Bu araştırmada akademik erteleme davranışının öğrencilerin akademik motivasyon ve genel erteleme davranışları ile arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılmış olup, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi’nin işletme bölümünde okuyan lisans öğrencilerinden anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Araştırmada, doğrulayıcı faktör analizi, keşfedici faktör analizi, korelasyon ve çoklu doğrusal regresyon analizleri kullanılmıştır. Analizlerin sonucunda genel erteleme davranışının akademik erteleme davranışı üzerinde pozitif yönlü; akademik motivasyonun alt boyutu olan içsel motivasyon değişkenin ise negatif yönlü role sahip olduğu belirlenmiştir. Dışsal motivasyon ve motivasyonsuzluk ise akademik erteleme davranışı üzerinde anlamlı bir rolü bulunmamaktadır.
Erteleme akademik erteleme akademik motivasyon genel erteleme öğrenci
In this study, it was aimed to investigate the relationship between students’ academic procrastination behavior and academic motivation and general procrastination behavior. In the research, convenience sampling method was used and data was collected from the undergraduate students in the business administration department of Osmaniye Korkut Ata University by using a survey method. Confirmatory factor analysis, exploratory factor analysis, correlation and multiple linear regression analysis were used in the study. As a result of the analysis, it was determined that general procrastination behavior has a positive role; intrinsic motivation has negative role on the academic procrastination behavior. Also, External motivation and unmotivation do not have a significant role on academic procrastination behavior.
Procrastination academic procrastination academic motivation general procrastination student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |