Bu araştırmanın amacı sosyal hizmet bölümü lisans öğrencilerinde sosyal ilişki unsurlarının bazı değişkenlerle ilişkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemi Konya’da 3 farklı üniversitede Sosyal Hizmet Bölümünde lisans öğrenimi gören 310 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada katılımcıların demografik bilgilerini içeren kişisel bilgi formu ile sosyal ilişki unsurları ölçeği kullanılmıştır. Veriler e-posta ve SMS ile http://www.surveey.com portalı üzerinden toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS pro-gramı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmamız sonucunda akademik başarı seviyesi ve anne baba tutumları ile öğrencilerin sosyal ilişki unsurları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). Güven verici, destekleyici ve hoşgörülü tutum sergileyen anne -babaya sahip öğrencilerin daha fazla sosyal ilişki geliştirdikleri, daha fazla aile ve arkadaş desteği aldıkları tespit edilmiştir. Başarı seviyesi ile aile desteği alt boyutu puan ortalamalarında herhangi bir farklılaşma görülmezken arkadaş desteği alt boyutunda anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Başarı düzeyi yüksek olan öğrencilerin arkadaş desteği puan ortalamaları daha yüksektir (p<0.05). Gelir düzeyi, sosyal medya kullanım sıklığı ile sosyal ilişki unsurları puan ortalamaları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir.
Veri toplama desteğinden dolayı Kübra Öztürk'e teşekkür ederim.
The purpose of this research is to examine the relation between the social relation factors and some variables in students educating in departments of social work. The sample of the study consists of 310 students who study undergraduate in Social Work Department in 4 different universities in Konya. In the study, the personal information form containing demographic information of the participants and Provision for Social Relations (PSR) Scale were used. The data were collected via e-mail and SMS via http://www.surveey.com portal. The data obtained were analyzed using the SPSS program. According to the findings of the study, it was determined that there is a statistically significant relationship between the level of achievement and parental attitudes and the social relationship elements of the students (p<0.05). It has been determined that students with a assuring, supportive and tolerant parents develop more social relationships and receive more family and friend support. While there was no difference ? in the mean scores of the success level and the family support sub-dimension, a significant relationship was found in the friend support sub-dimension. Students with high level of success have higher mean scores on friend support (p <0.05). No statistically significant correlation was found between income level, frequency of social media use and social relationship factors average scores.
Social Relationship Social Support Family Support Friend Support
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 15 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 17 Sayı: 38 |