Bu çalışmada 2015-2019 yılları arasında eğitim programları ve öğretim alanında yapılan doktora tezleri çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırma da nitel araştırma yöntemi ve doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Bu araştırmada dokümanlar YÖK tez veri tabanından ulaşılan, Türkiye’de 2015-2019 yılları arasında EPÖ alanında yapılmış ve erişime açık olan 201’i doktora tezidir. Araştırmada 201 doktora tezinden elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucuna göre en fazla tezin 2018 yılında yapıldığı, kadın ve erkek araştırmacı saysının yakın, erkek danışmanların sayısının fazla, danışmanların daha çok profosör ünvanlı olduğu belirlenmiştir. Tezlerde en çok karma, en az nitel yöntemin kullanıldığı, nicel yöntemlerden en fazla tarama deseninin, nitel yöntemlerden ise en fazla durum çalışmasının kullanıldığı belirlenmiştir. Tezlerin en fazla öğretmenler üzerinde yapıldığı, örneklem büyüklüklerinin en fazla 1-50 arasında olduğu, araştırma verilerinin en fazla ölçek ve görüşme formları ile toplandığı, araştırma verilerinin en fazla içerik analizi ile çözümlendiği belirlenmiştir. Tezlerde en çok öğretme-öğrenme yaklaşımları, öğretmen, program geliştirme, program değerlendirme en az çok kültürlü eğitim, uluslararasılaşma, strateji öğretimi, karşılaştırmalı eğitim konularının çalışıldığı belirlenmiştir.
This study examined the doctoral theses conducted in the field of educational programs and teaching for the period of 2015-2019 for different variables Qualitative research method and document review technique were used in the research. Also documents used as a resource are 201 thesis which are written in the field of Curriculum and Instruction and opened to access between 2015 - 2019 reached through The Council of Higher Education data base. The research analyzed the data obtained from 201 doctoral dissertations by using descriptive and content analysis. According to results, it was determined that the highest number of dissertations was written in 2018, the number of male and female researchers was close, the number of male advisors was higher and advisors were mostly professors. It was identified that mixed method was preferred in theses the most while qualitative method was used the least and that survey design was used the most in terms of quantitative methods while case study method was utilized the most in terms of qualitative methods. It was found that the majority of the theses was conducted on teachers, the sample sizes were between 1-50 at the most, the research data were mostly collected with the use of scales and interview forms, and content analysis was mostly used in data analysis. The fields of study in dissertations were mostly teaching-learning approaches, teachers, curriculum development, and curriculum evaluation whereas multicultural education, internationalization, strategy teaching and comparative education were the areas that were studied the least
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 10 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 25 |