Bu araştırmada, okul yöneticilerinin eğitim ve öğretim alanındaki teknolojik entegrasyonlara ilişkin düşüncelerini inceleyen çalışmaları; kurum sayısına ve dağılımına göre kullanılan araştırma ve veri toplama araçlarının türlerine göre nasıl dağıtıldığı. Araştırmanın temel amacı, okul yöneticilerinin eğitimde teknolojinin kullanımına ilişkin görüşlerini farklı değişkenler üzerinden incelemektir. Eğitimde teknolojinin kullanımına ilişkin 2008-2020 yılları arasında yayınlanan ülkemizde okul yöneticilerinin içerik çalışmaları incelenmiştir. Veriler, okul yöneticilerinin teknoloji konusunda görüş sahibi olduğu araştırmalardan elde edilmiştir. Bu çalışmaların% 39'u nicel,% 35'i nitel ve% 26'sı karma yöntem araştırmalardır. Elde edilen verilere göre farklı değişkenler için dağılımlar kategorize edilmiştir. Bu çalışma nitel araştırma yaklaşımlarından içerik analizi araştırma deseni ile tasarlanmış ve araştırmanın bulgularına göre öğretmenlerin eğitimde teknoloji odaklı analizlerine, konularına ve makalelerin yıllarına göre sınıflandırılmıştır. Tarandığı indekse göre etiketler excel tablolarında oluşturulmuş ve makale türü, yöntemi, veri toplama araçları, veri analizi gibi özellikleri belirlenerek grafik ve tablolar olarak sınıflandırılmıştır. Grafik ve tabloların analizi, sonuçların karşılaştırılması ve yorumlanması yapılmıştır.
In this research, the studies of school administrators examining the thoughts about technological integrations in the field of education and training; how it is distributed according to the types of research and data collection tools used according to the number of institutions and their distribution. The main purpose of the study is to examine school administrators' views on the use of technology in education through different variables. The content studies of the school administrators conducted in our country, published between 2008 and 2020 on the use of technology in education were examined. The data were obtained from studies in which school administrators had opinions on technology. These studies 39% of these studies are quantitative, 35% qualitative and 26% are mixed-method studies. In accordance with the data obtained, distributions for different variables are categorized. This current study was designed with content analysis research pattern from qualitative research approaches and according to the findings of the study, it was classified according to teachers' technology-oriented analysis in education, the subjects and year of the articles. According to the index it was scanned, the tags were created in excel tables and their characteristics such as article type, method, data collection tools, data analysis were determined and classified as graphics and tables. Analysis of graphics and tables, comparison and interpretation of the results were made.
Spatial relations spatial abilities geometric habits of mind geometry education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 9 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: Eğitim ve Toplum Özel sayısı |