Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the Relationship between Smart Phone Addiction and Future Expectation in Adolescents

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 24, 2528 - 2544, 30.04.2020
https://doi.org/10.26466/opus.620060

Öz

The aim of this study is to investigate the relationship between smart phone addiction and future expectations in adolescents. The sample group was determined on a voluntary basis from high schools in Konya using with the appropriate sampling method. A total of 1057 students (590 girls and 467 boys) participated in the study. In the study; In addition to the personal information form, the Turkish version of the Future Expectation Scale developed by Şimşek (2012) and Smart Phone Addiction Scale was adapted by Noyan et al. (2015) was used. In the analysis of the data, descriptive statistical methods such as percentage and frequency were used and to determine the distribution of the personal information of the participants, and Kolmogorov Smirnov test was performed and the skewness and kurtosis values of the data to determine whether the data showed normal distribution. In addition, t-test, anova, Manova and correlation analysis methods were used (α = 0.05). According to the findings, significant differences were determined between the future expectations of the participants and gender, age, income level, and achievement levels of the courses; It was found that there was a significant difference between smartphone use and age, success level of the courses and reasons for using smart phone. In addition, there was a positive relationship between smart phone use and future expectations.The limitations of the study and evaluations for future studies are discussed in this sense.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A., Erözkan, A., ve Doğan, Ü. (2016). Ergenler için takıntılı mesajlaşma ölçeğinin Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması. Çevrimiçi Teknoloji Bağımlılığı ve Siber Zorbalık Dergisi , 3(2), 1-13.
  • Adler A. (1994). İnsan tabiatını tanıma, (Çev. A. Yörükan). Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları,.
  • Aktaş, H., ve Yılmaz, N. (2017). Üniversite gençlerinin yalnızlık ve utangaçlık unsurları açısından akıllı telefon bağımlılığı. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 85-100.
  • Alfawareh, H.M. ve Jusoh, S. (2014). Smartphones usage among unıversıty students: najran unıversıty case. International Journal of Academic Research, 6(2), 321-326.
  • Artar, M. (2003). Depremi yaşayan ergenlerin gelecek beklentilerinin içeriği. Kriz Dergisi, 11(3), 21-27.
  • Atasoy S. (2012). Farklı yaş gruplarının merkezi sınavlara hazırlanma sürecindeki durumluk kaygı düzeyleri ve gelecek zaman perspektiflerinin karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydın, İ. E. (2016). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: Anadolu üniversitesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35, 373-386.
  • Bianchi, A. ve Phillips, J.G.(2005). Psychological predictors of problem mobile phone use. Journal of Cyberpsychology & Behavior, 8(1), 39-51.
  • Büyüköztürk Ş., Çakmak E.K., Akgün Ö.E., Karadeniz Ş. ve Demirel F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (6. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakır, Ö., ve Ebru, O. (2017). Lise öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ile akıllı telefon bağımlılığı arasındaki ilişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 418-429.
  • Çokluk, Ö. (2000). Örgütlerde tükenmişlik: yönetimde çağdaş yaklaşımlar. (Ed. C. Elma ve K. Demir). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demirci, K., Orhan, H., Demirdas, A., Akpinar, A., ve Sert, H. (2014). Validity and reliability of the Turkish version of the smartphone addiction scale in a younger population. Klinik Psikofarmakoloji Bülteni (Bulletin of Clinical Psychopharmacology), 24(3), 226-34.
  • Demirel, D. H., Demirel, M., ve Serdar, E. (2017). University students’ opinions of the meaning of leisure and their perceived freedom in leisure. Journal of Human Sciences, 14(1), 796-802.
  • Demirel, M., Işık, U., Demirel, D. H., Üstün, Ü. D., ve Gümüşgül, O. (2016). Gelecek zaman algısı: Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerine yönelik bir çalışma. İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 10-20.
  • Doğan, U. ve Tosun, H. İ. (2016). Lise öğrencilerinde problemli akıllı telefon kullanımının sosyal kaygı ve sosyal ağların kullanımına aracılık etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(22), 99-128.
  • Güleri, M. (1998). Üniversiteli ve işçi gençliğin gelecek beklentileri ve kötümserlik-iyimserlik düzeyleri. Kriz dergisi, 6(1), 55-65.
  • Jondeau, E. ve Rockinger, M. (2003). Conditional volatility, skewness, and kurtosis: existence, persistence, and comovements. Journal of Economic Dynamics & Control, 27, 1699 – 1737.
  • Ketizmen, A. (2013). Genel eğitimde güzel sanatlar ve grafik eğitimi ve İlişkili uzmanlık alanları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2) ,431-432.
  • Kızar O. ve Genç, H. (2019) Engelli bireylerin eğitiminde oyun ve aktivitenin önemi (Bölüm 3). (S. Düz, M. İklim, K. Kurak Ed.)., Spor bilimleri alanında araştırma ve değerlendirmeler içinde (s.35-55). Ankara: Gece Akademi.
  • Kuyucu, M. (2017). Gençlerde akıllı telefon kullanımı ve akıllı telefon bağımlılığı sorunsalı:“Akıllı telefon (kolik)” üniversite gençliği. Global Media Journal TR Edition, 7(14), 328-359.
  • Kwon, M., Lee, J.Y., Won, W.Y., Park, J.W., Min, J.A., Hahn, J., Gu, X.,…, Kim, D.J., (2013). Development and validation of a smartphone addiction scale (SAS). PLos One, 8(2). doi:10.1371/journal. pone.0056936
  • Yu-Kang L., Chun-Tuan, C., YouLin, Z. ve Hong, C (2014). The Dark side of smartphone usage: Psychological traits compulsive behavior and technostress. Computers in Human Behavior, 31, 373-383.
  • Minaz, A. ve Bozkurt, Ö. Ç. (2017). Üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin ve kullanım amaçlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 268-286.
  • Noyan, C.O., Enez Darçın, A., Nurmedov, S., Yılmaz, O. ve Dilbaz, N. (2015). Akıllı telefon bağımlılığı ölçeğinin kısa formunun üniversite öğrencilerinde türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anatolian Journal of Psychiatry/Anadolu Psikiyatri Dergisi, 16, 73-81.
  • Nurmi, J. E. (1991). How do adolescents see their future? A review of the development of futureorientation and planning. Developmental Review, 2, 1-59.
  • Nurmi, J. E. (Ed.). (2001). Navigating through adolescence: European perspectives (Vol. 12). Psychology Press.
  • Özkoçak, Y. (2016). Türkiye’de akıllı telefon kullanıcılarının oyalanma amaçlı tercih ettikleri mobil uygulamalar. Global Media Journal TR Edition 6(12), 106-130.
  • Park, N. ve Lee, H. (2012). Social implications of smartphone use: Korean college studentsʹ smartphone use and psychological well‐being. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 15(9), 491‐497. doi:10.1089/cyber.2011.0580
  • Perry, S. D., ve Lee, K. C. (2007). Mobile phone text messaging overuse among developing world university students. Communicatio, 33(2), 63-79.
  • Shin, S. C., ve Baek, S. K. (2013). The influence of adolescents' smart phone addiction on aggression. Korean Review of Crisis and Emergency Management, 9(11), 345-361.
  • Soyer, F. (2019). Smartphone Addiction and Leisure Constraints: College Students. Age, 19(234), 18-30.
  • Soyer, F., Tolukan, E. ve Dugenci, A. (2019). Investigation of the relationship between leisure satisfaction and smartphone addiction of university students. Asian Journal of Education and Training, 5(1), 229-235.
  • Şata, M., Çelik, İ., Ertürk, Z. ve Taş, U. E. (2016). Akıllı telefon bağımlılığı ölçeğinin (atbö) türk lise öğrencileri için uyarlama çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(1), 156-169.
  • Şata, M., ve Karip, F. (2017). Akıllı telefon bağımlılığı ölçeği-kısa versiyonunun ergenler için Türk kültürüne uyarlanması. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 6(4), 426-440.
  • Şen, A.S. (2015). Ergenlerin sahip oldukları değerler ile gelecek beklentileri ve madde bağımlılığından korunma öz-yeterliği arasındaki yordayıcı ilişkiler. Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Şimşek, H. (2012). Güneydoğu anadolu bölgesindeki lise öğrencilerinin gelecek beklentileri ve gelecek beklentilerini etkileyen faktörler. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 5(1), 90-109.
  • Talan, T., Korkmaz, A., ve Gezer, M. (2016). Üniversite öğrencilerinin mobil telefon bağımlılık düzeylerinin incelenmesi üzerine bir çalışma: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Örneği.
  • Tuncer, M. (2011). Ergen gelecek beklentileri ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Electronic Turkish Studies, 3(6), 942.
  • Tuncer, M. (2011a). Ergen gelecek beklentileri ölçeği'nin Türkçeye uyarlanması. Turkish Studies, 6(3), 1265-1275.
  • Uluçay, T., Özpolat, A.R., İşgör, İ.Y. ve Taşkesen, O.(2014). Lise öğrencilerinin gelecek beklentileri üzerine bir araştırma. NWSA-Education Sciences, 1C0616, 9(2), 234-247.
  • Yalçın, C., Demirel, M., Demirel, D. H., ve Çolakoğlu, T. (2017). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanın Anlamı İle Akıllı Telefon Bağımlılıklarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 1-11.
  • Yılmaz, G., Şar, A. H., ve Civan, S. (2015). Ergenlerde mobil telefon bağımlığı ile sosyal kaygı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Online Journal of Technology Addiction & Cyberbullying, 2(2), 20-37.

Ergenlerde Akıllı Telefon Bağımlılığı ve Gelecek Beklentisi İlişkisinin İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 24, 2528 - 2544, 30.04.2020
https://doi.org/10.26466/opus.620060

Öz

Çalışmanın amacı ergenlerde akıllı telefon bağımlılığı ile gelecek beklentisi ilişkisinin belirlenmesine yöneliktir. Örneklem grubu uygun örnekleme metodu kullanılarak Konya ilinde bulunan liselerden gönüllülük esas alınarak belirlenmiştir. Çalışmada 590 kız ve 467 erkek toplam 1057 öğrenci yer almıştır. Araştırmada; demografik verilere ilave olarak Şimşek (2012) tarafından geliştirilen “Gelecek Beklentisi Ölçeği (GBÖ)” ile Türkçe uyarlaması Noyan ve ark. (2015) tarafından yapılan “Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği (ATBÖ)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde katılımcıların kişisel bilgilerinin dağılımlarını belirlemek için yüzde ve frekans tanımlayıcı istatistik yöntemleri, verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini belirlemek için verilerin çarpıklık ve basıklık değerleri kontrol edilerek Kolmogorov Smirnov testi yapılmıştır. Ayrıca t-testi, anova, Manova ve korelasyon analizi yöntemleri kullanılmıştır (α = 0.05). Bulgulara göre katılımcıların gelecek beklentileri ile cinsiyet, yaş, gelir düzeyi, derslere ilişkin başarı durumları arasında anlamlı farklılıklar belirlenirken; akıllı telefon kullanımı ile sadece yaş, derslere ilişkin başarı durumu ve akıllı telefon kullanım nedenleri arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca akıllı telefon kullanımı ile gelecek beklentisi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın mevcut sınırlılıkları ve gelecekte yapılması muhtemel çalışmalara yönelik değerlendirmeler bu anlamda tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A., Erözkan, A., ve Doğan, Ü. (2016). Ergenler için takıntılı mesajlaşma ölçeğinin Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması. Çevrimiçi Teknoloji Bağımlılığı ve Siber Zorbalık Dergisi , 3(2), 1-13.
  • Adler A. (1994). İnsan tabiatını tanıma, (Çev. A. Yörükan). Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları,.
  • Aktaş, H., ve Yılmaz, N. (2017). Üniversite gençlerinin yalnızlık ve utangaçlık unsurları açısından akıllı telefon bağımlılığı. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 85-100.
  • Alfawareh, H.M. ve Jusoh, S. (2014). Smartphones usage among unıversıty students: najran unıversıty case. International Journal of Academic Research, 6(2), 321-326.
  • Artar, M. (2003). Depremi yaşayan ergenlerin gelecek beklentilerinin içeriği. Kriz Dergisi, 11(3), 21-27.
  • Atasoy S. (2012). Farklı yaş gruplarının merkezi sınavlara hazırlanma sürecindeki durumluk kaygı düzeyleri ve gelecek zaman perspektiflerinin karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydın, İ. E. (2016). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: Anadolu üniversitesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35, 373-386.
  • Bianchi, A. ve Phillips, J.G.(2005). Psychological predictors of problem mobile phone use. Journal of Cyberpsychology & Behavior, 8(1), 39-51.
  • Büyüköztürk Ş., Çakmak E.K., Akgün Ö.E., Karadeniz Ş. ve Demirel F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (6. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakır, Ö., ve Ebru, O. (2017). Lise öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ile akıllı telefon bağımlılığı arasındaki ilişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 418-429.
