Amaç: Çalışma, Hemşirelik Öğrencilerinin E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Metodolojik tipte olan bu araştırma, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde öğrenim gören 291 hemşirelik öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında öğrencilerin demografik özelliklerini inceleyen anket formu ile Hemşirelik Öğrencilerinin E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın istatistiksel analizleri SPSS 22 ve AMOS 22 kullanılarak yapılmıştır. Ölçeğin faktör yapısı ve doğrulanması sırasıyla Açımlayıcı Faktör Analizi ve Doğrulayıcı Faktör Analizi ile gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin iç tutarlılığında Cronbach’ın alfa ve madde-toplam skor istatistikleri, ölçeğin zamana karşı değişmezliği de sınıf içi korelasyon katsayıları ve korelasyon katsayılarından yararlanılmıştır.
Bulgular: Sonuçlar, mükemmel güvenilirliği göstermiştir (İçerik Geçerlilik İndeksi= 0.99, Cronbach's α = 0.87). Bireysel maddeler için test-tekrar test güvenilirliğinin sınıf içi korelasyon katsayısı 0.41 ile 0.76 arasında değişmektedir. 11 madde ve 2 faktörlü Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda, χ^2 değeri (70.690, p = 0.003<0.05) istatistiksel açıdan anlamlı, χ^2/s.s = 1.72<2, GFI = 0.96>0.90, RMSEA = 0.050<0.08, NFI =0.943>0.90, CFI =0.975>0.90 ve IFI=0.90 olarak bulunmuştur. Buradan, iki faktörlü yapının AFA ile uyumlu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca birinci ve ikinci test skorları arasındaki korelasyon katsayıları istatistiksel açıdan anlamlı ve toplam ölçek için 0.98, alt ölçekler için 0.97 olarak hesaplanmıştır.
Sonuç: Hemşirelik Öğrencilerinin E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği’nin Türkçe versiyonunun geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı olduğu ve dolayısıyla Türkçe konuşan hemşirelik öğrencileri arasında e-öğrenme konusunda tutumlarını ölçmek için kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
hemşirelik öğrencileri e-öğrenme tutum ölçek geçerlik ve güvenirlik
Objective: The study was carried out to adapt the Nursing Students' Attitude Scale towards E-Learning to Turkish.
Method: This methodological study was conducted with the participation of 291 nursing students studying at Muğla Sıtkı Koçman University, Faculty of Health Sciences, Department of Nursing. A questionnaire examining the demographic characteristics, the Attitude Scale of Nursing Students towards E-Learning were used to collect the data. The factor structure and validation of the scale were performed with Exploratory Factor Analysis and Confirmatory Factor Analysis, respectively. Cronbach's alpha and item-total score statistics were used for the internal consistency of the scale, and intra-class correlation coefficients and correlation coefficients tests were used for the invariance of the scale against time.
Results: The results demonstrated excellent reliability (Content Validity Index= 0.99, Cronbach's α=0.87). The intraclass correlation coefficient (ICC) of test-retest reliability for individual items ranged from 0.41 to 0.76. As a result of 11 items and 2-factor Confirmatory factor analysis (CFA), χ^2 value (70,690, p = 0.003<0.05) was statistically significant, χ^2/s.s=1.72<2, GFI=0.96>0.90, RMSEA=0.050<0.08, NFI=0.943>0.90, CFI=0.975>0.90, and IFI=0.90. From this, it was concluded that the two-factor structure was compatible with the AFA. In addition, the correlation coefficients between the first and second test scores were statistically significant and calculated as 0.98 for the total scale and 0.97 for the subscales.
Conclusion: It was concluded that the Turkish version of the Nursing Students' Attitude Scale towards E-Learning is a valid and reliable measurement tool, and therefore can be used to measure attitudes towards e-learning among Turkish nursing students.
nursing students e-learning attitude scale validity and reability
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik, Hemşirelik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 4 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |