Amaç: Radyasyonlu ortamda çalışan sağlık personelinin radyas-yon konusundaki bilincini değerlendirmek için bir anket çalışması yapılmıştır. Ankete Radyoterapi ve Radyoloji bölümlerinde çalışan Teknikerler ile bu bölümde okuyan öğrencilerin katılımı sağlanmış-tır. Bu iki grup için elde edilen anket sonuçlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır.
Materyal ve Metot: Bu çalışma, bölüm, deneyim ve eğitim duru-muna göre değerlendirilmiştir. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotların ( frekans, yüzde) yanı sıra verile-rin meslek, tecrübe ve eğitim düzeyleri ile karşılaştırılmasında fark bulunup bulunmadığı ki-kare testleri kullanılarak araştırılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 22.0 programı kullanılmış ve P değerinin 0.05’in altında olduğu durum istatiksel anlamlı sonuç-lar olarak değerlendirilmiştir.
Bulgular: Anket sonuçlarına göre; Teknikerler, öğrencilerden istatistiksel anlamda daha çok doğru yanıt vermişlerdir. Bu durum aldıkları eğitimin daha kaliteli olması ile açıklanabilir. Bunun ya-nında, teknikerlerin bilgi düzeylerinin tecrübe ile arttığı ancak temel bilgilerin yerinin doldurulamadığı görülmektedir.
Sonuç: Hizmet içi ve hizmet dışı olarak radyasyonlu ortamda çalışan sağlık personelinin radyasyon güvenliği ile bilgilendirmeye ihtiyacı vardır. Bu bilgilerin belli aralıklarla yenilenmesi fayda sağlayacaktır. Ayrıca radyasyon ile çalışan personelin zaman za-man mesleki bilinçlendirme eğitim, seminer ve kongrelere katılarak mesleki bilgilerinin güncellenmesi gerektiği görülmektedir.
Radyasyon Radyasyon Bilinci radyasyondan korunma radyoterapi
Objective: A survey study was conducted to evaluate the aware-ness of the health personnel working in the radiation environment on radiation. The technicians working in the departments of radio-therapy and radiology and the students studying in this department were included in the survey. The aim of this study was to compare the results of the two groups.
Material and Method: This study was evaluated according to department, experience and educational status. In the evaluation of the study data, whether there is any difference between the descrip-tive statistical methods (frequency, percentage) and the comparison of data with occupation, experience and education levels, the chi-square tests were used.SPSS 22.0 program was used in the analy-sis of the data obtained and the value of P value below 0.05 was evaluated as statistically significant results.
Results: According to the results of the survey; technicians statis-tically gave more accurate answers than students. This can be explained by the higher quality of the education they received. Besides, it is seen that the level of knowledge of technicians in-creased with experience but basic knowledge could not be re-placed.
Conclusion: Personnel working in radiation environments need to be informed about radiation safety. Periodic renewal of knowledge will be beneficial. Moreover, it is seen that the personnel working with radiation should update their professional knowledge from time to time by participating in vocational awareness training, seminars and congresses.
Radiation radiotherapy radiation awareness radiation protection
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 2 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Bu, Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY-NC 4.0) şartları altında dağıtılan açık erişimli bir dergidir. Orijinal yazar(lar) veya lisans verenin adı ve bu dergideki orijinal yayının kabul görmüş akademik uygulamaya uygun olarak atıfta bulunulması koşuluyla, diğer forumlarda kullanılması, dağıtılması veya çoğaltılmasına izin verilir. Bu şartlara uymayan hiçbir kullanım, dağıtım veya çoğaltmaya izin verilmez.