Bu çalışmada Erasmus değişim programından yararlanan
öğrencilerin dil yeterliliği, kişisel gelişim ve kariyer planlamalarının bazı
değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi amaçlanmıştır.
2011-2014 yılları arasında Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi’nden değişime
katılan 72 öğrenci çalışmanın evrenini oluşturmaktadır. Çalışma, evren içinden
ulaşılabilen 61 öğrenciden elde edilen verilerle sınırlıdır. Nicel araştırma
yöntemlerinden betimsel ve ilişkisel tarama teknikleri kullanılmıştır. Veri
toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Anketteki ifadelerin
aritmetik ortalama, frekans ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır.
Korelasyon analizi, t-testi ve ANOVA testleri yapılmıştır. Öğrencilerin dil
yeterlilikleri ortalamalarında
İ.İ.B.F ile mühendislik fakültesi arasında mühendislik fakültesi lehine anlamlı
farklılık tespit edilmiştir (F=4,502; p<0.01). Öğrencilerin anne eğitim
düzeyi ile kariyer planlaması ortalamalarında ilköğretim ile lise grupları
arasında ilköğretim grubu lehine anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir
(F=4,228;
p<0,009). Kişisel gelişim alt boyutunda kadınlar lehine anlamlı farklılık bulunmuştur
(p<0,10). Ayrıca değişime
katılan öğrencilerin ortalama 3,37 ülke gezdikleri ve öğrencilerin %88,5’i (54
kişi) yurtdışına ilk kez Erasmus değişim programıyla çıktığı tespit edilmiştir.
Erasmus değişim programı hareketlilik dil kariyer planlama kişisel gelişim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |