Amaç: Bu çalışma, geriatri hemşireliği dersinin öğrencilerin yaşlı ayrımcılığına yönelik tutumlarına etkisini belirlemek amacıyla yapıldı.
Yöntem: Yarı-deneysel nitelikte yapılan bu araştırma, 20 Şubat-20 Mayıs 2019 tarihleri arasında geriatri hemşireliği dersi alan ve araştırmanın ön test-son test uygulamasında yer alan 43 hemşirelik son sınıf öğrencisi ile tamamlandı. Veriler, öğrenci bilgi formu ve Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği aracılığıyla toplandı. Veriler, tanımlayıcı istatistikler, Student t testi ve Pearson Korelasyon testi kullanılarak analiz edildi.
Bulgular: Araştırmada yer alan öğrencilerin % 51.2'si 22-25 yaş aralığında ve % 60.5'i kadındır. Öğrencilerin eğitim öncesi Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği toplam puan ortalamasının 67.86±6.22’den, eğitim sonrası 70.41±6.48’e yükseldiği ve aralarındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu tespit edildi (p<0.05). Mezuniyet sonrası yaşlılar ile ilgili bir bölümde görev almak isteyen öğrencilerin, yaşlı yaşamını sınırlama alt boyutu arasında anlamlı pozitif yönde bir ilişki, yaşlıya yönelik pozitif ayrımcılık alt boyut puan ortalaması arasında anlamlı negatif yönde bir ilişki tespit edildi (p<0.05).
Sonuç: Geriatri hemşireliği dersi sayesinde öğrencilerin yaşlı ayrımcılığına ilişkin bilgilerden yararlandıkları ve bilgilendikleri, yaşlı ayrımcılığına yönelik tutumlarında da olumlu yönde gelişme olduğu sonucuna varılmıştır. Hemşirelik öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına yönelik düşüncelerinin olumlu yönde geliştirilmesinde eğitim müfredatları içerisinde geriatri hemşireliği gibi özel dal hemşireliği derslerine yer verilmesi ve yaşlılara yönelik seminerler, konferans ve kurslara katılmalarının desteklenmesi önerilebilir.
Objective: This study was conducted to determine the effect of geriatric nursing course on the attitudes of students towards the elderly discrimination.
Methods: The quasi-experimental study was completed with 43 senior nursing students who received geriatric nursing lesson between February 20th-May 20th 2019, and took part in the pretest-posttest application of the study. The data were collected via the student information form and Elderly Discrimination Attitude Scale. Data were analyzed using descriptive statistics, Paired Sample t-Test and Pearson’s Correlation Analysis.
Results: Among students who participated in the study; 51.2% were in the age range of 22-25 years and 60.5% were female. It was stated that students’ total score average of the Elderly Discrimination Attitude Scale was 67.86 ± 6.22 pre-test and increased to 70.41 ± 6.48 post-test and the difference between was statistically significant (p<0.05). It was determined that there was a positively significant correlation between the elderly life limitation lower dimensions of students intending to work in geriatric departments after graduating and a negatively significant correlation between positive discrimination against the elderly lower dimensions (p<0.05).
Conclusion: It was concluded that due to geriatric nursing course, students were able to utilize knowledge regarding elderly discrimination and their attitudes toward elderly discrimination developed positively. In order to develop nursing students’ thoughts about elderly discrimination positively, it can be recommended to include special branch nursing lessons like geriatric nursing in the curricula and to encourage students to participate in seminars, conferences and courses concerning the elderly.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |