During the COVID-19 pandemic, many applied courses along with theoretical courses had to be given through distance education. When the literature regarding the teaching of an applied course through distance education is examined, it is seen that the problems are experienced due to the theoretical emphasis of the applied courses through distance education and that it affects student performance nega-tively. The aim of this study is to examine and evaluate student perceptions about conducting photography lessons in formal education at undergraduate level in the communication faculties through distance education during the pandemic process. Mixed explanatory design was used in the study. The photography lesson was taught online for 14 weeks, then a 10-question questionnaire consisting of open and closed-ended questions was developed by the researcher and applied online to the students at the end of the fall semester of the 2020-2021 academic year. The sample of the study consists of 120 un-dergraduate students studying at the Faculty of Communication of Uşak University. Quantitative and qualitative data obtained from students were analysed and reported. As a result of the research, students were generally not satisfied with the distance education of the applied photography lessons, they thought that it had a negative effect on their learning performance, they thought that the theoretical parts of the courses were efficient, they thought the applied parts of the courses were inefficient, they found the use of materials in online courses useful, and the practical courses were distant education. It has reached the results that they do not want to be carried out through. It is suggested that the theoretical parts of the applied photography courses can be given through distance education, and the applied parts should be done face to face.
Photography Course Distance Education Applied Photography Course Com-pulsory Distance Education Practical Lessons
COVID-19 pandemi sürecinde, kuramsal derslerle beraber birçok uygulamalı ders, uzaktan eğitim yoluyla verilmek durumunda kalınmıştır. Uygulamalı bir dersin uzaktan eğitim yoluyla verilmesine ilişkin alanyazın incelendiğinde, uygulamalı derslerin kuramsal ağırlıklı yürütülmesinden dolayı sıkıntılar yaşandığı ve öğrenci performansını olumsuz yönde etkilediğine ilişkin araştırma sonuçlarına rastlanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, iletişim fakültelerinde lisans düzeyinde örgün öğretimde uygula-malı olarak yürütülmekte olan fotoğrafçılık derslerinin, pandemi sürecinde uzaktan eğitim yoluyla yürütülmesine ilişkin öğrenci algılarının incelenerek değerlendirilmesidir. Araştırmada karma açıklayıcı desen kullanılmıştır. Fotoğrafçılık dersi 14 hafta boyunca çevrimiçi olarak yürütülmüş, ardından araştırmacı tarafından açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan 10 soruluk öğrenci algısı anketi ile görüşme formu geliştirilerek, 2020-2021 öğretim yılı güz dönemi bitiminde öğrencilere çevrimiçi olarak uygu-lanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Uşak Üniversitesi İletişim Fakültesinde öğrenim gören 120 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerden elde edilen nicel ve nitel veriler analiz edilerek raporlanmıştır. Araştırma sonucunda, uygulamalı olarak verilmekte olan fotoğrafçılık derslerinin, uzaktan eğitim yoluyla verilmesinden öğrencilerin genel olarak memnuniyet duymadıkları, öğrenme performanslarının olumsuz etkilendiğini düşündükleri, derslerin kuramsal bölümlerinin verimli olduğunu düşünürlerken uygulamalı kısımlarının verimsiz olduğunu düşündükleri, çevrimiçi derslerde materyal kullanımını faydalı buldukları ve uygulamalı derslerin uzaktan eğitim yoluyla yürütülmesini istemedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu araştırmanın sonunda uygulamalı fotoğrafçılık derslerinin kuramsal kısımlarının uzaktan eğitim yoluyla verilebileceği, uygulamalı kısımların ise yüz yüze yapılmasının tercih edilmesi önerilmektedir.
Fotoğrafçılık Dersi Uzaktan Eğitim Uygulamalı Fotoğrafçılık Zorunlu Uzaktan Eğitim Uygulamalı Dersler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 14 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 42 |