Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinde cinsiyet algısı, özerklik ve mesleki profesyonel tutum arasındaki ilişkiyi belirlemek için yapıldı.
Yöntem: Kesitsel, tanımlayıcı bir çalışmadır. Bu çalışma, 25 Nisan-25 Mayıs 2018 tarihleri arasında Türkiye’nin doğusunda bir üniversitenin hemşirelik programında öğrenim gören 215 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, Meslekte Profesyonel Tutum Envanteri (MPTE), Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği (TCAÖ) ve Sosyotropi-Özerklik Ölçeği (SÖÖ) ile toplanmıştır.
Bulgular: TCAÖ puanı ile MPTE arasında pozitif korelasyon olduğu belirlendi (r = 0.229, p <0.001). Sosyotropi toplam puanı, onaylamama kaygısı ve başkalarını memnun etme alt ölçekleri ile TCAÖ puanı arasında negatif korelasyon bulundu (sırasıyla r = -0.159, p <0.05; r = -0.189 p <0.05; r = -0.162 p <0.05). Ayrıca özerklik toplam puanı, bireysel başarı, özgürlük ve yalnızlık alt ölçekleri ile TCAÖ puanı arasında pozitif bir ilişki bulunmuştur (r = 0,293, p <0,001; r = 0,311 p <0,001; r = 0,217, p <0,001; r = 0,1158, sırasıyla p <0.05).
Sonuç: Araştırma sonuçlarına göre hemşirelik öğrencilerinin toplumsal cinsiyet tutumları olumlu ve özerklik anlayışları orta düzeydedir. Ayrıca öğrencilerin mesleki tutumları yüksektir. Öğrencilerin eğitiminin özerkliği ve eşitlikçi anlayışı geliştirecek şekilde planlanması önemlidir.
hemşirelik öğrencisi özerklik toplumsal cinsiyet mesleki profesyonellik
YOK
YOK
Objectives: This study was conducted to determine the relationship between of nursing students' gender perceptions on their autonomy and professional attitudes.
Methods: This is a cross-sectional, descriptive study. This reserach was performed with 215 students studying in the nursing program of a university in eastern Turkey between 25 April and 25 May 2018. The data of the study were collected with Personal Information Form, the Inventory of Professional Attitude at Occupation (IPAO), the Perception of Gender Scale(PGS) and Sociotropy-Autonomy Scale (SAS).
Results: It was determined that a positive correlation was found between the PGS score and IPAO (r = 0.229, p<0.001). A negative correlation was found between total score of the sociotropy, the disapproval anxiety and pleasing others subscales and the PGS score (r =-0.159, p<0.05; r=-0.189 p<0.05; r=-0.162 p<0.05; respectively). Also a positive correlation was found between total score of autonomy, individual achievement, freedom and solitude subscales and PGS score (r =0.293, p<0.001; r=0.311 p<0.001; r=0.217, p<0.001; r=0.1158, p<0.05, respectively).
Conclusion: According to the results of the research, the gender attitudes of the nursing students are positive and their understanding of autonomy is moderate. In addition, students' professional attitudes are high. It is important that students' education is planned in a way that promotes autonomy and egalitarian understanding.
YOK
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 3 |