  • Çokluk, Ö. (2000). Örgütlerde tükenmişlik: yönetimde çağdaş yaklaşımlar. (Ed. C. Elma ve K. Demir). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demirci, K., Orhan, H., Demirdas, A., Akpinar, A., ve Sert, H. (2014). Validity and reliability of the Turkish version of the smartphone addiction scale in a younger population. Klinik Psikofarmakoloji Bülteni (Bulletin of Clinical Psychopharmacology), 24(3), 226-34.
  • Demirel, D. H., Demirel, M., ve Serdar, E. (2017). University students’ opinions of the meaning of leisure and their perceived freedom in leisure. Journal of Human Sciences, 14(1), 796-802.
  • Demirel, M., Işık, U., Demirel, D. H., Üstün, Ü. D., ve Gümüşgül, O. (2016). Gelecek zaman algısı: Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerine yönelik bir çalışma. İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 10-20.
  • Doğan, U. ve Tosun, H. İ. (2016). Lise öğrencilerinde problemli akıllı telefon kullanımının sosyal kaygı ve sosyal ağların kullanımına aracılık etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(22), 99-128.
  • Güleri, M. (1998). Üniversiteli ve işçi gençliğin gelecek beklentileri ve kötümserlik-iyimserlik düzeyleri. Kriz dergisi, 6(1), 55-65.
  • Jondeau, E. ve Rockinger, M. (2003). Conditional volatility, skewness, and kurtosis: existence, persistence, and comovements. Journal of Economic Dynamics & Control, 27, 1699 – 1737.
  • Ketizmen, A. (2013). Genel eğitimde güzel sanatlar ve grafik eğitimi ve İlişkili uzmanlık alanları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2) ,431-432.
  • Kızar O. ve Genç, H. (2019) Engelli bireylerin eğitiminde oyun ve aktivitenin önemi (Bölüm 3). (S. Düz, M. İklim, K. Kurak Ed.)., Spor bilimleri alanında araştırma ve değerlendirmeler içinde (s.35-55). Ankara: Gece Akademi.
  • Kuyucu, M. (2017). Gençlerde akıllı telefon kullanımı ve akıllı telefon bağımlılığı sorunsalı:“Akıllı telefon (kolik)” üniversite gençliği. Global Media Journal TR Edition, 7(14), 328-359.
  • Kwon, M., Lee, J.Y., Won, W.Y., Park, J.W., Min, J.A., Hahn, J., Gu, X.,…, Kim, D.J., (2013). Development and validation of a smartphone addiction scale (SAS). PLos One, 8(2). doi:10.1371/journal. pone.0056936
  • Yu-Kang L., Chun-Tuan, C., YouLin, Z. ve Hong, C (2014). The Dark side of smartphone usage: Psychological traits compulsive behavior and technostress. Computers in Human Behavior, 31, 373-383.
  • Minaz, A. ve Bozkurt, Ö. Ç. (2017). Üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin ve kullanım amaçlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 268-286.
  • Noyan, C.O., Enez Darçın, A., Nurmedov, S., Yılmaz, O. ve Dilbaz, N. (2015). Akıllı telefon bağımlılığı ölçeğinin kısa formunun üniversite öğrencilerinde türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anatolian Journal of Psychiatry/Anadolu Psikiyatri Dergisi, 16, 73-81.
  • Nurmi, J. E. (1991). How do adolescents see their future? A review of the development of futureorientation and planning. Developmental Review, 2, 1-59.
  • Nurmi, J. E. (Ed.). (2001). Navigating through adolescence: European perspectives (Vol. 12). Psychology Press.
  • Özkoçak, Y. (2016). Türkiye’de akıllı telefon kullanıcılarının oyalanma amaçlı tercih ettikleri mobil uygulamalar. Global Media Journal TR Edition 6(12), 106-130.
