Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DEVLET ÜNİVERSİTELERİNDE LOJİSTİK EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 2, 19 - 35, 31.12.2020

Öz

Artan lojistik elemanı ihtiyacını karşılamak amacıyla Türkiye’de üniversitelerdeki lojistik eğitimi veren bölümlerin sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Uzman elemanların yetiştirilmesi sürecinde lojistik sektörünün ihtiyaçları, yetiştirilen elemanların niteliği ve eğitimin kalitesi ile ilgili sektör temsilcileri ve eğitimcilerden sıklıkla görüşler alınmaktadır. Bu araştırmanın amacı, lisans düzeyinde lojistik alanında eğitim gören öğrencilerin lojistik eğitimiyle ilgili düşünceleri ve beklentilerini belirlemektir. Çalışmada Türkiye’deki devlet üniversitelerinin lojistik bölümlerinde lisans düzeyinde eğitim gören öğrencilerden yüz yüze görüşme yöntemi ile veri toplanmıştır. Öğrencilerin düşünceleri ve beklentileri ile sosyo-demografik özellikleri açısından farklılık olup olmadığı test edilmiştir. Yapılan fark analizleri sonucunda öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri açısından lojistik sektörüyle ilgili düşünceleri açısından istatistiki olarak anlamlı bir fark bulunurken, lojistik bölümünü tercih etmeye yönelik beklentileri açısından istatistiki olarak anlamlı bir fark gözlenmemiştir. Öğrencilerin staj durumları arasında lojistik bölümünü tercih etmeye yönelik beklentileri ve lojistik sektörüyle ilgili düşünceleri açısından istatistiki olarak anlamlı bir fark görülmüştür. Sonuçların lojistik lisans eğitimi ders planlarının belirlenmesinde fayda sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Altuğ, C. T. (2013). Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Ara Elemanların Eğitimi. II. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi 16-18 Mayıs Aksaray, 210-215.
  • Akandere, G. (2016). Lojistik Sektörü Açısından Meslek Yüksekokullarının Önemi ve Öğrencilerin Lojistik Sektörüne Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 19, 41.Yıl Özel Sayısı, 130-141.
  • Akkoca, C. ve Hazır, K. (2013). Analysis of Logistics Programs in Turkish Universities. XI. International Logistics& Supply Chain Congress, 07-09 November 2013, Kayseri.
  • Akoğlu, A., Cansızoğlu S., Orhan N. ve Özdemir Z. (2017). Gastronomi ve Mutfak Sanatları Eğitimi Alan Öğrencilerin Sektörde Çalışmaya Yönelik Bakış Açıları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5 (2), 146-159.
  • Aymankuy, Y. ve Aymankuy, Ş. (2013). Turizm İşletmeciliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Turizm Sektöründeki İstihdamla İlgili Görüşleri ve Sektördeki Kariyer Beklentileri Balıkesir Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği. Akademik Bakış Dergisi, 35 Mart-Nisan, 1-21.
  • Babacan, M. (2003). Lojistik Sektörünün Ülkemizdeki Gelişimi ve Rekabet Vizyonu. Ege Academic Review, 3(1), 8-15.
  • Bali, Ö., Enisoğlu, İ., ve Sezer, F. (2016). Türkiye’de Lisansüstü Lojistik Eğitiminin İçerik Analizi. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2(1), 21-36.
  • Baki, B., Tanyaş, M. and Özkök, M. (2004). The Logistics Education In The Universities of Turkey. Munich Personal RePEc Archive, Paper No. 10617, Posted 19, 1-11.
  • Bozyiğit, S. (2016). Türkiye’deki Lojistikle İlgili Lisans Bölümlerinin Ders Programları Üzerine Bir İnceleme. Journal of Yaşar University, 11(42), 133-149
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32, 470-483.
  • Cecil, A., Fu, Y.Y. and Jones, B. (2010). Monitoring Student Success: A Systemic Model for Hospitality And Tourism Educators. International CHRIE Conference-Refereed Track. 10, 1-10.
