Geçmiş yıllarda kısıtlı bir uygulama alanı sunan İKY, günümüzde parlak ve istikrarlı bir gelişim göstermektedir. İKY alanının geleceği, bu meslek ile ilgilenecek adaylara çeşitli seçenekler ve geniş bir fırsat yelpazesi sunmaktadır. Iky’nin bu fırsatları sunması günümüzde de bu mesleğe olan ilgiyi arttırmakta ve özellikle de bu alanda eğitim gören öğrenciler için önemi ve anlamı daha fazla olmaktadır. Bu çalışma ile, İKY alanına önem veren ve gelecekte de meslek olarak tercih edebilecek öğrencilerin, insan kaynakları yöneticiliğine ilişkin algılarını ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırmasında nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; Sakarya Üniversitesi İşletme Fakültesi üçüncü ve dördüncü sınıfa devam eden 188 insan kaynakları yönetimi öğrencilerinden oluşmuştur. Araştırmanın verileri “insan kaynakları yöneticisi .............. gibidir. Çünkü.........” cümlesinin yer aldığı açık uçlu form aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik ve betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir ve MAXQDA programından yararlanılarak tablolar oluşturulmuştur. İnsan kaynakları yönetimi lisans öğrencilerinin insan kaynakları yöneticisi kavramına ilişkin toplamda 80 metafor ürettiği görülmüştür. Üretilen metaforlar 7 kategoride ele alınmıştır. Insan kaynakları lisans öğrencilerin “insan kaynakları yöneticisi” kavramına yönelik geliştirdikleri metaforların en çok köprü, işletmenin yapı taşı, anne, öğretmen,yönetici, baba ve çark kavramlarında olduğu belirlenmiştir.
HRM, which offered a limited application areas in the past years, shows a bright and stable development today. The future of HRM presents a variety of options and a wide range of opportunities to candidates interested in this profession. The fact that HRM offers these opportunities increases the interest in this profession today, and it is more important and meaningful especially for students studying in this field. With this study, it is aimed to reveal the perceptions of the students, who give importance to the field of HRM and who may prefer it as a profession in the future, about human resources management. In the research of the study, the phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used. The study group of the research; Sakarya Business School consisted of 188 human resources management students attending the third and fourth year. The data of the research is like “human resources manager ............... because .........” was collected through an open-ended form. The obtained data were analyzed with content and descriptive analysis technique and tables were created using the MAXQDA program. It was observed that human resources management undergraduate students produced a total of 80 metaphors for the concept of human resources manager. The metaphors produced were handled in 7 categories. It was determined that the metaphors developed by human resources undergraduate students for the concept of "human resources manager" were mostly in the concepts of bridge, building block of the enterprise, mother, teacher, manager, father and wheel.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 47 |