This study aims to analyze the data utilized from a
field study done just before the 24 June elections which was referred as an
extremely important milestone in Turkey’s policy and witnesses to many
innovations. There are two aspects to be analyzed. The first aspect of the
situation is that 24 June elections were the first elections of the new
Presidential system of Turkey and that legal political party alliance fact was
faced for the first time and that the Turkish political parties entered the
elections via alliances. By the way the second aspect which has to be discussed
is that how was the attitude and support of the voters to the alliances, and
the impact of the social media campaigns, especially the enough-continue
campaign, on the voters during the election campaign. Besides, this
study examines the effects of domestic-foreign policy developments, leadership
case, ideologies of political parties and social identity on 24 June elections.
Semi-structured interview technique was used as working method with 30
participants who supported different alliances in three different cities
Kayseri, Kırklareli and Erzurum.
24 June elections social media make-break campaign Turkey’s policy voter behaviour
Çalışma, Türkiye siyaseti açısından son derece
önemli bir dönüm noktasını işaretleyen ve pek çok açıdan yeniliklere sahne olan
24 Haziran seçimlerini, seçimin hemen öncesinde yapılan bir saha araştırmasının
da verilerinden yararlanarak analiz etmeyi amaçlamaktadır. Cumhurbaşkanlığı
Hükümet Sistemi’ne geçişin ilk seçimi olması, yasal zemindeki ittifak olgusunun
ilk kez karşımıza çıkması ve partilerin bu ittifaklar çerçevesinde seçime
girmeleri meselenin bir boyutunu oluştururken; seçmenin bu ittifak olgusuna
yaklaşımı ve desteği, seçim sürecindeki sosyal medya kampanyalarının, bunlar
içinde de özellikle tamam-devam kampanyasının seçmen nezdinde nasıl karşılık
bulduğu gibi tartışmalar meselenin diğer boyutu olarak bu seçime özgü analiz
edilmesi gereken konulardır. Çalışma bu konuları analiz etmenin yanı sıra, 24
Haziran seçimlerinde, iç-dış politik gelişmeler, liderlik olgusu, parti
ideolojisi ve toplumsal kimlik konularının seçimlere ne türde ve ne yönde etki
ettiğini de incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma yöntemi olarak yarı
yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılmış, Kayseri-Kırklareli ve Erzurum
üçgeninde farklı ittifakları destekleyen 30 katılımcıyla görüşülmüştür.
24 Haziran seçimleri sosyal medya tamam-devam kampanyası Türkiye siyaseti seçmen davranışı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 8 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 21 |