Amaç: Araştırmada COVID-19 pandemisinde hemşirelik bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı tipteki çalışma Şubat-Nisan 2021 tarihleri arasında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 123 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini değerlendiren kapalı ve açık uçlu soruların yer aldığı bir form ile Google formlar aracılığıyla online olarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmada öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin kısmen olumlu olduğu belirlendi. Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin karşılaştıkları en önemli sorunlar arasında teknoloji/teknik kaynaklı sorunlar, dersler ve sınavlar ile ilgili sorunlar, öğrenme ile ilgili bireysel sorunların yer aldığı görüldü. Derslere kayıttan tekrar ulaşabilme imkânı uzaktan eğitimin önemli avantajları arasında belirtilirken öğrenciler tarafından uzaktan eğitimin en önemli dezavantajının klinik uygulama/laboratuvar yapamamak ve derslerin verimli olmaması olduğu belirlendi.
Sonuç: Sosyal devlet anlayışı ile eğitimde eşitliğin sağlanması için gerekli alt yapı, donanım ve bağlantı ağının ülke genelinde iyileştirilmesi önerilebilir. Hemşirelik uygulamalarında teknoloji kullanımının yaygınlaştırılması, uygulamalı programlarda öğrenciler için alternatif yöntemlerin geliştirilmesi ve kullanımının yaygınlaştırılması önerilebilir.
Herhangi bir kurum/kişiden destek alınmamıştır
Objective: In the study, it was aimed to determine the opinions of nursing students on distance education during the COVID-19 pandemic.
Methods: The descriptive study was conducted with 123 nursing students studying at a state university between February and April 2021. The data of the study were collected with a questionnaire prepared by the researchers on the related literature review. The students filled in the questionnaire via Google forms. The questionnaire includes closed and open-ended questions that evaluates students' opinions on distance education. Descriptive statistics were used to evaluate the data.
Results: In the study, it was determined that students' opinions on distance education were partially positive. It has been determined that the most important problems for students in distance education were technological or technical problems, problems related to courses and exams, and individual problems related to learning. While the possibility of re-accessing the course records was stated important advantages of distance education; the most important disadvantage of distance education, stated by the students, was the inability to attend clinical practice/laboratory and the ineffectiveness of the lessons.
Conclusion: With the social governmental belief, it can be suggested to improve the infrastructure, equipment and connection network required to ensure equality in education throughout the country. It may be suggested to expand the use of technology in nursing practices, to develop and use alternative methods for students in applied programs.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 5 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3 |