Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Yöneticilerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi: İçerik Analizi

Yıl 2020, Cilt: 16 Sayı: Eğitim ve Toplum Özel sayısı, 5508 - 5523, 31.12.2020
https://doi.org/10.26466/opus.796700

Öz

Bu araştırmada, okul yöneticilerinin eğitim ve öğretim alanındaki teknolojik entegrasyonlara ilişkin düşüncelerini inceleyen çalışmaları; kurum sayısına ve dağılımına göre kullanılan araştırma ve veri toplama araçlarının türlerine göre nasıl dağıtıldığı. Araştırmanın temel amacı, okul yöneticilerinin eğitimde teknolojinin kullanımına ilişkin görüşlerini farklı değişkenler üzerinden incelemektir. Eğitimde teknolojinin kullanımına ilişkin 2008-2020 yılları arasında yayınlanan ülkemizde okul yöneticilerinin içerik çalışmaları incelenmiştir. Veriler, okul yöneticilerinin teknoloji konusunda görüş sahibi olduğu araştırmalardan elde edilmiştir. Bu çalışmaların% 39'u nicel,% 35'i nitel ve% 26'sı karma yöntem araştırmalardır. Elde edilen verilere göre farklı değişkenler için dağılımlar kategorize edilmiştir. Bu çalışma nitel araştırma yaklaşımlarından içerik analizi araştırma deseni ile tasarlanmış ve araştırmanın bulgularına göre öğretmenlerin eğitimde teknoloji odaklı analizlerine, konularına ve makalelerin yıllarına göre sınıflandırılmıştır. Tarandığı indekse göre etiketler excel tablolarında oluşturulmuş ve makale türü, yöntemi, veri toplama araçları, veri analizi gibi özellikleri belirlenerek grafik ve tablolar olarak sınıflandırılmıştır. Grafik ve tabloların analizi, sonuçların karşılaştırılması ve yorumlanması yapılmıştır.

Kaynakça

  • Akcil, U., Altinay, Z., Dagli, G., and Altinay, F. (2019). The role of technology leadership: Innovation for school leadership in digital age. eLearning & Software for Education, 2, 323-329. https://doi.org/10.12753/2066-026X-19-115
  • Aktas, Y. and Arnas, Y. (2005). Okul öncesi dönemde bilgisayar destekli eğitim. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 20.
  • Aktaş, N. (2016). Ortaöğretim kurumları okul yöneticilerinin teknoloji liderlik rollerinin incelenmesi.
  • Bicen, H., and Demir, B. (2020). A content analysis on articles using augmented reality technology and infographic in education. Postmodern Openings/Deschideri Postmoderne, 11.
  • Çalık, T., Çoban, Ö., and Özdemir, N. (2019). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlikleri ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi.
  • Cohen, L., Manion, L., and Morrison, K. (2007). Research methods in education. London and new York: Routledge Taylor and Francis Group.
  • Demir, B. (2020). Evaluation of social studies teaching textbooks. International Journal of Learning and Teaching, 12(1), 17-29.
  • Dursun, F. (2006). Ogretim sürecinde arac kullanımı. Ilkögretmen Dergisi, 1, 8-9.
  • Duygu, Ö. L. E. Z., and Kılıçoğlu, D. (t.y). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği davranışlarının incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 575-601.
  • Erdem, A., and Uzal, G. (2018). Liselerde fizik eğitimini iyileştirme yönünde teknolojinin kullanılmasına yönelik yönetici görüşleri. Journal of International Social Research, 11(55).
