Objective: It is aimed to investigate the effect of distance education on medical faculty students, to determine the advantages and disadvantages of distance education
Materials and Methods: Four hundred eighty-one (52.3%) of 919 medical faculty students participated in this descriptive study conducted on Sakarya University Faculty of Medicine students. The questionnaire form created by the researchers was sent to the students via Google forms. Evaluation of Views on Distance Education Scale (EVDES) was used to evaluate the views of the participants about distance education.
Results: Sixty-three percent of the participants (303) were female, 37% (178) were male. The average age of the participants was 21.8 ± 2.02 years. While the maximum score from the EVDES is 90, the median score obtained by the participants is 46. The median score obtained by men from the EVDES was statistically significantly higher than the median score obtained by women (p = 0.016).
Conclusion: Some characteristics such as female gender, being a semester student, attending less than half of the lessons, having problems with internet connection, having another individual taking distance education in the family negatively affected the views of the medical faculty students participating in the study about distance education.
Şirin H. Özkan S. Dünyada ve Türkiye’de COVID-19 epidemiyolojisi. Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Dergisi. 2020;28(Suppl):6-13.
Terzi D, Akalın RB, Erdal B. Covid-19 salgınının sağlık alanındaki öğrencilerin eğitimine etkisi: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu örneği. Namık Kemal Tıp Dergisi. 2020;8(3):279–287.
Budak F, Korkmaz Ş. COVID-19 pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi. 2020;(1):62-79.
Bozkurt A. Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi. 2020;6(3):112-142.
https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx. Accessed April 8, 2021.
Yıldırım S, Yıldırım G, Çelik E, Karaman S. Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: Bir ölçek geliştirme çalişmasi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 2014;3(3):365-370.
Sindiani AM, Obeidat N, Alshdaifat E, Elsalem L, Alwani MM, Rawashdeh H. et al. Distance education during the COVID-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of Medicine and Surgery. 2020;59:186-194. doi:10.1016/j.amsu.2020.09.036
Atılgan B, Tarı OE, Özdemir BN ve ark. Tıp fakültesi öğrencilerinin gözünden acil uzaktan öğretim sürecinin değerlendirilmesi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi. 2020;29(6):396-406.
Karagöz N, Ağadayı E, Başer AD. Bir tıp fakültesi öğrencilerinin pandemide uzaktan eğitim ile ilgili davranışları ve sorunları pandemi sürecinde tıp eğitimi. Jour Turk Fam Phy. 2020;11(4):149-158. doi:10.15511/tjtfp.20.00449
Adnan M, Anwar K. Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives. Journal of Pedagogical Sociology and Psychology. 2020;2(1):45-51. doi:10.33902/JPSP.2020261309
Düzgün S, Sulak SE. Öğretmen adaylarının Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi. 2020;49(1):619-633. doi:10.37669/milliegitim.787874
Sarıkaya M. Pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin görüşleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. 2021;27(46):92-100. doi:10.32547/ataunigsed.835720
Taşçı S. Evaluation of emergency distance language education: Perspectives of ELT students. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi. 2021;11(1):286-300. doi:10.30783/nevsosbilen.877657
Özbay Ö, Çınar S. View of nursing students on distance education. EDUCCON 2020
Empower Teaching Studies. 2020;s:37-45. https://educcon.org/index.html#lgx-empower. Accesssed April 13, 2021.
Durgun H, Can T, Avcı AB, Kalyoncuoğlu B. Covid-19 sürecinde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri ve kaygı düzeyleri. DEUHFED. 2021;14(2):142-148.
Pandemi Döneminde Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumları ve İlişkili Faktörler
Amaç: Bu araştırma ile uzaktan eğitimin; tıp fakültesi öğrencileri üzerinde oluşturduğu etkinin araştırılması, uzaktan eğitim yolu ile alınan eğitimin avantajlarının ve dezavantajlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Materyal ve Metot: Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri üzerinde yapılan bu tanımlayıcı araştırmaya 919 tıp fakültesi öğrencisinden 481’i (%52,3) katılmıştır. Araştırmacılar tarafından oluşturulmuş anket formu öğrencilere Google formlar yolu ile iletilmiştir. Katılımcıların uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerinin değerlendirmek için uzaktan eğitime yönelik görüşler ölçeği kullanılmıştır.
