Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Media Literacy and Reflective Thinking: A Conceptual Overview

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 43, 6839 - 6867, 07.11.2021
https://doi.org/10.26466/opus.938232

Öz

Considering the studies on media literacy, which is regarded as an indispensable life skill for the 21st century, it is seen that the studies generally focus on the inclusion of media literacy as a course in education curricula, the content of the course, its goals, objectives, and the relationship between media literacy and critical thinking skills. It is noteworthy that studies especially on media literacy and thinking skills mostly focus on critical thinking skills. However, critical thinking is only one of the thinking skills, and it is thought that it is also important to reveal the relationship between other thinking skills and media literacy. This research will focus on reflective thinking skills. In the research, document analysis technique which is one of the qualitative analysis methods was used. Document review covers the analysis of written materials containing information about the facts and events aimed to be investigated. Qualitative researchers generally review previous research and the literature. They also incorporate the information emerged from this review into their research. In this research, the literature in the field of media literacy and reflective thinking was examined and then synthesized. By including the review of research, we tried to reveal the relationship between reflective thinking and media literacy. Furthermore, we aimed at gaining a general perspective on the subject.

Kaynakça

  • Altın, M. ve Saracaloğlu, A. S. (2018). Yaratıcı, eleştirel ve yansıtıcı düşünme: Benzerlikler-farklılıklar. International Journal of Contemporary Educational Studies, 4(1), 1-9.
  • Altun, A. (2010). Medya okuryazarlığının sosyal bilgiler programlarıyla ilişkilendirilmesi ve öğretimi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altıntaş, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile medya okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Ankaralıgil, S. Y. (2009). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinde medya okuryazarlığı ve eleştirel düşünme üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aufderheıde, P. ve Firestone, C. (1992). Media literacy a report of the national leadership conference on media literacy. Maryland: The Aspen Institute.
  • Aybek, B. (2016). The relationship between prospective teachers media and television literacy and their critical thinking dispositions. Eurasian Journal of Educational Research, 63, 261-278.
  • Aybek, B. ve Demir, R. (2013). Lise öğrencilerinin medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2), 287-304.
  • Bacanlı, H. (2012). Dört katlı düşünme modeli. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 146, 29-36.
  • Bakan, U. (2010). İlköğretim medya okuryazarlığı dersinin öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Bergsma, L. J. (2002). Media literacy and prevention: going beyond “just say no.” Thinking critically about media: Schools and families in partnership içinde. (s.13-18) Alexandria: Cable in the Classroom. Bilici, İ. E. (2017). Medya okuryazarlığı ve eğitimi. Ankara: Nobel.
  • Boud, D., Keogh, R. ve Walker, D. (2005). Reflection: Turning experience into learning. London: RoutledgeFalmer.
  • Brookfield, S. (1987). Developing critical thinkers: challenging adults to explore alternatives ways of thinking and acting. Francisco: CA: Jossey- Bass.
  • Butterworth, J. ve Thwaites, G. (2013). Thinking skills critical thinking and problem solving. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Carey, S. F. (2017). The meaning of reflective teaching to national board certified teachers. Texas: Proquest.
  • Carlsson, U. (2019). Understanding media and information literacy (mil) in the digital of democracy. Göteborg: Department of Journalism, Media and Communication (JMG).
  • Celot, P. (2010). Study on assessment criteria for media literacy levels. Brussels: EAVİ.
  • Ceran, E. (2017). Deneyimlerimizden öğrenmek: yansıtıcı düşünme. N. Kuyumcu (Ed.) Kuram iyide sınıfta ne yapmalı? Öğretmenin El Kitabı içinde (s.226-253). İstanbul: E Yayınları.
  • Cheung, C.-K. (2016). Media literacy education in chine. Springer.
  • Çarkıt, C. (2019). 2018 ortaokul medya okuryazarlığı dersi öğretim programının eleştirel düşünme bağlamında değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(38), 202-213.
  • Çelik, Ö., Çokçalışkan, H. ve Yorulmaz, A. (2018). Investigation of the effect of pre-service classroom teachers' critical thinking disposition on their media literacy. International Journal of Evaluation and Research in Education, 7(3), 194-202.
  • Dalgıç, G. (2011). Okul yöneticilerinin yansıtıcı düşünme beceri ve uygulamalarının incelenmesi: İstanbul ve Kopenhag örneği. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dewey, J. (1933). How we think a restatement of the relation of reflective thinking to the educative process. Lexington: Columbia University.
  • Erişti, B. ve Erdem, C. (2018). Öğretmen adaylarının medya okuryazarlığı beceri düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(67), 1234-1251.
  • Ersözlü, Z. N. (2008). Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici etkinliklerin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Feuerstein, M. (2002). Media literacy in support of critikal thinking. Ann Arbor: The Universy of Liverpool. Finlay, L. (2008). Reflecting on ‘reflective practice’. Practice- based Professional Learning Paper 52, 1-28.
  • Gelter, H. (2003). Why is reflective thinking uncommon. Reflective Practice, 4(3), 337-344.
