The study covers the family members of grade 4 students attending primary education in the 2018-2019 academic year. Based on the questions of 11 people and semi-structured interviews, the problems of the family members about the needs of psychological needs in the subjects with their children, how often they experienced them and what kind of solution alternatives they used were examined. Semi-structured interview questions were prepared in accordance with the literature review prepared by the researchers and the information obtained from the sources. The semi-structured interview consisting of 5 questions lasted for 20-25 minutes and the data was recorded to prepare the interview findings. When the findings obtained from the study are examined, 11 family members are 6 of them, 5 of them are father and their average age is between 35-44 years. Family members participating in the study often encountered problems, especially exam anxiety, time not to manage well, problems in the relationship between parents, problems in class, non-compliance with school rules, nail eating, hitting problems such as the problems they find themselves inadequate psychological counseling psychologist or psychiatry needs expressed Accordingly, the need and importance of psychological counseling can be seen in the study findings
Primary school students Psychological counseling needs family
Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılında KKTC’de ilköğretime devam eden 4. sınıf öğrencilerinin aile üyelerini kapsamaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme sorularına bağlı olarak, 11 aile üyesinden çocuklarıyla yaşantılarda hangi konularda psikolojik gereksinime ihtiyaç duydukları, ne sıklıkla bunları yaşadıkları ve ne tür çözümler kullandıklarına dair sorunlar incelenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme soruları, araştırmacılarca literatür taraması ve kaynaklardan elde edilen bilgiler doğrultusunda hazırlanmış ve sorular 5 alan uzmanı tarafından incelenerek, sorulara son şekli verilmiştir. 5 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla görüşmeler 20-25' sürmüş ve görüşme bulgularını hazırlamak için veriler kayıt altına alınmıştır. Aile üyelerinden 6’sı anne, 5’i babadır. Yaş ortalamalarıysa 35-44 yaşları arasındadır. Bulgular incelendiğinde, aile üyelerinin sık sık problemlerle karşılaştıkları; özellikle sınav kaygısı, zamanı iyi yönetememe, arkadaş-anne-baba ilişkilerinde sorun, sınıf-okul kurallarına uymama, tırnak yeme, vurma gibi problemlerle karşılaştıklarını, kendilerinin buldukları çözüm yollarının yetersiz kaldığını ve zaman zaman psikolojik danışman, psikolog veya psikiyatriye ihtiyaç duyduklarını ifade etmişlerdir. Tüm bunlara bağlı olarak psikolojik danışma gereksinimi ve önemi çalışma bulgularında görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 18 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 25 |