Following the Joneses: FOMO and conspicuous sociality. http://firstmonday.org/ojs/index.php/fm /article/ view/6064/4996, E.T.18. 11. 2019.
  • Rogers, A. P., ve Barber, L. K. (2019). Addressing FoMO and telepressure among university students: Could a technology intervention help with social media use and sleep disruption?. Computers in Human Behavior, 93, 192-199.
  • Schumacker, R.E. ve Lomax, R.G. (1996). A beginner‟s guide to structural equation modeling. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers
  • Sherer, M., Maddux, J.E., Mercandante, B. ve ark. (1982) The self- efficacy scale: Construction and validation. Psychol Rep, 51, 663-671.
  • Sohng, K.Y., Sohng, S., Yeom, H.A. ve ark. (2002) Health-promoting behaviors of elderly Korean Immigrants in the United States. Public Health Nurs, 19(4), 294-300.
  • Stajkovic, A. D., ve Luthans, F. (1998). Self-efficacy and work-related performance: A meta-analysis. Psychological bulletin, 124(2), 240.
  • Sungur, O. (2010). Korelasyon analizi. (Ed. Ş. Kalaycı) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri.(5. Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. şti.
  • Tozkoparan, S. B., ve Kuzu, A. (2019). The relationship between fear of missing out (FoMO) levels and cyberloafing behaviors of teacher candidates. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(1), 87-110.
  • Ulaştıran, T. (2017) Çağımızın salgını fomo: Pazarlama dünyasındaki başarısının ardındaki gerçekler. 13.06.2019 tarihinde https://pazarlamasyon.com/cagimizin-salgini-FoMO-pazarlama-dunyasindaki-basarisinin-ardindaki-gercekler/ adresinden erişilmiştir.
  • Urgan, S ve Sevim, Ş. (2019). Uluslararası sağlık kuruluşlarında Sosyal Sermaye ve pozitif psikolojik sermaye etkileşiminde kültürel zeka. Konya:Eğitim yayınevi.
  • Wiesner, L. (2017). Fighting FoMO: A study on implications for solving the phenomenon of the fear of missing out. Master's thesis, University of Twente.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan S. (2014). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. (4. Baskı) Ankara: Detay Yayınları.
  • Yıldırım, F., ve İlhan, İ. Ö. (2010). Genel öz yeterlilik ölçeği Türkçe formunun geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 21(4), 301-308.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pinar Erdoğan

Yasemin Şanlı Bu kişi benim 0000-0001-9169-0577

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Kabul Tarihi 8 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Erdoğan, P., & Şanlı, Y. (2019). Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Genel Özyeterliliğin Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Üzerine Etkisi. OPUS International Journal of Society Researches, 14(20), 594-620. https://doi.org/10.26466/opus.595661