  • Gillmor, B. D. (2008). Principles for a new media literacy. Berkman Center for Internet and Society, Harvard University.
  • Gough, D. (1991). Thinking about thinking. National Association Of Elementary School Principals, 2(2), 1-4. Güneş, F. (2012). Öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirme. TÜBAR, 127-146.
  • Güney, K. (2008). Mikro-yansıtıcı öğretim yönteminin öğretmen adaylarının sunu performansı ve yansıtıcı düşünmesine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Hardiyanti, R. A. (2018). Developing media literacy ability in social studies learning. The 3rd International Seminar on Social Studies and History Education (s.499-508). Universitas Pendidikan Indonesia Nana Supriatna.
  • Hobbs, R. (2010). Digital and media literacy: A plan of action. Washington: The Aspen Institute.
  • Judge, B., Jones, P. ve McCreery, E. (2009). Critical thinking skills for education studuents. Learning Matters. Karaboğa, M. T. (2017). Eleştirel bakış açısıyla medya okuryazarlığı. 2. Mediterranean International Congress on Social Sciences (MECAS II). Ohrid: International Vision University.
  • Karaman, M. (2016). Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri ve eleştirel düşünme eğilimleri üzerine bir araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 4, 326-349.
  • Kıral,B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 170-189.
  • Kurt, A. A. ve Kürüm, D. (2010). Medya okuryazarlığı ve eleştirel düşünme arasındaki ilişki: Kavramsal bir bakış. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 20-34.
  • Larrive, B. (2000). Transforming teaching practice: Becoming the critically reflctive teacher. Reflective Practice, 1(3), 293-307.
  • Lewis, J. ve Jhally, S. (1998). The struggle over media literacy. Journal of Communication, 40, 109-120. Longman. (2020). Dictionary of contemporary english. Pearson Longman.
  • Loughran, J. J. (1996). Developing reflective practice: Learning about teaching and learning through modelling. London: Washington D.C.
  • Masterman, L. (2005). Teaching the media. Routledge.
  • Meigs, D. F. (2006). Media education a kit for teachers, students, parents and professionals. Paris: Unesco. Nalçatı, A. Meral, E. ve Şahin, İ. F. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eleştirel düşünme ile medya okuryazarlıkları arasındaki ilişki. Doğu Coğrafya Dergisi, 36, 1-12.
  • NAMLE. (2007). 03. 08. 2020 tarihinde https://namle.net/publications/media-literacy-definitions/ adresinden alındı.
  • Özden, Y. (1999). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Potter, W. J. (2016). Media literacy. London: Sage.
  • Quin, R. ve McMahon, B. (2001). Media literacy in the information age: Current perspectives. R. Kubey (Ed), Living with the tiger: Media curriculum issues for the future (s.307-321). New Brunswick: Transaction.
  • Rodgers, C. (2002). Defining reflection: Another look at john dewey and reflective thinking. Teachers College Record, 104(4), 842-866.
  • Scheibe, C. ve Rogow, F. (2012). The teacher’s guide to media lıteracy critical thinking in a multimedia world. Corwin.
  • Silverblatt, A. (2018). Media literacy and critical thinking. International Journal of Media and Information Literacy, 3(2), 66-71.
  • Sperry, C. ve Baker, F. W. (2016). Media literacy. Social Education National Council for the Social Studies, 80(3), 183–185.
  • Şahin, A. (2002). Understanding media literacy: An in-depth analysis of media educators understanding and teaching of media literacy . New Mexico: New Mexico State University.
  • Thayer, C. M. (2006). The impact of a media literacy program on critical thinking and writing in a high school tv productıon classroom. Dissertation. California: Touro University International College Of Education Cypress.
  • Thoman, E. (1999). Skills and strategies for media education. Educational Leadership, 56(5), 50-54.
  • Thoman, E. (2003). Media literacy: A guided tour of the best resources for teaching. The Clearing House, 76(6), 278-283.
  • Thoman, E. ve Jolls, T. (2005). Literacy for the 21. century an overview & orientation guide to media literacy education. Center for Media Literacy.
  • Tican, C. (2013). Yansıtıcı düşünmeye dayalı öğretim etkinliklerinin öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme becerilerine, eleştirel düşünme becerilerine, demokratik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tok, Ş. (2008). Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici etkinliklerin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarına, performanslarına ve yansıtmalarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(149), 104-117.
  • Tyner, K. (1991). The media education elephant. 12.09.2020 tarihinde https://www.medialit.org/reading-room/media-education-elephant adresinden alındı.
  • Ulu, H. ve Baş, Ö. (2020). Öğretmen adaylarının sosyal ağ sitelerini kullanım amaçları, eleştirel düşünme eğilimleri ve medya okuryazarlıkları arasındaki ilişkiler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 556-574.
  • Ünver, G. (2011). Yansıtıcı düşünme. Ö. Demirel (Ed), Eğitimde yeni yönelimler içinde. (s.137-148). Ankara: Pegem Akademi.
  • Warlick, D. F. (2004). Redefining literacy for the 21st century. Library of Congress Cataloging-in-Publication Data.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yüzgeç, A. Y. (2020). The relationship between critical thinking dispositions of prospective english language teachers and their levels of new media literacy. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Başkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Medya Okuryazarlığı ve Yansıtıcı Düşünme: Kavramsal Bir Bakış