  • Chun, Y. and Wu, J. (2007). Contemporary Logistics Education: An International Perspective. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 37(7), 504-528.
  • Çalışkan, A. ve Öztürkoğlu, Y. (2014). Türkiye’de Lojistik Eğitiminde Temel Eğilimler. III. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi Bildiriler Kitabı, 147-153.
  • Çekerol, G. S. (2020). Senior Executives Opinions regarding Educational Competencies of University Graduate Young Labor Force: Logistics Education Case. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(3) , 796-813.
  • Daud, D. (2012). Logistics Educational Needs of Malaysia: A Conceptual Study. Academic Research International, 3(3), November 2012, 336-344.
  • Daud, D. and Ahmad, H. (2011). A Qualitative Study on Logistics Educational Needs in Malaysian Higher Education Institutions: A Perspective from Logistics Practitioners. International Journal of Human Resource Studies, 1(1), 52-63.
  • Dündar, A. O., Üçler Y. T. ve Başaran Alagöz, S. (2019). Lojistik Öğrencilerinin İş Başı Eğitiminden Tatmin Düzeylerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma: Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 675-686.
  • Emanet H., ve Kaynak R., (2014). Üniversitelerin Lojistik Programlarında Verilecek Eğitim Müfredatının Bileşenlerine İlişkin Bir Araştırma. III. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi, 15-17 Mayıs 2014, Trabzon.
  • Erkan, B. (2014). Türkiye’de Lojistik Sektörü ve Rekabet Gücü. Assam Uluslararası Hakemli Dergi, 1(1), 44-65.
  • Gençtürk, M., Demir Y. ve Çarıkçı O. (2008). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe-Finans Eğitimine Bakış Açıları ve Farkındalıkları Üzerine Bir Uygulama. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(1), 209-228.
  • Gümüş, S. (2013). Lojistik Sektörünün Türk Ekonomisine Katkıları ve Bir Araştırma. Business & Management Studies: An International Journal, 1(3), 302-324.
  • Hocaoğlu, S., Güner, S. ve Coşkun, E. (2013). Assessment of Logistics and Supply Chain Management Education in Turkish Universities and Comparison of Content with Some US Universities. XI. International Logistics & Supply Chain Congress, 07-09 November 2013, Kayseri.
  • Hocaoğlu, S., Güner S. ve Coşkun E. (2016). Sektörün Lojistik Eğitimi Veren Üniversitelerden Beklentilerinin Tespit Edilmesine Yönelik Bir Çalışma. 7. Uluslararası Balkanlarda Sosyal Bilimler Kongresi Romanya, 775-785.
  • Işıkhan F. (2011). İntermodal Taşımacılık ve Lojistik Köylerin AB ve Türkiye Uygulamaları, Yüksek Lisans Tezi Trafik Planlaması Ve Uygulaması Anabilimdalı, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İnce, M., Bozyiğit S. ve Çelenk, İ. (2016). Lojistik Sektörünün Üniversitelerdeki Lojistik Eğitimini Değerlendirmesine Üzerine Nitel Bir Çalışma. International Conference of Strategic Research in Social Science and Education, 16 Ekim 2016, 288-306.
  • Kalaycı, Ş. (2010). Spss Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Dinamik Akademi Yayıncılık, 9. Baskı.
  • Katlandur, S. (2007). Mesleki Eğitimde Sanayi Okul İşbirliği ve Mesleki Yeterlilik Sisteminin Önemi. III. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı, 8-9 Kasım 2007 Adana, 55-57.
  • Keskin, M. H. ve Çavuşoğlu, D. (2012). Lojistik Meslek Yüksekokullarının Türkiye’nin Lojistik Eğitim Sorununun Çözümüne Katkısının Tespiti ve Olası Çözüm Önerileri. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi 10-12 Mayıs Konya, 509-517.
  • Korukoğlu, A. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Eğitimden Beklentileri Ege Üniversitesi İ.İ.B.F. Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1). 79-89.
  • Lander, R. (2016). Addressing the Challenges of Logistics And Supply Chain Education: A Case Study of Programme Development in the UK. International Scientific Conference Business Logistics in Modern Management, October 13, Osijek, Croatia, 39-50.
  • Naim M., Lalwani C., Fortuin L., Schmidts T., Taylor J. and Aronsson H. (2000). A model for Logistics Systems Engineering Management Education in Europe. European Journal of Engineering Education, 25(1), 65-82.
  • Naralan, A. ve Kaleli, S. S. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Üniversiteden Beklentileri ve Bölüm Memnuniyeti Araştırması: Atatürk Üniversitesi Örneği. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4, 1-11.
  • Nazik, E. ve Arslan, S. (2014). Hemşirelik Mesleğinin Geleceği: Öğrencilerin Beklentileri. Bozok Tıp Dergisi, 4(1), 33-40.
  • Ozment, J. and Keller, S. B. (2011). The Future of Logistics Education. Transportation Journal, Vol. 50, No. 1 Winter 2011, 65-83.
  • Özoğlu, B. ve Büyükkeklik, A. (2013). The Transportation and Logistics Sector in Turkish Economy: A Review about Growth Potential and Education Infrastructure. The International Journal of Transport & Logistics, 13, 1-10.
  • Polat Dede, N.; Karasoy, E. N. ve Çam, B. (2018). Türkiye’de Lojistik Eğitimine Yönelik Bir Araştırma. II. InTraders Uluslararası Ticaret Kongresi Kongre Kitabı, Hiperlink Yayınları, İstanbul.
  • Richardson, S. (2008). Undergraduate Tourism and Hospitality StudentsAttitudes Toward a Career in the Industry: A Preliminary Investigation. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 8(1), 23- 46.
  • Sayın, A. ve Küçük, Ü. (2020). Lojistik Bölümünü Tercih Eden Öğrencilerin Lojistik Sektöründen Beklentileri: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(28) , 1342-1373.
  • Soy, A., Temür, G., Bilgiç, İ. ve Şafak, İ. T. (2012). Kalite Güvencesi Yönetimi Çerçevesinde Lojistik ve Dış Ticaret Eğitiminin Kalitesini Artırmaya Yönelik Çalışma Düzce Üniversitesi Kaynaşlı Meslek Yüksekokulu Örneği. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi 10-12 Mayıs Konya, 65-70.
  • Süğün, E. ve Kuleyin, B. (2018), Lojistik Eğitimi Üzerine Yapılan Akademik Çalışmaların İçerik Analizi. 7. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi, 3-5 Mayıs Bursa, 242-247.
  • Şahin, H. ve Topal, B. (2018). Türkiye’de Lisans Düzeyinde Eğitim Veren Lojistik Bölümlerinin Genel Bir Değerlendirilmesi. 7. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi, 3-5 Mayıs Bursa, 223-232.
  • Şahin İ., Zoraloğlu Y. ve Fırat N. Ş. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Amaçları, Eğitsel Hedefleri, Üniversite Öğreniminden Beklentileri ve Memnuniyet Durumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(3), 429-452.
  • Tanyaş, M., Özkan, M. ve Özkan, H. (2018). Lojistik ve Denizcilik Bölümü Öğrencilerinin Eğitim Hizmetini Değerlendirmesi Üzerine Bir Araştırma. 7. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi, 3-5 Mayıs Bursa, 233-241.
  • Terzi, N. ve Bölükbaş, Ö. (2016). Türkiye’de Lojistik Sektörü ve Lojistik Köyler. Press Academia, 206-228. DOI: 10. 17261
  • Tong, J. (2011). Managing Logistics Higher Education Using Logical Framework Analysis. International Journal of Innovation, Management and Technology, 2(4), August, 309-314.
