İran, coğrafi konumu, sahip olduğu tarihi, dini, doğal ve kültürel yapısı itibarıyla ileri derecede turizm potansiyeli taşımaktadır. İran, sahip olduğu turistik cazibe merkezleri açısından dünyada 10. sırada olmasına rağmen, turizm geliri açısından dünyanın en düşük gelirli ülkeleri arasında yer almaktadır. Bu kısırdöngüyü kırmanın, turizmdeki hizmet sektörünün kalitesinin dünya standartlarına getirilmesinin, turizm kavramının önemini kavratmanın ve bilincini vermenin en etkili yolu eğitimdir. Bunu gerçekleştirmenin yolu ise eğitim ortamının önemli araçlarından olan müfredat ve buna bağlı olarak hazırlanmış ders kitaplarının bu çerçevede hazırlanmış olması ile mümkündür. Bu çalışmada, İran Eğitim Bakanlığı tarafından 2018-2019 eğitim öğretim yılında yenilenmiş Sosyal Bilgiler Programı ve buna göre yeniden yazılmış olan sosyal bilgiler yedi ve sekizinci sınıf ders kitaplarında yer alan turizm olgusunun kavram, görsel ve etkinlik düzeyinde ne kadar işlendiğini ve kullanıldığını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgulara göre yedinci sınıf sosyal bilgiler ders kitabında ağırlıklı olmak üzere her iki sınıfa ait sosyal bilgiler ders kitaplarında turizm kavramı ile ilgili bilgi ve görsellerin yer aldığını göstermektedir.
Iran has an advanced tourism potential in terms of its geographical location, historical, religious, natural and cultural structure. Although Iran ranks 10th in the world in terms of tourist attractions, it is among the lowest income countries in the world in terms of tourism income. Education is the most effective way to break this vicious circle, to bring the quality of the service sector in tourism to world standards, to understand the importance of the concept of tourism and to raise awareness. The way to achieve this is possible with the curriculum which is one of the important tools of the educational environment and the textbooks prepared accordingly. In this study, it is aimed to determine how far the concept of tourism, which is included in the Social Studies Program and the re-written seven and eighth grade social studies textbooks, is processed and used at the concept, visual and activity level. Document analysis technique, one of the qualitative research methods, was used in the research. According to the findings obtained in the study, it shows that the seventh grade social studies textbooks are mostly included in the social studies textbooks belonging to both classes, and information and images related to the concept of tourism.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 17 Sayı: 36 |