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 43, 6839 - 6867, 07.11.2021
https://doi.org/10.26466/opus.938232

Öz

21. yüzyıl için vazgeçilmez bir yaşam becerisi olarak ifade edilen medya okuryazarlığı konusunda yapılan araştırmalara bakıldığında, çalışmaların genellikle medya okuryazarlığının eğitim müfredatlarında ders olarak yer alması, dersin içeriği, amaçları, hedefleri ve medya okuryazarlığının eleştirel düşünme becerisi ile ilişkisi üzerine odaklandığı görülmektedir. Özellikle medya okuryazarlığı ve düşünme becerileri üzerine yapılan çalışmalara bakıldığında ise çalışmaların büyük oranda eleştirel düşünme becerisi üzerine odaklanıldığı dikkat çekmektedir. Oysa eleştirel düşünme, düşünme becerilerinden sadece biridir ve diğer düşünme becerilerinin de medya okuryazarlığı ile ilişkisinin ortaya konulmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Bu araştırmada yansıtıcı düşünme becerisi üzerine odaklanılmıştır. Araştırmada, nitel analiz yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Doküman incelemesi, araştırılması hedeflenen olgu ve olaylar hakkında bilgi içeren yazılı materyallerin analizini kapsar. Nitel araştırma yapanlar genellikle kendilerinden önceki araştırmaları inceler, alan yazını gözden geçirir ve bu bilgileri araştırmalarına dâhil ederler. Bu araştırmada medya okuryazarlığı ve yansıtıcı düşünme alanında yapılmış çalışmalar incelenmiş ve alan yazın gözden geçirilmiştir. Gözden geçirilen bu bilgiler araştırmaya dâhil edilerek yansıtıcı düşünme ile medya okuryazarlığı arasında nasıl bir ilişki olduğu ortaya konulmaya çalışılmış ve konuya genel bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Altın, M. ve Saracaloğlu, A. S. (2018). Yaratıcı, eleştirel ve yansıtıcı düşünme: Benzerlikler-farklılıklar. International Journal of Contemporary Educational Studies, 4(1), 1-9.
  • Altun, A. (2010). Medya okuryazarlığının sosyal bilgiler programlarıyla ilişkilendirilmesi ve öğretimi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altıntaş, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile medya okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Ankaralıgil, S. Y. (2009). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinde medya okuryazarlığı ve eleştirel düşünme üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aufderheıde, P. ve Firestone, C. (1992). Media literacy a report of the national leadership conference on media literacy. Maryland: The Aspen Institute.
  • Aybek, B. (2016). The relationship between prospective teachers media and television literacy and their critical thinking dispositions. Eurasian Journal of Educational Research, 63, 261-278.
  • Aybek, B. ve Demir, R. (2013). Lise öğrencilerinin medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2), 287-304.
  • Bacanlı, H. (2012). Dört katlı düşünme modeli. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 146, 29-36.
  • Bakan, U. (2010). İlköğretim medya okuryazarlığı dersinin öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Bergsma, L. J. (2002). Media literacy and prevention: going beyond “just say no.” Thinking critically about media: Schools and families in partnership içinde. (s.13-18) Alexandria: Cable in the Classroom. Bilici, İ. E. (2017). Medya okuryazarlığı ve eğitimi. Ankara: Nobel.
  • Boud, D., Keogh, R. ve Walker, D. (2005). Reflection: Turning experience into learning. London: RoutledgeFalmer.
  • Brookfield, S. (1987). Developing critical thinkers: challenging adults to explore alternatives ways of thinking and acting. Francisco: CA: Jossey- Bass.
  • Butterworth, J. ve Thwaites, G. (2013). Thinking skills critical thinking and problem solving. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Carey, S. F. (2017). The meaning of reflective teaching to national board certified teachers. Texas: Proquest.