  • Tunç H., Kırbaş H. ve Kaya M. (2017). Lojistik Sektörünün Gelişiminde Eğitimin Rolü: Bir Beklenti Analizi. 4. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sosyal ve Teknik Bilimler Kongresi Mehmet Akif Üniversitesi, 11-13 Mayıs Burdur, 347-354.
  • Üzümcü T. P., Alyakut Ö. ve Günsel A. (2015). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin, Mesleğin Geleceğine İlişkin Bakış Açıları. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(33), 179-199.
  • Yangınlar, G. (2019). Lojistik Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl:18 (35), 273-293.
  • Yılmaz, V., Aktaş, C. ve Arslan M. S. T. (2009). Müşterilerin Kredi Kartına Olan Tutumlarının Çoklu Regresyon ve Faktör Analiziyle İncelenmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(22), 127-139.
  • Zeytinoğlu, E. (2012). Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Motivasyonu ve Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Dumlupınar Üniversitesi Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ocak sayısı, 103-116.
  • UTIKAD 2019 Lojistik Sektörü Raporu; http://www.tasimadunyasi.com/images/dosyalarim/UTIKAD_Lojistik_Sektoru_Raporu_2019.pdf, Erişim Tarihi, 01.07.2020

A RESEARCH ON LOGISTICS EDUCATION IN STATE UNIVERSITIES

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 2, 19 - 35, 31.12.2020

Öz

Logistics elements in Turkey to meet the needs of growing number of departments of universities offering education in logistics is increasing day by day. In the process of training expert staff for the sector, opinions are often received from sector representatives and trainers regarding the needs of the logistics sector, the quality of the staff trained for the sector, and the quality of education. The aim of this study is to determine the thoughts and expectations of the students studying in the field of logistics at the undergraduate level regarding logistics education. The study data with face to face interviews from students studying at undergraduate level in the logistics department of state universities in Turkey were collected. Whether there is a difference in terms of students' opinions and expectations and their socio-demographic characteristics was tested. As a result of the analysis, it was observed that there was a statistically significant difference between the socio-demographic characteristics of the students in terms of their opinions about the logistics sector, while there was no statistically significant difference between their expectations to choose the logistics department. It was observed that there was a statistically significant difference in terms of students' expectations for choosing the logistics department in terms of their internship status and their opinions about the logistics sector. It is thought that the results obtained will benefit the planners in the process of creating and revising the undergraduate logistics education lesson plans.

Kaynakça

  • Altuğ, C. T. (2013). Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Ara Elemanların Eğitimi. II. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi 16-18 Mayıs Aksaray, 210-215.
  • Akandere, G. (2016). Lojistik Sektörü Açısından Meslek Yüksekokullarının Önemi ve Öğrencilerin Lojistik Sektörüne Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 19, 41.Yıl Özel Sayısı, 130-141.
  • Akkoca, C. ve Hazır, K. (2013). Analysis of Logistics Programs in Turkish Universities. XI. International Logistics& Supply Chain Congress, 07-09 November 2013, Kayseri.
  • Akoğlu, A., Cansızoğlu S., Orhan N. ve Özdemir Z. (2017). Gastronomi ve Mutfak Sanatları Eğitimi Alan Öğrencilerin Sektörde Çalışmaya Yönelik Bakış Açıları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5 (2), 146-159.
  • Aymankuy, Y. ve Aymankuy, Ş. (2013). Turizm İşletmeciliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Turizm Sektöründeki İstihdamla İlgili Görüşleri ve Sektördeki Kariyer Beklentileri Balıkesir Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği. Akademik Bakış Dergisi, 35 Mart-Nisan, 1-21.
  • Babacan, M. (2003). Lojistik Sektörünün Ülkemizdeki Gelişimi ve Rekabet Vizyonu. Ege Academic Review, 3(1), 8-15.