Bulgular: Katılımcıların %63’ü (303) kadın, %37’si (178) erkek idi. Katılımcıların yaş ortalaması ise 21,8±2,02 yıldı. UEYGD Ölçeği’nden alınabilecek maksimum puan 90 iken katılımcıların aldıkları ortanca puan 46’dır. UEYGD Ölçeği’nden erkeklerin aldığı ortanca puan, kadınların aldığı ortanca puandan istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklıdır (p=0,016).
Sonuç: Kadın cinsiyet, dönem 1 öğrencisi olma, derslerin yarısından azına katılma, internet bağlantısı ile ilgili sorun yaşama, ailede uzaktan eğitim alan başka bir bireyin olması gibi bazı özellikler araştırmaya katılan tıp fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerini olumsuz etkilemiştir.
Şirin H. Özkan S. Dünyada ve Türkiye’de COVID-19 epidemiyolojisi. Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Dergisi. 2020;28(Suppl):6-13.
Terzi D, Akalın RB, Erdal B. Covid-19 salgınının sağlık alanındaki öğrencilerin eğitimine etkisi: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu örneği. Namık Kemal Tıp Dergisi. 2020;8(3):279–287.
Budak F, Korkmaz Ş. COVID-19 pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi. 2020;(1):62-79.
Bozkurt A. Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi. 2020;6(3):112-142.
https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx. Accessed April 8, 2021.
Yıldırım S, Yıldırım G, Çelik E, Karaman S. Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: Bir ölçek geliştirme çalişmasi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 2014;3(3):365-370.
Sindiani AM, Obeidat N, Alshdaifat E, Elsalem L, Alwani MM, Rawashdeh H. et al. Distance education during the COVID-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of Medicine and Surgery. 2020;59:186-194. doi:10.1016/j.amsu.2020.09.036
Atılgan B, Tarı OE, Özdemir BN ve ark. Tıp fakültesi öğrencilerinin gözünden acil uzaktan öğretim sürecinin değerlendirilmesi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi. 2020;29(6):396-406.
Karagöz N, Ağadayı E, Başer AD. Bir tıp fakültesi öğrencilerinin pandemide uzaktan eğitim ile ilgili davranışları ve sorunları pandemi sürecinde tıp eğitimi. Jour Turk Fam Phy. 2020;11(4):149-158. doi:10.15511/tjtfp.20.00449
Adnan M, Anwar K. Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives. Journal of Pedagogical Sociology and Psychology. 2020;2(1):45-51. doi:10.33902/JPSP.2020261309
Düzgün S, Sulak SE. Öğretmen adaylarının Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi. 2020;49(1):619-633. doi:10.37669/milliegitim.787874
Sarıkaya M. Pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin görüşleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. 2021;27(46):92-100. doi:10.32547/ataunigsed.835720
Taşçı S. Evaluation of emergency distance language education: Perspectives of ELT students. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi. 2021;11(1):286-300. doi:10.30783/nevsosbilen.877657
Özbay Ö, Çınar S. View of nursing students on distance education. EDUCCON 2020
Empower Teaching Studies. 2020;s:37-45. https://educcon.org/index.html#lgx-empower. Accesssed April 13, 2021.
Durgun H, Can T, Avcı AB, Kalyoncuoğlu B. Covid-19 sürecinde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri ve kaygı düzeyleri. DEUHFED. 2021;14(2):142-148.
Köse E, Ekerbiçer H, Shahim AM, Çakmak A, Derici A, Hoşseven A, Koçer E, Bayrak İÜ, Balçın K, Yılmaz MZ, Shahvaladova N, Bilgiç N, Erol NE, Sallam O, Bülbül R, Uzun RB, Deveci Sİ, Çelik Y, Mahyoub Y, Gökhan Z, Oturak G. Attitudes of Medical Faculty Students towards Distance Education and Related Factors during the Pandemic Period. OTSBD. Eylül 2021;6(3):453-460. doi:10.26453/otjhs.956066
Bu, Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY-NC 4.0) şartları altında dağıtılan açık erişimli bir dergidir. Orijinal yazar(lar) veya lisans verenin adı ve bu dergideki orijinal yayının kabul görmüş akademik uygulamaya uygun olarak atıfta bulunulması koşuluyla, diğer forumlarda kullanılması, dağıtılması veya çoğaltılmasına izin verilir. Bu şartlara uymayan hiçbir kullanım, dağıtım veya çoğaltmaya izin verilmez.
Makale gönderme süreçleri ve"Telif Hakkı Devir Formu"hakkında yardım almak için tıklayınız.