Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2009 YILINDA EĞİTİM VE ÖĞRETİME BAŞLAYAN ÜNİVERSİTELERİN İŞLETME BÖLÜMÜ MEZUNLARININ KPSS BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 37 - 56, 30.06.2019

Öz

Bu
çalışmada, aynı yıl (2009 yılı) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme
Bölümü’ne öğrenci alımına başlayan dokuz üniversitenin (Adıyaman, Ardahan, Bayburt,
Bingöl, Erzincan
Binali Yıldırım,
Gümüşhane, Kırklareli, Osmaniye Korkut Ata ve Recep Tayyip Erdoğan
Üniversiteleri) İşletme Bölümü mezunlarının KPSS ortalamaları
karşılaştırılmıştır. Çalışmaya ilişkin veriler ÖSYM’ nin açıkladığı 2013 – 2016
yıllarında Çalışma Ekonomisi ve Endüstriyel İlişkiler, Ekonometri, Genel
Kültür, Genel Yetenek, Hukuk, İktisat, İstatistik, İşletme, Kamu Yönetimi,
Maliye, Muhasebe ve Uluslararası İlişkiler alanlarında öğrencilerin
ortalamalarından oluşturulmuştur. Bu ortalamalara bakılarak söz konusu
üniversitelerin genel eğilimleri grafik ve tablolarla belirlenmeye
çalışılmıştır. Daha sonra alanlara göre üniversitelerin sıralamaları
oluşturulmuştur. Çalışma neticesinde genel olarak başarı sıralamasına
bakıldığında ilk sırada Erzincan
Binali Yıldırım Üniversitesi İşletme Bölümü mezunları olurken, son
sırada ise Ardahan Üniversitesi İşletme Bölümü mezunları yer almıştır. Üniversite
sıralaması ise; Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Osmaniye Korkut Ata
Üniversitesi, Kırklareli Üniversitesi, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi,
Adıyaman Üniversitesi, Bingöl Üniversitesi, Gümüşhane Üniversitesi, Bayburt
Üniversitesi, Ardahan Üniversitesi biçimindedir.

Kaynakça

  • Altuntaş, E. (2014). İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Mezun Sayısı 300 Bini Aştı, Erişim Adresi: http://www.08haber.com/haberGoster.php?hid=11872
  • Bahar, H. H. (2006). KPSS puanlarının akademik başarı ve cinsiyet açısından değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 31(140), 68-74.
  • Bayraklı, H. H., Ergün, M., & Karataş, S. (2007). Yükseköğretim Finansman Politikaları Ve Kurum Başarısına Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 1-29.
  • Kablan, Z. (2010). Akademik Mezuniyet Ortalama Puanı ile KPSS Başarı Puanı Arasındaki İlişki, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 451-470.
  • Safran, M., Kan, A., Üstündağ, M. T., Birbudak, T. S., ve Yıldırım, O. (2014). 2013 KPSS Sonuçlarının Öğretmen Adaylarının Mezun Oldukları Alanlara Göre İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(171), 13-25.
  • Yeginboy, E. Y. ve Özdemir, A. (2016). 2014 Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Lisans Sınavı Sonuçlarına Göre İstatistik Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Dersi Testlerindeki Başarılarının Karşılaştırmalı Analizi, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31(1), 289-310.
  • Yeşilyurt, C. (2008). Ekonometri Bölümlerinin Göreceli Performanslarının Veri Zarflama Analizi Yöntemiyle Ölçülmesi: KPSS 2007 Verilerine Dayalı Bir Uygulama, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 221-232.
  • https://www.cnnturk.com/universiterehberim/isletme-bolumu-hakkinda-bilinmesi-gerekenler, Erişim Tarihi: 05.04.2018
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 37 - 56, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Altuntaş, E. (2014). İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Mezun Sayısı 300 Bini Aştı, Erişim Adresi: http://www.08haber.com/haberGoster.php?hid=11872
  • Bahar, H. H. (2006). KPSS puanlarının akademik başarı ve cinsiyet açısından değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 31(140), 68-74.
  • Bayraklı, H. H., Ergün, M., & Karataş, S. (2007). Yükseköğretim Finansman Politikaları Ve Kurum Başarısına Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 1-29.
  • Kablan, Z. (2010). Akademik Mezuniyet Ortalama Puanı ile KPSS Başarı Puanı Arasındaki İlişki, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 451-470.
  • Safran, M., Kan, A., Üstündağ, M. T., Birbudak, T. S., ve Yıldırım, O. (2014). 2013 KPSS Sonuçlarının Öğretmen Adaylarının Mezun Oldukları Alanlara Göre İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(171), 13-25.
  • Yeginboy, E. Y. ve Özdemir, A. (2016). 2014 Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Lisans Sınavı Sonuçlarına Göre İstatistik Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Dersi Testlerindeki Başarılarının Karşılaştırmalı Analizi, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31(1), 289-310.
  • Yeşilyurt, C. (2008). Ekonometri Bölümlerinin Göreceli Performanslarının Veri Zarflama Analizi Yöntemiyle Ölçülmesi: KPSS 2007 Verilerine Dayalı Bir Uygulama, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 221-232.
  • https://www.cnnturk.com/universiterehberim/isletme-bolumu-hakkinda-bilinmesi-gerekenler, Erişim Tarihi: 05.04.2018
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selahattin Yavuz 0000-0003-3153-2774

