Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 Pandemisinde Yeni Deneyimler: Uzaktan Eğitime İlişkin Öğrenci Görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 385 - 392, 05.12.2022
https://doi.org/10.38108/ouhcd.962460

Öz

Amaç: Araştırmada COVID-19 pandemisinde hemşirelik bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı tipteki çalışma Şubat-Nisan 2021 tarihleri arasında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 123 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini değerlendiren kapalı ve açık uçlu soruların yer aldığı bir form ile Google formlar aracılığıyla online olarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmada öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin kısmen olumlu olduğu belirlendi. Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin karşılaştıkları en önemli sorunlar arasında teknoloji/teknik kaynaklı sorunlar, dersler ve sınavlar ile ilgili sorunlar, öğrenme ile ilgili bireysel sorunların yer aldığı görüldü. Derslere kayıttan tekrar ulaşabilme imkânı uzaktan eğitimin önemli avantajları arasında belirtilirken öğrenciler tarafından uzaktan eğitimin en önemli dezavantajının klinik uygulama/laboratuvar yapamamak ve derslerin verimli olmaması olduğu belirlendi.
Sonuç: Sosyal devlet anlayışı ile eğitimde eşitliğin sağlanması için gerekli alt yapı, donanım ve bağlantı ağının ülke genelinde iyileştirilmesi önerilebilir. Hemşirelik uygulamalarında teknoloji kullanımının yaygınlaştırılması, uygulamalı programlarda öğrenciler için alternatif yöntemlerin geliştirilmesi ve kullanımının yaygınlaştırılması önerilebilir.

Destekleyen Kurum

Herhangi bir kurum/kişiden destek alınmamıştır

Kaynakça

  • Akyürek Mİ. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alanyazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4, 1-9.
  • Altwaijry N, Ibrahim A, Binsuwaidan R, Alnajjar L, Alsfouk B, Almutairi R. (2021). Distance education during COVID-19 pandemic: A college of pharmacy experience. Risk Management and Healthcare Policy, 14, 2100-2109.
  • Atılgan B, Tarı OE, Özdemir BN, Aktar İ, Güneş M, Baran E.B, et al.(2021). Tıp fakültesi öğrencilerinin gözünden acil uzaktan öğretim sürecinin değerlendirilmesi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 29, 396-406
  • Bakhov I, Opolska N, Bogus M, Anishchenko V, Biryukova Y. (2021). Emergency distance education in the conditions of COVID-19 pandemic: Experience of Ukrainian Universities. Education Sciences, 11 (364), 2-9.
  • Buluk B, Eşitti B. (2020). Koronavirüs (COVID-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri tarafından değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 5, 285-298.
  • Duman SN. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 49, 95-112.
  • Gökbulut B. (2021). Uzaktan eğitim öğrencilerinin bakış açısıyla uzaktan eğitim ve mobil öğrenme. Eğitim Teknolojsi Kuram ve Uygulama, 11,160-177.
  • Gömleksiz MN, Pullu EK. (2020). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15, 477-502.
  • İnciso Anthony CA. (2021). Higher education during COVID-19 pandemic: Distance education and online learning. International Journal of Research Publications, 70 (1), 60-65.
  • Kaleli Yılmaz G, Güven B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6, 299-322.
  • Karakuş N, Ucuzsatar N, Karacaoğlu M, Esendemir N, Bayraktar D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241.
  • Karagöz N, Ağadayı E, Başer DA. (2020). Bir tıp fakültesi öğrencilerinin pandemide uzaktan eğitim ile ilgili davranışları ve sorunları pandemi sürecinde tıp eğitimi. The Journal of Turkish Family Physician, 11, 149-158.
  • Kırali, F, Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83.
  • Kürtüncü M, Kurt A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7, 66-77.
  • Polydoros GV, Alasona N. (2021). Teaching and learning during the COVID-19 pandemic. Journal of Research and Opinion, 8(6), 2945-2963.
  • Serçemeli M, Kurnaz E. (2020). COVID-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4, 40-53 .
  • Sezgin S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 273-296.
  • Telli S, Altun D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3, 25-34.
  • Yılmaz NA. (2020). Yükseköğretim kurumlarında COVID-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3, 15-20.
  • Zan N, Zan BU. (2020). Koronavirüs ile acil durumda eğitim: Türkiye’nin farklı bölgelerinden uzaktan eğitim sistemine dahil olan Edebiyat Fakültesi öğrencilerine genel bakış. Turkish Studies, 15, 1367-1394.
  • Williams TK, McIntosh RW, Russell BW. (2021). Equity in distance education during COVID-19. Research in Social Sciences and Technology, 6(1), 1-4.

New Experiences in the COVID-19 Pandemic: Student Opinions on Distance Education

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 385 - 392, 05.12.2022
https://doi.org/10.38108/ouhcd.962460

Öz

Objective: In the study, it was aimed to determine the opinions of nursing students on distance education during the COVID-19 pandemic.
Methods: The descriptive study was conducted with 123 nursing students studying at a state university between February and April 2021. The data of the study were collected with a questionnaire prepared by the researchers on the related literature review. The students filled in the questionnaire via Google forms. The questionnaire includes closed and open-ended questions that evaluates students' opinions on distance education. Descriptive statistics were used to evaluate the data.
Results: In the study, it was determined that students' opinions on distance education were partially positive. It has been determined that the most important problems for students in distance education were technological or technical problems, problems related to courses and exams, and individual problems related to learning. While the possibility of re-accessing the course records was stated important advantages of distance education; the most important disadvantage of distance education, stated by the students, was the inability to attend clinical practice/laboratory and the ineffectiveness of the lessons.
Conclusion: With the social governmental belief, it can be suggested to improve the infrastructure, equipment and connection network required to ensure equality in education throughout the country. It may be suggested to expand the use of technology in nursing practices, to develop and use alternative methods for students in applied programs.

Kaynakça

  • Akyürek Mİ. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alanyazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4, 1-9.
  • Altwaijry N, Ibrahim A, Binsuwaidan R, Alnajjar L, Alsfouk B, Almutairi R. (2021). Distance education during COVID-19 pandemic: A college of pharmacy experience. Risk Management and Healthcare Policy, 14, 2100-2109.
  • Atılgan B, Tarı OE, Özdemir BN, Aktar İ, Güneş M, Baran E.B, et al.(2021). Tıp fakültesi öğrencilerinin gözünden acil uzaktan öğretim sürecinin değerlendirilmesi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 29, 396-406
  • Bakhov I, Opolska N, Bogus M, Anishchenko V, Biryukova Y. (2021). Emergency distance education in the conditions of COVID-19 pandemic: Experience of Ukrainian Universities. Education Sciences, 11 (364), 2-9.
  • Buluk B, Eşitti B. (2020). Koronavirüs (COVID-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri tarafından değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 5, 285-298.
  • Duman SN. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 49, 95-112.
  • Gökbulut B. (2021). Uzaktan eğitim öğrencilerinin bakış açısıyla uzaktan eğitim ve mobil öğrenme. Eğitim Teknolojsi Kuram ve Uygulama, 11,160-177.
  • Gömleksiz MN, Pullu EK. (2020). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15, 477-502.
  • İnciso Anthony CA. (2021). Higher education during COVID-19 pandemic: Distance education and online learning. International Journal of Research Publications, 70 (1), 60-65.
  • Kaleli Yılmaz G, Güven B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6, 299-322.
  • Karakuş N, Ucuzsatar N, Karacaoğlu M, Esendemir N, Bayraktar D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241.
  • Karagöz N, Ağadayı E, Başer DA. (2020). Bir tıp fakültesi öğrencilerinin pandemide uzaktan eğitim ile ilgili davranışları ve sorunları pandemi sürecinde tıp eğitimi. The Journal of Turkish Family Physician, 11, 149-158.
  • Kırali, F, Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83.
  • Kürtüncü M, Kurt A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7, 66-77.
  • Polydoros GV, Alasona N. (2021). Teaching and learning during the COVID-19 pandemic. Journal of Research and Opinion, 8(6), 2945-2963.
  • Serçemeli M, Kurnaz E. (2020). COVID-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4, 40-53 .
  • Sezgin S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 273-296.
  • Telli S, Altun D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3, 25-34.
  • Yılmaz NA. (2020). Yükseköğretim kurumlarında COVID-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3, 15-20.
  • Zan N, Zan BU. (2020). Koronavirüs ile acil durumda eğitim: Türkiye’nin farklı bölgelerinden uzaktan eğitim sistemine dahil olan Edebiyat Fakültesi öğrencilerine genel bakış. Turkish Studies, 15, 1367-1394.
  • Williams TK, McIntosh RW, Russell BW. (2021). Equity in distance education during COVID-19. Research in Social Sciences and Technology, 6(1), 1-4.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hemşirelik
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Sevgi Dinç 0000-0002-4747-2510

Esra Erdoğan 0000-0002-6511-1604

Erken Görünüm Tarihi 5 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 5 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 4 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Dinç, S., & Erdoğan, E. (2022). COVID-19 Pandemisinde Yeni Deneyimler: Uzaktan Eğitime İlişkin Öğrenci Görüşleri. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 5(3), 385-392. https://doi.org/10.38108/ouhcd.962460