Bu çalışmanın amacı salgın döneminde kamusal duyarlılığın sağlanmasına ve kamusal davranışların etkilenmesine yönelik yapılan kamu spotlarında kullanılan iletişim stratejilerinin etkinliğinin incelemesi ve dijital ortamlardaki söylemlerin ele alınması, böylece yaşam dengesinin stratejik öneminin iletişim perspektifi ve motivasyonu açısından ortaya çıkartılmasıdır. Bu amaca yönelik olarak İletişim Fakültesinde öğrenim gören 116 kişi üzerinde açık uçlu sorular ve anket tekniği ile bir araştırma yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre kamu spotlarının: koruyucu davranışlara odaklanmak, olumlu bilgi iletmek, zihinlerde oluşan kaygı ve belirsizlikleri yok etmek için düzeltici eylem rolü üstlenmek ve toplumun salgın döneminde olumsuzluklarla psikolojik olarak başa çıkmak açısından olumlu bir motivasyon kaynağı olarak görüldüğü bulgusuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda özelliklede iletişim stratejileri tasarlanırken empati yapılmasının ve duyguların hesaba katılmasının önemi ortaya çıkartılmıştır. Diğer yandan dijital ortamlarda toplumun iletişimsel davranışlara nasıl dâhil oldukları, kamusal davranışları farklı şekillerde nasıl etkilediği ve dijital ortamlarda iletişimsel uygulamaların gücü ve etkisi araştırılmıştır. Araştırma bulgularına göre dijital ortamlarda genellikle halk sağlığına yönelik olumsuz içerikte paylaşımlar yapılmaktadır. Dijital ortamlarda bilgilerin manipüle edilebilmesi, verimsiz tartışmalar ve ilgisiz konular ile verilen tepkilerin öfke, hayal kırıklığı, stres, korku, güvensizlik, alaycılık vb. çok sayıda olumsuz duygular yaratabilme potansiyeline sahip olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
Salgın Covid19 Etkili İletişim Dijital Ortamlar Kamu Spotları
This study examines the effectiveness of the communication strategies used in public media spots and addresses the discourses in digital media to ensure public sensitivity and influence public behaviors during the pandemic period and reveal the strategic importance of life balance in terms of communication perspective and motivation. For this purpose, research was conducted with open-ended questions and survey technique on 116 students studying at the Communication faculty. According to the research findings, it was found that public spots were seen as a positive motivation source in terms of focusing on protective behaviors, conveying positive information, taking corrective action role in eliminating anxiety and coping psychologically with the negativities during the pandemic period of the society. As a result of the research, the importance of empathy and emotion are taken into account while designing communication strategies. On the other hand, the power and effect of communicative applications in digital media and how society is involved in digital media's communicative behavior and how it affects public behavior in different ways are investigated. According to the findings, it is generally in a digital environment, harmful content for public health shared. The ability to manipulate information in digital environments, inefficient discussions, irrelevant issues, and responses to anger, frustration, stress, fear, insecurity, sarcasm, etc., is possible. It has been found that it has the potential to create many negative emotions.
Epidemic Covid19 Effective Communication Digital Environments Public spots
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 2 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 17 Sayı: Pandemi Özel Sayısı |