Kurumsal dergiler; eğitmek, bilgilendirmek, çalışanlarla ve dış paydaşlarla iletişim kurmak amacıyla çıkarılırlar. Online olarak çıkarılan kurumsal dergiler video haber içerikleri ve yüksek kaliteleriyle önemli kurumsal iletişim araçlarıdır. Bu çalışmada online yayınlanan Tüpraş’ın Rafine Dergisi ve Opet’in Kilometre Dergisi kurumsal iletişim açısından incelenmiştir. Bu çalışma kurumsal iletişim sürecinde online yayınlanan kurumsal dergilerin rolünü ortaya koyması bakımından özgün bir çalışmadır. Araştırmada online olarak çıkarılan dergiler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Kurumsal dergiler, kurumsal iletişimin tarafları ve araçları ile kurumsal iletişim uygulamaları olan kurumsal kimlik, kurumsal davranış, kurumsal imaj, kurumsal vatandaşlık, kurumsal itibar ve kurum kültürü unsurları açısından analiz edilmiştir. Dergiler toplam 101 puan üzerinden değerlendirilmiştir. Rafine Dergisi toplamda 91 puan alırken; Kilometre Dergisi 87 puan almıştır. Rafine Dergisi; kurumsal davranış, kurumsal vatandaşlık ve kurumsal itibar boyutlarında tam puan alırken; Kilometre Dergisi kurum kimliği unsurlarına yer vermede daha yüksek puan almıştır. Kurumsal dergiler incelenen örneklem ve kriterler açısından kurumsal iletişim uygulamalarına büyük ölçüde yer vermektedir.
Corporate journals; they are issued to educate, inform and communicate with employees and external stakeholders. Corporate magazines published online are important corporate communication tools with video news and high quality. In this study, Tüpraş's Rafine Magazine and Opet's Kilometre Magazine, which are published online, have been examined in terms of corporate communication. This study is an original study in that it reveals the role of corporate journals in corporate communication. In the research, these journals published online were analyzed by content analysis method. Corporate magazines have been analyzed in terms of parties and tools of corporate communication and corporate communication practices such as corporate identity, corporate behavior, corporate image, corporate citizenship, corporate reputation and corporate culture. Journals were rated on a total of 101 points. While Rafine Magazine got 91 points in total; Kilometre Magazine got 87 points. Rafine Magazine; while getting full points in corporate behavior, corporate citizenship and corporate reputation dimensions; Kilometre Magazine got higher scores in including corporate identity elements. Corporate magazines largely cover corporate communication practices in terms of the sample and criteria examined.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2021 |
Kabul Tarihi | 7 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: Yönetim ve Organizasyon Özel Sayısı |