In this study, clinical practice
students to intern training given prior to basic protection infection (hand
hygiene, use of protective equipment, stab wounds and exposure to bodily
fluids, waste management), aimed to evaluate the effectiveness of the training.
Clinical infection control team at work in the 2 to 9 February 2015. (Dr. AÖ,
Infection Control Nurse SC and GK) lasted 4 hours of training was make by the
students. Training was evaluated by pre- and post-knowledge in the form created
in accordance with the relevant literature by researchers. 25 knowledge
questions correctly answered the question on the form that contains
"1" point wrong"0" was considered. The frequency of
categorical data and statistical percentages are calculated. P <0.05 was considered statistically
significant. The respondent of average age of the students who participated in
the study 22.07± 1.29, respectively. 25, 9’s % of students (n = 30) not receive
education about prevention of infection before. 15.01±3.51 prior knowledge score
of education, while post-training knowledge score of 19.37± 4.04 is the pre
made training and after it was determined that the difference between the
average knowledge score statistically significant (p <0.05). Before the
begınnıng stages receıved that ınfectıon control traınıng, the ınfectıon
control found posıtıve effects useful ınformatıon way have to.
Çalışmada, hemşirelik ve
ebelik intörn öğrencilerine klinik uygulama öncesi verilen temel enfeksiyon
korunma eğitiminin (el hijyeni, koruyucu ekipman kullanımı, kesici-delici alet
yaralanmaları ve vücut sıvılarına maruziyet, atık yönetimi) etkinliğinin değerlendirilmesi amaçlandı. Çalışmada
2-9 Şubat 2015 tarihlerinde klinik enfeksiyon kontrol ekibi (Hekim AÖ, Enfeksiyon Kontrol Hemşireleri (SC ve GK) tarafından öğrencilere dört saat süren
eğitim yapıldı. Eğitim öncesi ve sonrası bilgi düzeyi araştırmacılar tarafından
ilgili literatür doğrultusunda oluşturulan formlarla değerlendirildi.25 bilgi
sorusu içeren formda doğru yanıtlanan sorular “1” puan yanlışlar “0” olarak değerlendirildi. İstatistiksel
olarak kategorik verilerin sıklığı ve yüzdeleri hesaplandı. p<0.05
istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir. Deneklerin
yaş ortalaması 22,07±1,29 idi. Öğrencilerin % 25,9'sinin (n: 30) daha önce
enfeksiyondan korunma hakkında eğitim almadığı saptandı. Eğitim öncesi bilgi
puan ortalaması 15,01±3,51 iken, eğitim sonrası bilgi puan ortalamasının
19,37±4,04 olduğu, yapılan eğitimin öncesi
ve sonrası bilgi puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark
olduğu belirlendi (p< 0.05). Mesleğe
başlama öncesinde alınan enfeksiyon kontrol eğitiminin, konu hakkında bilgiye
sahip olmada hatırlatıcı olduğu görüldü.
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Bu, Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY-NC 4.0) şartları altında dağıtılan açık erişimli bir dergidir. Orijinal yazar(lar) veya lisans verenin adı ve bu dergideki orijinal yayının kabul görmüş akademik uygulamaya uygun olarak atıfta bulunulması koşuluyla, diğer forumlarda kullanılması, dağıtılması veya çoğaltılmasına izin verilir. Bu şartlara uymayan hiçbir kullanım, dağıtım veya çoğaltmaya izin verilmez.