Amaç: Bu araştırma bir üniversitenin sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin aşı reddi hakkındaki düşüncelerini ve aşılara ilişkin tutumlarını belirlenmek amacıyla planlandı.
Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel türdeki araştırmanın örneklemini Ocak-Haziran 2021 tarihleri arasında bir devlet üniversitesinin sağlık bilimleri fakültesinde eğitim gören ve çalışmaya katılmayı kabul eden 324 öğrenci oluşturdu. Araştırma verilerinin toplanmasında bilgi formu ve Aşıya İlişkin Tutumlar Ölçeği kullanıldı.
Bulgular: Araştırma kapsamında yer alan öğrencilerin yaş ortalaması 20.26±1.46 olup, %83.6’sının kadın cinsiyette öğrenci olduğu belirlendi. Aynı zamanda öğrencilerin %68.8’i aşı reddinin bireysel bir hak olduğunu ifade ederken, %62.3’ü ise aşılarının yaptırılmasının ailenin kararlarına bırakılmaması gerektiğini ifade etti. Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin aşıya ilişkin tutum puan ortalamaları 33.89±10.01 olup, orta düzeyde olduğu belirlendi. Öğrencilerin aşıya ilişkin tutumlarında cinsiyet faktörünün anlamlı etkisinin olduğu belirlendi.
Sonuç: Aşı tereddütü ve reddinin engellenmesinde topluma rol model olduğu düşünülen sağlık bölümü öğrencilerinin bağışıklama ve aşı reddi konusunda farkındalıklarının arttırılması ve eğitimlerle desteklenmesi sağlanmalıdır.
Objective: This study was planned to determine the opinions and attitudes of health sciences faculty students of a university about vaccination rejection and attitudes toward vaccines.
Methods: The sample of the descriptive and cross-sectional study consisted of 324 students who studied at the health sciences faculty of a state university between January and June 2021 and agreed to participate in the study. The data were collected through the information form and the Attitudes Toward Vaccination Scale.
Results: The mean age of the students included in the study was 20.26±1.46, and 83.6% of them were female students. At the same time, while 68.8% of the students stated that vaccination rejection is an individual right, 62.3% stated that the vaccination should not be left to the family's decisions. The mean score of attitudes towards vaccination of the students included in the study was 33.89±10.01, and it was determined to be at a moderate level. It was determined that the gender factor had a significant effect on students' attitudes towards vaccination.
Conclusion: It should be ensured that the awareness of the students of the health department, who are considered to be a role model for the society in preventing vaccine hesitancy and rejection, about immunization and vaccination rejection, and they should be supported with trainings.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 5 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3 |