  • Park, N. ve Lee, H. (2012). Social implications of smartphone use: Korean college studentsʹ smartphone use and psychological well‐being. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 15(9), 491‐497. doi:10.1089/cyber.2011.0580
  • Perry, S. D., ve Lee, K. C. (2007). Mobile phone text messaging overuse among developing world university students. Communicatio, 33(2), 63-79.
  • Shin, S. C., ve Baek, S. K. (2013). The influence of adolescents' smart phone addiction on aggression. Korean Review of Crisis and Emergency Management, 9(11), 345-361.
  • Soyer, F. (2019). Smartphone Addiction and Leisure Constraints: College Students. Age, 19(234), 18-30.
  • Soyer, F., Tolukan, E. ve Dugenci, A. (2019). Investigation of the relationship between leisure satisfaction and smartphone addiction of university students. Asian Journal of Education and Training, 5(1), 229-235.
  • Şata, M., Çelik, İ., Ertürk, Z. ve Taş, U. E. (2016). Akıllı telefon bağımlılığı ölçeğinin (atbö) türk lise öğrencileri için uyarlama çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(1), 156-169.
  • Şata, M., ve Karip, F. (2017). Akıllı telefon bağımlılığı ölçeği-kısa versiyonunun ergenler için Türk kültürüne uyarlanması. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 6(4), 426-440.
  • Şen, A.S. (2015). Ergenlerin sahip oldukları değerler ile gelecek beklentileri ve madde bağımlılığından korunma öz-yeterliği arasındaki yordayıcı ilişkiler. Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Şimşek, H. (2012). Güneydoğu anadolu bölgesindeki lise öğrencilerinin gelecek beklentileri ve gelecek beklentilerini etkileyen faktörler. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 5(1), 90-109.
  • Talan, T., Korkmaz, A., ve Gezer, M. (2016). Üniversite öğrencilerinin mobil telefon bağımlılık düzeylerinin incelenmesi üzerine bir çalışma: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Örneği.
  • Tuncer, M. (2011). Ergen gelecek beklentileri ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Electronic Turkish Studies, 3(6), 942.
  • Tuncer, M. (2011a). Ergen gelecek beklentileri ölçeği'nin Türkçeye uyarlanması. Turkish Studies, 6(3), 1265-1275.
  • Uluçay, T., Özpolat, A.R., İşgör, İ.Y. ve Taşkesen, O.(2014). Lise öğrencilerinin gelecek beklentileri üzerine bir araştırma. NWSA-Education Sciences, 1C0616, 9(2), 234-247.
  • Yalçın, C., Demirel, M., Demirel, D. H., ve Çolakoğlu, T. (2017). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanın Anlamı İle Akıllı Telefon Bağımlılıklarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 1-11.
  • Yılmaz, G., Şar, A. H., ve Civan, S. (2015). Ergenlerde mobil telefon bağımlığı ile sosyal kaygı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Online Journal of Technology Addiction & Cyberbullying, 2(2), 20-37.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yöneylem
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdullah Çuhadar 0000-0001-6942-4475

Mehmet Demirel 0000-0003-1454-022X

Yusuf Er 0000-0001-8441-4283

Emrah Serdar 0000-0003-2438-6748

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2020
Kabul Tarihi 24 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Çuhadar, A., Demirel, M., Er, Y., Serdar, E. (2020). Ergenlerde Akıllı Telefon Bağımlılığı ve Gelecek Beklentisi İlişkisinin İncelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 15(24), 2528-2544. https://doi.org/10.26466/opus.620060