Turgut Karabulut 0000-0001-8434-3614

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yavuz, S., & Karabulut, T. (2019). 2009 YILINDA EĞİTİM VE ÖĞRETİME BAŞLAYAN ÜNİVERSİTELERİN İŞLETME BÖLÜMÜ MEZUNLARININ KPSS BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(1), 37-56.
AMA Yavuz S, Karabulut T. 2009 YILINDA EĞİTİM VE ÖĞRETİME BAŞLAYAN ÜNİVERSİTELERİN İŞLETME BÖLÜMÜ MEZUNLARININ KPSS BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Haziran 2019;3(1):37-56.
Chicago Yavuz, Selahattin, ve Turgut Karabulut. “2009 YILINDA EĞİTİM VE ÖĞRETİME BAŞLAYAN ÜNİVERSİTELERİN İŞLETME BÖLÜMÜ MEZUNLARININ KPSS BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMASI”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3, sy. 1 (Haziran 2019): 37-56.
EndNote Yavuz S, Karabulut T (01 Haziran 2019) 2009 YILINDA EĞİTİM VE ÖĞRETİME BAŞLAYAN ÜNİVERSİTELERİN İŞLETME BÖLÜMÜ MEZUNLARININ KPSS BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3 1 37–56.
IEEE S. Yavuz ve T. Karabulut, “2009 YILINDA EĞİTİM VE ÖĞRETİME BAŞLAYAN ÜNİVERSİTELERİN İŞLETME BÖLÜMÜ MEZUNLARININ KPSS BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMASI”, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 1, ss. 37–56, 2019.
ISNAD Yavuz, Selahattin - Karabulut, Turgut. “2009 YILINDA EĞİTİM VE ÖĞRETİME BAŞLAYAN ÜNİVERSİTELERİN İŞLETME BÖLÜMÜ MEZUNLARININ KPSS BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMASI”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 3/1 (Haziran 2019), 37-56.
JAMA Yavuz S, Karabulut T. 2009 YILINDA EĞİTİM VE ÖĞRETİME BAŞLAYAN ÜNİVERSİTELERİN İŞLETME BÖLÜMÜ MEZUNLARININ KPSS BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2019;3:37–56.
MLA Yavuz, Selahattin ve Turgut Karabulut. “2009 YILINDA EĞİTİM VE ÖĞRETİME BAŞLAYAN ÜNİVERSİTELERİN İŞLETME BÖLÜMÜ MEZUNLARININ KPSS BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMASI”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 1, 2019, ss. 37-56.
Vancouver Yavuz S, Karabulut T. 2009 YILINDA EĞİTİM VE ÖĞRETİME BAŞLAYAN ÜNİVERSİTELERİN İŞLETME BÖLÜMÜ MEZUNLARININ KPSS BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2019;3(1):37-56.