Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

5. Sınıf Öğrencilerine Anlatılan Toraks Anatomisi Dersi Kapsamında 3D Printer ile Basımı Yapılmış Mediasten Modelinin Lenf Nodu İstasyonlarını ve Zonlarını Öğrenmedeki Etkisi : İstatistiksel Yöntem Üzerine Değerlendirme

Yıl 2024, Cilt: 46 Sayı: 6, 1015 - 1016, 07.11.2024
https://doi.org/10.20515/otd.1543265

Öz

Derginizde yayınlanan 5. Sınıf Öğrencilerine Anlatılan Toraks Anatomisi Dersi Kapsamında 3D Printer ile Basımı Yapılmış Mediasten Modelinin Lenf Nodu İstasyonlarını ve Zonlarını Öğrenmedeki Etkisi başlıklı çalışma, tıp eğitiminde yenilikçi yaklaşımların önemini vurgulayan değerli bir katkıdır. Ancak çalışmada istatistiksel yöntem olarak bağımlı gruplar t testi kullanılmıştır. Bu test, genellikle aynı denek grubunun iki farklı koşulda ölçüldüğü durumlar için uygundur. Çalışmada ise farklı öğrencilerden oluşan iki bağımsız grup kullanılmıştır; bu nedenle, iki grubun ortalamalarını karşılaştırmak için bağımsız gruplar t testi daha uygun bir yöntem olacaktır. Bu, gruplar arasındaki farkların daha doğru değerlendirilmesine ve sonuçların güvenilirliğinin artırılmasına olanak tanıyacaktır.

Effect of Mediastinum Model Printed with 3D Printer on Learninğ Lymph Node Stations and Zones within the Scope of Thoracic Anatomy Course Explained to 5th Grade Students : An Evaluation of the Statistical Method

Yıl 2024, Cilt: 46 Sayı: 6, 1015 - 1016, 07.11.2024
https://doi.org/10.20515/otd.1543265

Öz

The study titled "The Effect of a 3D Printed Mediastinum Model on Learning Lymph Node Stations and Zones within the Scope of a Thoracic Anatomy Course for 5th Grade Students," published in your journal, is a valuable contribution that highlights the importance of innovative approaches in medical education. However, the statistical method used in the study is the paired samples t-test, which is typically appropriate for comparing the same group of subjects under two different conditions. In this study, two independent groups of students were used; therefore, the independent samples t-test would be a more suitable method for comparing the means of these two groups. This adjustment would allow for a more accurate evaluation of the differences between the groups and enhance the reliability of the results.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Radyoloji ve Organ Görüntüleme, Tıp Eğitimi
Bölüm EDİTÖRE MEKTUPLAR / LETTERS TO THE EDITOR
Yazarlar

İsmail Sivri 0000-0002-5809-5693

Yayımlanma Tarihi 7 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 4 Eylül 2024
Kabul Tarihi 8 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 46 Sayı: 6

Kaynak Göster

Vancouver Sivri İ. 5. Sınıf Öğrencilerine Anlatılan Toraks Anatomisi Dersi Kapsamında 3D Printer ile Basımı Yapılmış Mediasten Modelinin Lenf Nodu İstasyonlarını ve Zonlarını Öğrenmedeki Etkisi : İstatistiksel Yöntem Üzerine Değerlendirme. Osmangazi Tıp Dergisi. 2024;46(6):1015-6.


13299        13308       13306       13305    13307  1330126978