  • Gok, A., Turan, S., and Oyman, N. (2011). Preschool teachers’ views on usage of information techonologies. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 1(3), 59-66. https://doi.org/10.14527/C1S3M8
  • Konan, F. (2020). Programlama ogretimine yonelik bir icerik analizi. Master's thesis, Erzincan Binali Yildirim Universitesi Fen Bilimleri Enstitusu.
  • Kunduracıoğlu, İ. (2018). Oyunlaştırma kavramı üzerine içerik analizi çalışması Master's thesis, Balikesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitusu.
  • Loughran, J. (2013). Developing a pedagogy of teacher education: Understanding teaching & learning about teaching. Routledge.
  • Nacak, A., and Yucesoy, Y. (2020). Art education for communication in the society: a content analysis. Revista Tempos e Espaços em Educação, 13(32), 1-15. Doi: http://dx.doi.org/10.20952/revtee.v13i32.13110
  • Nacak, A., Bağlama, B., and Demir, B. (2020). Teacher candidate views on the use of youtube for educational purposes. Online Journal of Communication and Media Technologies, 10(2), e202003.
  • Oznacar, B. (2018). Assessment of the contributions and psychological damages of technology to the education at schools by the individuals in these schools. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 9, 93-98.
  • Rovshenov, A. (2020). Programlama eğitimi ile yapılan araştırmaların icerik analizi. Master's thesis, Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitusu.
  • Sahin, A. (2019). Egitimde bilisim teknolojisi kullanimina iliskin ogretmen gorusleri: metafor calismasi. Adıyaman Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, 31, 121-159.
  • Sert, G. (2010). Öğretim teknolojileri alaninda yayimlanmiş Türkiye adresli makalelerin içerik analizi. Master's thesis, HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ.
  • Topcu, İ., and Ersoy, M. (2020). Eğitim yönetiminde teknoloji kullanımına ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(1), 4930-4955.
  • Uzunbaz, D. (2019). Türkiye’de 2006-2017 yillari arasinda kimya öğretmen eğitimi alaninda yayinlanmiş yüksek lisans ve doktora tezlerinin içerik analizi. Master's Thesis, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bılımlerı Enstıtusu.
  • Uzunboylu, H., and Beheshti, M. (2017). An investigation through content analysis in infographics. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 7(4), 655-666.
  • Yildirim, A. (1999). Nitel arastırma yontemlerinin temel ozellikleri ve egitim arastırmalarındaki yeri ve onemi. Eğitim ve Bilim, 23(112).
  • Yucesoy, Y., and Dagli, G. (2019). Evaluation of the studies on technology leadership: A content analysis. Near East University Online Journal of Education, 2(1), 58-68.
  • Yücesoy, Y., Demir, B., Bağlama, B., Baştaş, M., and Öznacar, B. (2020). Secondary education teachers and school administrators’ views on positive organizational climate. Near East University Online Journal of Education, 3(1), 12-21.
  • Yuksel, S. (2003). Ogretim teknolojisi. Ogretim Teknolojileri ve Materyal Gelistirme. Ankara: Ogreti Pegem A Yayıncılık. EK: Araştırmada Kullanılan Gorusme Formu.

Evaluation Of School Administrators 'Views On The Use Of Technology In Education: A Content Analysis

Yıl 2020, Cilt: 16 Sayı: Eğitim ve Toplum Özel sayısı, 5508 - 5523, 31.12.2020
https://doi.org/10.26466/opus.796700

Öz

In this research, the studies of school administrators examining the thoughts about technological integrations in the field of education and training; how it is distributed according to the types of research and data collection tools used according to the number of institutions and their distribution. The main purpose of the study is to examine school administrators' views on the use of technology in education through different variables. The content studies of the school administrators conducted in our country, published between 2008 and 2020 on the use of technology in education were examined. The data were obtained from studies in which school administrators had opinions on technology. These studies 39% of these studies are quantitative, 35% qualitative and 26% are mixed-method studies. In accordance with the data obtained, distributions for different variables are categorized. This current study was designed with content analysis research pattern from qualitative research approaches and according to the findings of the study, it was classified according to teachers' technology-oriented analysis in education, the subjects and year of the articles. According to the index it was scanned, the tags were created in excel tables and their characteristics such as article type, method, data collection tools, data analysis were determined and classified as graphics and tables. Analysis of graphics and tables, comparison and interpretation of the results were made.

Kaynakça

  • Akcil, U., Altinay, Z., Dagli, G., and Altinay, F. (2019). The role of technology leadership: Innovation for school leadership in digital age. eLearning & Software for Education, 2, 323-329. https://doi.org/10.12753/2066-026X-19-115
  • Aktas, Y. and Arnas, Y. (2005). Okul öncesi dönemde bilgisayar destekli eğitim. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 20.
  • Aktaş, N. (2016). Ortaöğretim kurumları okul yöneticilerinin teknoloji liderlik rollerinin incelenmesi.
  • Bicen, H., and Demir, B. (2020). A content analysis on articles using augmented reality technology and infographic in education. Postmodern Openings/Deschideri Postmoderne, 11.
  • Çalık, T., Çoban, Ö., and Özdemir, N. (2019). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlikleri ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi.
  • Cohen, L., Manion, L., and Morrison, K. (2007). Research methods in education. London and new York: Routledge Taylor and Francis Group.
  • Demir, B. (2020). Evaluation of social studies teaching textbooks. International Journal of Learning and Teaching, 12(1), 17-29.
  • Dursun, F. (2006). Ogretim sürecinde arac kullanımı. Ilkögretmen Dergisi, 1, 8-9.
  • Duygu, Ö. L. E. Z., and Kılıçoğlu, D. (t.y). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği davranışlarının incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 575-601.
  • Erdem, A., and Uzal, G. (2018). Liselerde fizik eğitimini iyileştirme yönünde teknolojinin kullanılmasına yönelik yönetici görüşleri. Journal of International Social Research, 11(55).
  • Gok, A., Turan, S., and Oyman, N. (2011). Preschool teachers’ views on usage of information techonologies. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 1(3), 59-66. https://doi.org/10.14527/C1S3M8
  • Konan, F. (2020). Programlama ogretimine yonelik bir icerik analizi. Master's thesis, Erzincan Binali Yildirim Universitesi Fen Bilimleri Enstitusu.
  • Kunduracıoğlu, İ. (2018). Oyunlaştırma kavramı üzerine içerik analizi çalışması Master's thesis, Balikesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitusu.
  • Loughran, J. (2013). Developing a pedagogy of teacher education: Understanding teaching & learning about teaching. Routledge.
  • Nacak, A., and Yucesoy, Y. (2020). Art education for communication in the society: a content analysis. Revista Tempos e Espaços em Educação, 13(32), 1-15. Doi: http://dx.doi.org/10.20952/revtee.v13i32.13110
  • Nacak, A., Bağlama, B., and Demir, B. (2020). Teacher candidate views on the use of youtube for educational purposes. Online Journal of Communication and Media Technologies, 10(2), e202003.
  • Oznacar, B. (2018). Assessment of the contributions and psychological damages of technology to the education at schools by the individuals in these schools. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 9, 93-98.
  • Rovshenov, A. (2020). Programlama eğitimi ile yapılan araştırmaların icerik analizi. Master's thesis, Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitusu.
  • Sahin, A. (2019). Egitimde bilisim teknolojisi kullanimina iliskin ogretmen gorusleri: metafor calismasi. Adıyaman Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, 31, 121-159.
  • Sert, G. (2010). Öğretim teknolojileri alaninda yayimlanmiş Türkiye adresli makalelerin içerik analizi. Master's thesis, HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ.
  • Topcu, İ., and Ersoy, M. (2020). Eğitim yönetiminde teknoloji kullanımına ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(1), 4930-4955.
  • Uzunbaz, D. (2019). Türkiye’de 2006-2017 yillari arasinda kimya öğretmen eğitimi alaninda yayinlanmiş yüksek lisans ve doktora tezlerinin içerik analizi. Master's Thesis, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bılımlerı Enstıtusu.
  • Uzunboylu, H., and Beheshti, M. (2017). An investigation through content analysis in infographics. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 7(4), 655-666.
  • Yildirim, A. (1999). Nitel arastırma yontemlerinin temel ozellikleri ve egitim arastırmalarındaki yeri ve onemi. Eğitim ve Bilim, 23(112).
  • Yucesoy, Y., and Dagli, G. (2019). Evaluation of the studies on technology leadership: A content analysis. Near East University Online Journal of Education, 2(1), 58-68.
  • Yücesoy, Y., Demir, B., Bağlama, B., Baştaş, M., and Öznacar, B. (2020). Secondary education teachers and school administrators’ views on positive organizational climate. Near East University Online Journal of Education, 3(1), 12-21.
  • Yuksel, S. (2003). Ogretim teknolojisi. Ogretim Teknolojileri ve Materyal Gelistirme. Ankara: Ogreti Pegem A Yayıncılık. EK: Araştırmada Kullanılan Gorusme Formu.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Behçet Öznacar Bu kişi benim 0000-0002-6738-645X

Gülyüz Debeş Bu kişi benim 0000-0003-3931-4501

Yücehan Yücesoy 0000-0001-8171-3130

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Kabul Tarihi 9 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: Eğitim ve Toplum Özel sayısı

Kaynak Göster

APA Öznacar, B., Debeş, G., & Yücesoy, Y. (2020). Okul Yöneticilerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi: İçerik Analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 16(Eğitim ve Toplum Özel sayısı), 5508-5523. https://doi.org/10.26466/opus.796700