  • Carlsson, U. (2019). Understanding media and information literacy (mil) in the digital of democracy. Göteborg: Department of Journalism, Media and Communication (JMG).
  • Celot, P. (2010). Study on assessment criteria for media literacy levels. Brussels: EAVİ.
  • Ceran, E. (2017). Deneyimlerimizden öğrenmek: yansıtıcı düşünme. N. Kuyumcu (Ed.) Kuram iyide sınıfta ne yapmalı? Öğretmenin El Kitabı içinde (s.226-253). İstanbul: E Yayınları.
  • Cheung, C.-K. (2016). Media literacy education in chine. Springer.
  • Çarkıt, C. (2019). 2018 ortaokul medya okuryazarlığı dersi öğretim programının eleştirel düşünme bağlamında değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(38), 202-213.
  • Çelik, Ö., Çokçalışkan, H. ve Yorulmaz, A. (2018). Investigation of the effect of pre-service classroom teachers' critical thinking disposition on their media literacy. International Journal of Evaluation and Research in Education, 7(3), 194-202.
  • Dalgıç, G. (2011). Okul yöneticilerinin yansıtıcı düşünme beceri ve uygulamalarının incelenmesi: İstanbul ve Kopenhag örneği. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dewey, J. (1933). How we think a restatement of the relation of reflective thinking to the educative process. Lexington: Columbia University.
  • Erişti, B. ve Erdem, C. (2018). Öğretmen adaylarının medya okuryazarlığı beceri düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(67), 1234-1251.
  • Ersözlü, Z. N. (2008). Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici etkinliklerin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Feuerstein, M. (2002). Media literacy in support of critikal thinking. Ann Arbor: The Universy of Liverpool. Finlay, L. (2008). Reflecting on ‘reflective practice’. Practice- based Professional Learning Paper 52, 1-28.
  • Gelter, H. (2003). Why is reflective thinking uncommon. Reflective Practice, 4(3), 337-344.
  • Gillmor, B. D. (2008). Principles for a new media literacy. Berkman Center for Internet and Society, Harvard University.
  • Gough, D. (1991). Thinking about thinking. National Association Of Elementary School Principals, 2(2), 1-4. Güneş, F. (2012). Öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirme. TÜBAR, 127-146.
  • Güney, K. (2008). Mikro-yansıtıcı öğretim yönteminin öğretmen adaylarının sunu performansı ve yansıtıcı düşünmesine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Hardiyanti, R. A. (2018). Developing media literacy ability in social studies learning. The 3rd International Seminar on Social Studies and History Education (s.499-508). Universitas Pendidikan Indonesia Nana Supriatna.
  • Hobbs, R. (2010). Digital and media literacy: A plan of action. Washington: The Aspen Institute.
  • Judge, B., Jones, P. ve McCreery, E. (2009). Critical thinking skills for education studuents. Learning Matters. Karaboğa, M. T. (2017). Eleştirel bakış açısıyla medya okuryazarlığı. 2. Mediterranean International Congress on Social Sciences (MECAS II). Ohrid: International Vision University.
  • Karaman, M. (2016). Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri ve eleştirel düşünme eğilimleri üzerine bir araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 4, 326-349.
  • Kıral,B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 170-189.
  • Kurt, A. A. ve Kürüm, D. (2010). Medya okuryazarlığı ve eleştirel düşünme arasındaki ilişki: Kavramsal bir bakış. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 20-34.
  • Larrive, B. (2000). Transforming teaching practice: Becoming the critically reflctive teacher. Reflective Practice, 1(3), 293-307.
  • Lewis, J. ve Jhally, S. (1998). The struggle over media literacy. Journal of Communication, 40, 109-120. Longman. (2020). Dictionary of contemporary english. Pearson Longman.
  • Loughran, J. J. (1996). Developing reflective practice: Learning about teaching and learning through modelling. London: Washington D.C.
  • Masterman, L. (2005). Teaching the media. Routledge.
