This research aims to study the relationship between corporate image and organizational citizenship behavior in the context of configuration theory. Emphasizing that there are no general rules for businesses with different strategies and structures in different environments, configuration theory suggests that the highest organizational performance can be successed through different configurations produced by some methods. In this context, the positive corporate image perceptions of the employees of the organizaton will be analyzed within the scope of the study, which positively affects the organizational citizenship behavior. For this purpose, a survey was conducted with 53 food company employees operating in the Organized Industrial Zone in Kayseri. The results of the research revealed that employees whose corporate image is perceived positively by internal stakeholders develop a strong organizational citizenship behavior, which is a concrete indicator that organizational performance configurations can be maximized in organizations that basically build a positive image. In addition, the importance of choosing the appropriate configuration between the strategy and structure components of the organizations was once again revealed in this study. In this context, in the first part of the study, configuration theory, in the second part the concept of corporate image, and in the third part, an evaluation will be made in the con-text of domestic and foreign literature on organizational citizenship behavior. In the research part of the study, 53 food company employees and the effect of corporate image perceptions on organizational citizenship behavior will be analyzed in the context of various configurations.
: Configuration Theory Corporate Image Organizational Citizenship Behavior
--
--
Bu araştırma, kurumsal imaj ile örgütsel vatandaşlık davranışı ilişkisini konfügürasyon teorisi bağlamında araştırmayı amaçlamaktadır. Farklı ortamlarda, değişik stratejilere ve sistemlere sahip kurumlar için standart kuralların olamayacağını savunan konfigürasyon teorisi, istenen düzeydeki örgüt performansına çeşitli yöntemlerle üretilen konfigürasyonlar aracılığı ile ulaşılabileceğini varsayar. Bu bağlamda çalışmamızda kurum çalışanlarının olumlu kurumsal imaj algılarının örgütsel vatandaşlık davranışına olumlu etki eden konfügürasyonları analiz edilmeye çalışılacaktır. Bu amaçtan hareketle çalışmada Kayseri ilinde Organize Sanayii bölgesinde faaliyet gösteren 53 gıda firması çalışanları ile bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları iç paydaşlar tarafından kurumsal imajı olumlu algılayan çalışanların, örgütlerine yönelik güçlü bir örgütsel vatandaşlık davranışı geliştirmekte olduklarını ortaya koymuştur. Söz konusu bu durum ayrıca örgütsel performans konfigürasyonlarının olumlu imaja sahip kurumlarda yüksek olabileceğinin de bir göstergesi niteliğindedir. Ayrıca çalışmada örgütlerin strateji ve yapı bileşenleri arasında uygun konfigürasyon seçiminin önemi birkez daha ortaya konmuştur. Bu bağlamda çalışmanın birinci bölümünde konfügürasyon teorisi, ikinci bölümde kurumsal imaj kavramı üçüncü bölümde ise örgütsel vatandaşlık davranışına ilişkin yerli ve yabancı literatüre bağlamında bir değerlendirme yapılacaktır. Çalışmanın araştırma bölümünde ise 53 gıda firması çalışanları ile kurumsal imaj algılarının örgütsel vatandaşlık davranışına olan etkisi çeşitli konfügürasyonlar bağlamında analiz edilecektir.
Konfügürasyon Teorisi Kurumsal İmaj Örgütsel Vatandaşlık Davranışı
--
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | -- |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2021 |
Kabul Tarihi | 3 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: Yönetim ve Organizasyon Özel Sayısı |