This article aims to develop and validate the Sustainability Communication Scale in higher education institutions. An eight-step process proposed by DeVellis (2022) was applied to develop the scale, which consists of 32 items capable of measuring the level of sustainability communication in Turkish universities. A total of 1291 participants, comprising 109 academics and 1182 students, participated in the study. Expert opinion analysis, KMO and Barlett tests, exploratory and confirmatory factor analyses, Cronbach's alpha, composite reliability, and partial correlation analyses were all used to check the scale's validity and reliability. According to the results of the exploratory factor analysis using the principal components method, the scale consists of 4 factors: environmental sustainability communication, social sustainability communication, economic sustainability communication, and sustainability of communication. The general structure and measurement of the scale have been validated by confirmatory factor analysis. The internal consistency coefficient found using Cronbach's alpha was .769; internal consistency coefficients found using composite reliability were .875(F1), .888 (F2), .866(F3), .882(F4). The findings indicate that the scale is a valid and reliable measurement tool.
Sustainability Sustainable Development Sustainability Communication Scale Development Sustainability in Higher Education Institutions.
Bu makalede Yükseköğretim Kurumlarında Sürdürülebilirlik İletişimi Ölçeğinin geliştirilmesi ve doğrulanması amaçlanmıştır. Ölçek geliştirmek için DeVellis (2022) tarafından ortaya konulan sekiz aşamalı süreç uygulanmıştır. Ölçek Türk üniversitelerinin sürdürülebilirlik iletişiminin düzeyini ölçebilecek 32 maddeden oluşmaktadır. 109 akademisyen ve 1182 öğrenciden oluşan toplam 1291 kişi araştırmaya katılmıştır. Ölçeğin geçerliği ve güvenirliği; uzman görüşü analizi, KMO ve Barlett testleri, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri, Cronbach Alpha, birleşik güvenirlik, kısmi korelasyon analizleri kullanılarak test edilmiştir. Temel bileşenler (principal components) yöntemi ile ortaya çıkan açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre ölçeğin 4 faktörden oluştuğu belirlenmiştir: Çevresel sürdürülebilirlik iletişimi, sosyal sürdürülebilirlik iletişimi, ekonomik sürdürülebilirlik iletişimi ve iletişimin sürdürülebilirliği. Ölçeğin genel yapısı ve ölçümü doğrulayıcı faktör analizi ile doğrulanmıştır. Cronbach Alpha analizi kullanılarak bulunan iç tutarlılık katsayısı .769; birleşik güvenirlik kullanılarak bulunan iç tutarlılık katsayıları .875(F1), .888 (F2), .866(F3), .882(F4) olarak ölçülmüştür. Bulgular ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı olduğunu göstermektedir.
Yükseköğretim Kurumlarında Sürdürülebilirlik Sürdürülebilirlik Sürdürülebilir Kalkınma Sürdürülebilirlik İletişimi Ölçek Geliştirme
Bu makale, yazarın yüksek doktora tezinden üretilmiştir. Çalışma sırasında tüm etik kurallara uyulmuş olup, ilgili kurumların etik kurullarından gerekli onaylar alınmıştır. Araştırma sürecinde katılımcıların bilgilendirilmiş onamları alınmış ve gizlilik ilkelerine titizlikle uyulmuştur. Yazarlar, bu çalışmanın hazırlanması sırasında herhangi bir çıkar çatışması içinde olmadıklarını ve çalışmanın finansal destek almadığını beyan ederler. Bu çalışma, daha önce başka bir yerde yayınlanmamış olup, yalnızca bu dergide değerlendirilmek üzere sunulmuştur.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 5 |