  • Meigs, D. F. (2006). Media education a kit for teachers, students, parents and professionals. Paris: Unesco. Nalçatı, A. Meral, E. ve Şahin, İ. F. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eleştirel düşünme ile medya okuryazarlıkları arasındaki ilişki. Doğu Coğrafya Dergisi, 36, 1-12.
  • NAMLE. (2007). 03. 08. 2020 tarihinde https://namle.net/publications/media-literacy-definitions/ adresinden alındı.
  • Özden, Y. (1999). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Potter, W. J. (2016). Media literacy. London: Sage.
  • Quin, R. ve McMahon, B. (2001). Media literacy in the information age: Current perspectives. R. Kubey (Ed), Living with the tiger: Media curriculum issues for the future (s.307-321). New Brunswick: Transaction.
  • Rodgers, C. (2002). Defining reflection: Another look at john dewey and reflective thinking. Teachers College Record, 104(4), 842-866.
  • Scheibe, C. ve Rogow, F. (2012). The teacher’s guide to media lıteracy critical thinking in a multimedia world. Corwin.
  • Silverblatt, A. (2018). Media literacy and critical thinking. International Journal of Media and Information Literacy, 3(2), 66-71.
  • Sperry, C. ve Baker, F. W. (2016). Media literacy. Social Education National Council for the Social Studies, 80(3), 183–185.
  • Şahin, A. (2002). Understanding media literacy: An in-depth analysis of media educators understanding and teaching of media literacy . New Mexico: New Mexico State University.
  • Thayer, C. M. (2006). The impact of a media literacy program on critical thinking and writing in a high school tv productıon classroom. Dissertation. California: Touro University International College Of Education Cypress.
  • Thoman, E. (1999). Skills and strategies for media education. Educational Leadership, 56(5), 50-54.
  • Thoman, E. (2003). Media literacy: A guided tour of the best resources for teaching. The Clearing House, 76(6), 278-283.
  • Thoman, E. ve Jolls, T. (2005). Literacy for the 21. century an overview & orientation guide to media literacy education. Center for Media Literacy.
  • Tican, C. (2013). Yansıtıcı düşünmeye dayalı öğretim etkinliklerinin öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme becerilerine, eleştirel düşünme becerilerine, demokratik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tok, Ş. (2008). Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici etkinliklerin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarına, performanslarına ve yansıtmalarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(149), 104-117.
  • Tyner, K. (1991). The media education elephant. 12.09.2020 tarihinde https://www.medialit.org/reading-room/media-education-elephant adresinden alındı.
  • Ulu, H. ve Baş, Ö. (2020). Öğretmen adaylarının sosyal ağ sitelerini kullanım amaçları, eleştirel düşünme eğilimleri ve medya okuryazarlıkları arasındaki ilişkiler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 556-574.
  • Ünver, G. (2011). Yansıtıcı düşünme. Ö. Demirel (Ed), Eğitimde yeni yönelimler içinde. (s.137-148). Ankara: Pegem Akademi.
  • Warlick, D. F. (2004). Redefining literacy for the 21st century. Library of Congress Cataloging-in-Publication Data.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yüzgeç, A. Y. (2020). The relationship between critical thinking dispositions of prospective english language teachers and their levels of new media literacy. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Başkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşegül Yılmazer 0000-0002-1331-9243

Ünsal Bekdemir 0000-0002-7767-9088

Yayımlanma Tarihi 7 Kasım 2021
Kabul Tarihi 14 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Yılmazer, A., & Bekdemir, Ü. (2021). Medya Okuryazarlığı ve Yansıtıcı Düşünme: Kavramsal Bir Bakış. OPUS International Journal of Society Researches, 18(43), 6839-6867. https://doi.org/10.26466/opus.938232