  • Bali, Ö., Enisoğlu, İ., ve Sezer, F. (2016). Türkiye’de Lisansüstü Lojistik Eğitiminin İçerik Analizi. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2(1), 21-36.
  • Baki, B., Tanyaş, M. and Özkök, M. (2004). The Logistics Education In The Universities of Turkey. Munich Personal RePEc Archive, Paper No. 10617, Posted 19, 1-11.
  • Bozyiğit, S. (2016). Türkiye’deki Lojistikle İlgili Lisans Bölümlerinin Ders Programları Üzerine Bir İnceleme. Journal of Yaşar University, 11(42), 133-149
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32, 470-483.
  • Cecil, A., Fu, Y.Y. and Jones, B. (2010). Monitoring Student Success: A Systemic Model for Hospitality And Tourism Educators. International CHRIE Conference-Refereed Track. 10, 1-10.
  • Chun, Y. and Wu, J. (2007). Contemporary Logistics Education: An International Perspective. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 37(7), 504-528.
  • Çalışkan, A. ve Öztürkoğlu, Y. (2014). Türkiye’de Lojistik Eğitiminde Temel Eğilimler. III. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi Bildiriler Kitabı, 147-153.
  • Çekerol, G. S. (2020). Senior Executives Opinions regarding Educational Competencies of University Graduate Young Labor Force: Logistics Education Case. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(3) , 796-813.
  • Daud, D. (2012). Logistics Educational Needs of Malaysia: A Conceptual Study. Academic Research International, 3(3), November 2012, 336-344.
  • Daud, D. and Ahmad, H. (2011). A Qualitative Study on Logistics Educational Needs in Malaysian Higher Education Institutions: A Perspective from Logistics Practitioners. International Journal of Human Resource Studies, 1(1), 52-63.
  • Dündar, A. O., Üçler Y. T. ve Başaran Alagöz, S. (2019). Lojistik Öğrencilerinin İş Başı Eğitiminden Tatmin Düzeylerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma: Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 675-686.
  • Emanet H., ve Kaynak R., (2014). Üniversitelerin Lojistik Programlarında Verilecek Eğitim Müfredatının Bileşenlerine İlişkin Bir Araştırma. III. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi, 15-17 Mayıs 2014, Trabzon.
  • Erkan, B. (2014). Türkiye’de Lojistik Sektörü ve Rekabet Gücü. Assam Uluslararası Hakemli Dergi, 1(1), 44-65.
  • Gençtürk, M., Demir Y. ve Çarıkçı O. (2008). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe-Finans Eğitimine Bakış Açıları ve Farkındalıkları Üzerine Bir Uygulama. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(1), 209-228.
  • Gümüş, S. (2013). Lojistik Sektörünün Türk Ekonomisine Katkıları ve Bir Araştırma. Business & Management Studies: An International Journal, 1(3), 302-324.
  • Hocaoğlu, S., Güner, S. ve Coşkun, E. (2013). Assessment of Logistics and Supply Chain Management Education in Turkish Universities and Comparison of Content with Some US Universities. XI. International Logistics & Supply Chain Congress, 07-09 November 2013, Kayseri.
  • Hocaoğlu, S., Güner S. ve Coşkun E. (2016). Sektörün Lojistik Eğitimi Veren Üniversitelerden Beklentilerinin Tespit Edilmesine Yönelik Bir Çalışma. 7. Uluslararası Balkanlarda Sosyal Bilimler Kongresi Romanya, 775-785.
  • Işıkhan F. (2011). İntermodal Taşımacılık ve Lojistik Köylerin AB ve Türkiye Uygulamaları, Yüksek Lisans Tezi Trafik Planlaması Ve Uygulaması Anabilimdalı, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İnce, M., Bozyiğit S. ve Çelenk, İ. (2016). Lojistik Sektörünün Üniversitelerdeki Lojistik Eğitimini Değerlendirmesine Üzerine Nitel Bir Çalışma. International Conference of Strategic Research in Social Science and Education, 16 Ekim 2016, 288-306.
  • Kalaycı, Ş. (2010). Spss Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Dinamik Akademi Yayıncılık, 9. Baskı.
  • Katlandur, S. (2007). Mesleki Eğitimde Sanayi Okul İşbirliği ve Mesleki Yeterlilik Sisteminin Önemi. III. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı, 8-9 Kasım 2007 Adana, 55-57.
  • Keskin, M. H. ve Çavuşoğlu, D. (2012). Lojistik Meslek Yüksekokullarının Türkiye’nin Lojistik Eğitim Sorununun Çözümüne Katkısının Tespiti ve Olası Çözüm Önerileri. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi 10-12 Mayıs Konya, 509-517.
  • Korukoğlu, A. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Eğitimden Beklentileri Ege Üniversitesi İ.İ.B.F. Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1). 79-89.
  • Lander, R. (2016). Addressing the Challenges of Logistics And Supply Chain Education: A Case Study of Programme Development in the UK. International Scientific Conference Business Logistics in Modern Management, October 13, Osijek, Croatia, 39-50.
  • Naim M., Lalwani C., Fortuin L., Schmidts T., Taylor J. and Aronsson H. (2000). A model for Logistics Systems Engineering Management Education in Europe. European Journal of Engineering Education, 25(1), 65-82.
  • Naralan, A. ve Kaleli, S. S. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Üniversiteden Beklentileri ve Bölüm Memnuniyeti Araştırması: Atatürk Üniversitesi Örneği. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4, 1-11.
  • Nazik, E. ve Arslan, S. (2014). Hemşirelik Mesleğinin Geleceği: Öğrencilerin Beklentileri. Bozok Tıp Dergisi, 4(1), 33-40.
  • Ozment, J. and Keller, S. B. (2011). The Future of Logistics Education. Transportation Journal, Vol. 50, No. 1 Winter 2011, 65-83.
  • Özoğlu, B. ve Büyükkeklik, A. (2013). The Transportation and Logistics Sector in Turkish Economy: A Review about Growth Potential and Education Infrastructure. The International Journal of Transport & Logistics, 13, 1-10.
  • Polat Dede, N.; Karasoy, E. N. ve Çam, B. (2018). Türkiye’de Lojistik Eğitimine Yönelik Bir Araştırma. II. InTraders Uluslararası Ticaret Kongresi Kongre Kitabı, Hiperlink Yayınları, İstanbul.
  • Richardson, S. (2008). Undergraduate Tourism and Hospitality StudentsAttitudes Toward a Career in the Industry: A Preliminary Investigation. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 8(1), 23- 46.
  • Sayın, A. ve Küçük, Ü. (2020). Lojistik Bölümünü Tercih Eden Öğrencilerin Lojistik Sektöründen Beklentileri: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(28) , 1342-1373.
  • Soy, A., Temür, G., Bilgiç, İ. ve Şafak, İ. T. (2012). Kalite Güvencesi Yönetimi Çerçevesinde Lojistik ve Dış Ticaret Eğitiminin Kalitesini Artırmaya Yönelik Çalışma Düzce Üniversitesi Kaynaşlı Meslek Yüksekokulu Örneği. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi 10-12 Mayıs Konya, 65-70.
  • Süğün, E. ve Kuleyin, B. (2018), Lojistik Eğitimi Üzerine Yapılan Akademik Çalışmaların İçerik Analizi. 7. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi, 3-5 Mayıs Bursa, 242-247.
  • Şahin, H. ve Topal, B. (2018). Türkiye’de Lisans Düzeyinde Eğitim Veren Lojistik Bölümlerinin Genel Bir Değerlendirilmesi. 7. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi, 3-5 Mayıs Bursa, 223-232.
