Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenme yaşantılarına uygun olarak yetiştirilmesine ilişkin önerilerde bulunmaktır. Araştırma kapsamında Harvard Üniversitesi Eğitim Fakültesinin “Proje Sıfır Sınıfı” (Project Zero Classroom) isimli kursuna katılım sağlanmış ve bu kursta 21.yüzyıl öğrenme yaşantılarını geliştirici çalışmalar hakkında bilgi edinilmiştir. Kurs programı, 21. yüzyılda etkili ve güçlü öğrenme yaşantılarının oluşturulmasına, genç bireyleri tahmin etmesi oldukça güç olan geleceğe en iyi şekilde hazırlamaya ve onları öğrenmeye adanmış hale getirme yollarına ilişkin bilgileri katılımcılara kazandırmayı hedeflemektedir. Bu kapsamda bu kursta, öğrencilerin ve öğretmenlerin yaratıcı düşünme ve problem çözme becerileri nasıl desteklenir?, öğrenme nedir ve nasıl geliştirilir?, öğrenci ve öğretmenlerin öğrenmesinde değerlendirmenin rolü nedir? gibi soruların cevaplanması amaçlanmıştır. Nitel Yöntem kullanılan bu araştırmada, öncelikle doküman incelemesi yoluyla 21. Yüzyıl öğrenme yaşantıları tanımlanmış, daha sonra bu tanımlamalardan yola çıkarak öğretmen yetiştirme programlarında zorunlu bir ders olan öğretim ilke ve yöntemleri dersi öğretim programının içeriğinin güncellenmesine ilişkin önerilerde bulunulmuştur. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak verilen öneriler doğrultusunda güncellenen öğretim programının öğretmen adaylarının daha nitelikli olarak yetiştirilmesine katkı getireceği düşünülmektedir.
öğretmen yetiştirme öğretim ilke ve yöntemleri dersi proje sıfır 21. Yüzyıl
Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
SHD-2015-5591
Bu araştırma Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından desteklenen bir proje çalışmasının ürünüdür. Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi’ne sağladığı destekten dolayı teşekkür ederim.
The aim of this study is to make suggestions on the cultivation of prospective teachers in accordance with 21st century learning experiences. Within the scope of the research, the "Project Zero Classroom" course of the Faculty of Education of Harvard University was participated in and information was obtained about improving 21st century learning experiences. The course program aims to provide the participants with the information about the creation of effective and strong learning experiences in the 21st century, the best way to prepare young individuals for the future, which is very difficult to predict, and to make them dedicated to learning. In this context, it is aimed to answer questions such as how can the students and teachers' creative thinking and problem solving skills be supported, what is learning and how can it be improved, what is the role of evaluation in students' and teachers' learning. In this study, in which the qualitative method was used, the 21st century learning experiences were first described through document analysis, and then, based on these definitions, suggestions was made for updating the content of the teaching principles and methods course, which is a compulsory course in teacher training programs. In line with the suggestions given based on the results of the research, it is thought that the updated curriculum will contribute to the cultivation of prospective teachers in a more qualified way.
teacher education teaching principles and methods course project zero 21st century
SHD-2015-5591
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | SHD-2015-5591 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 10 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 17 Sayı: 34 |