  • Şahin İ., Zoraloğlu Y. ve Fırat N. Ş. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Amaçları, Eğitsel Hedefleri, Üniversite Öğreniminden Beklentileri ve Memnuniyet Durumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(3), 429-452.
  • Tanyaş, M., Özkan, M. ve Özkan, H. (2018). Lojistik ve Denizcilik Bölümü Öğrencilerinin Eğitim Hizmetini Değerlendirmesi Üzerine Bir Araştırma. 7. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi, 3-5 Mayıs Bursa, 233-241.
  • Terzi, N. ve Bölükbaş, Ö. (2016). Türkiye’de Lojistik Sektörü ve Lojistik Köyler. Press Academia, 206-228. DOI: 10. 17261
  • Tong, J. (2011). Managing Logistics Higher Education Using Logical Framework Analysis. International Journal of Innovation, Management and Technology, 2(4), August, 309-314.
  • Tunç H., Kırbaş H. ve Kaya M. (2017). Lojistik Sektörünün Gelişiminde Eğitimin Rolü: Bir Beklenti Analizi. 4. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sosyal ve Teknik Bilimler Kongresi Mehmet Akif Üniversitesi, 11-13 Mayıs Burdur, 347-354.
  • Üzümcü T. P., Alyakut Ö. ve Günsel A. (2015). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin, Mesleğin Geleceğine İlişkin Bakış Açıları. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(33), 179-199.
  • Yangınlar, G. (2019). Lojistik Öğrencilerinin Akademik Motivasyonları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl:18 (35), 273-293.
  • Yılmaz, V., Aktaş, C. ve Arslan M. S. T. (2009). Müşterilerin Kredi Kartına Olan Tutumlarının Çoklu Regresyon ve Faktör Analiziyle İncelenmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(22), 127-139.
  • Zeytinoğlu, E. (2012). Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Motivasyonu ve Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Dumlupınar Üniversitesi Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ocak sayısı, 103-116.
  • UTIKAD 2019 Lojistik Sektörü Raporu; http://www.tasimadunyasi.com/images/dosyalarim/UTIKAD_Lojistik_Sektoru_Raporu_2019.pdf, Erişim Tarihi, 01.07.2020
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Buket Özoğlu 0000-0003-1868-4554

Gül Senir 0000-0001-5454-2321

Arzum Büyükkeklik 0000-0002-0077-8686

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özoğlu, B., Senir, G., & Büyükkeklik, A. (2020). DEVLET ÜNİVERSİTELERİNDE LOJİSTİK EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 19-35.
AMA Özoğlu B, Senir G, Büyükkeklik A. DEVLET ÜNİVERSİTELERİNDE LOJİSTİK EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2020;4(2):19-35.
Chicago Özoğlu, Buket, Gül Senir, ve Arzum Büyükkeklik. “DEVLET ÜNİVERSİTELERİNDE LOJİSTİK EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4, sy. 2 (Aralık 2020): 19-35.
EndNote Özoğlu B, Senir G, Büyükkeklik A (01 Aralık 2020) DEVLET ÜNİVERSİTELERİNDE LOJİSTİK EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4 2 19–35.
IEEE B. Özoğlu, G. Senir, ve A. Büyükkeklik, “DEVLET ÜNİVERSİTELERİNDE LOJİSTİK EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 19–35, 2020.
ISNAD Özoğlu, Buket vd. “DEVLET ÜNİVERSİTELERİNDE LOJİSTİK EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4/2 (Aralık 2020), 19-35.
JAMA Özoğlu B, Senir G, Büyükkeklik A. DEVLET ÜNİVERSİTELERİNDE LOJİSTİK EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2020;4:19–35.
MLA Özoğlu, Buket vd. “DEVLET ÜNİVERSİTELERİNDE LOJİSTİK EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 2, 2020, ss. 19-35.
Vancouver Özoğlu B, Senir G, Büyükkeklik A. DEVLET ÜNİVERSİTELERİNDE LOJİSTİK EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2020;4(2):19-35.