Amaç: Bu araştırma doğum yapan annelerin taburcu olmadan önce doğum sonu serviste aldıkları ebelik ve hemşirelik bakımından memnuniyetlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı-kesitsel nitelikteki araştırma Türkiye’nin kuzeybatısında bulunan bir ilimizin eğitim ve araştırma hastanesinde yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini 01/07/2022- 01/10/2022 tarihleri arasında doğum yapan ve doğum sonu serviste bakım alan 460 lohusa oluştururken, örneklemi çalışmaya katılmaya gönüllü ve dahil edilme kriterlerine uyan 210 anne oluşturmuştur. Veriler Tanımlayıcı Özellikler Anket Formu, Ebelik/ Hemşirelik İşlevleri Anket Formu ve Görsel Analog Hasta Tatmini Skalası (GAHTS) ile toplanmıştır.
Bulgular: Lohusaların %52.4’ünün aldıkları ebelik/hemşirelik bakımından orta derecede memnun olduğu, %45.2’sinin çok memnun olduğu belirlenmiştir. Lohusaların ortalama GAHTS puanı 7.1±2.7 olduğu ve memnuniyet puan ortalamalarının yüksek olduğu bulunmuştur. Doğum şekli sezaryen olan annelerin GAHTS puan ortalaması 6.47±2.7, geliri giderinden az olanların GAHTS puan ortalaması 5.44±1.4, doğum sonrasında sorun yaşayanların GAHTS puan ortalaması 6.00±2.5 olarak saptanmıştır.
Sonuç: Annelerin yaş, eğitim durumu, çalışma durumu, sosyal güvence durumu, çocuk sayısı, gebeliğin planlı olma durumu, epizyotomi durumu, doğum sırasında sorun yaşama durumu ve refakatçiye sahip olma durumları, doğum sonu bakım memnuniyetini etkilemezken, gelir düzeyi iyi olanların, sezaryen doğum yapanların ve doğum sonrasında sorun yaşayan annelerin aldıkları doğum sonu bakımdan memnuniyetleri daha düşük bulunmuştur.
Objective: This study was conducted to determine the satisfaction of the mothers who gave birth in the midwifery and nursing care they received in the postpartum service before discharge.
Methods: The descriptive-cross-sectional study was conducted in a training and research hospital in a province located in the northwest of Turkey. The population of the study consisted of 460 participants who gave birth between 01/07/2022 and 01/10/2022 and received care in the postpartum service, while the sample consisted of 210 mothers who volunteered to participate in the study and met the inclusion criteria. Data were collected with the Midwifery/Nursing Functions Questionnaire and Visual Analogue Patient Satisfaction Scale (GAHTS).
Results: It was determined that 52.4% of the participants were moderately satisfied in terms of midwifery/nursing, and 45.2% were very satisfied. It was found that the average GAHTS score of the participants was 7.1±2.7 and the mean satisfaction score was high. The GAHTS score of the mothers whose delivery type was cesarean section was 6.47±2.7, the GAHTS score of the mothers with less income than their expenditure was 5.44±1.4, and the GAHTS score of the mothers who had problems after delivery was 6.00±2.5.
Conclusion: While there was no relationship between the mother's age, education level, employment status, social security status, number of children, planned pregnancy status, episiotomy status, having problems during childbirth and having a companion, and postpartum care satisfaction, those with good income levels had a cesarean delivery. It was found that the satisfaction of the postpartum caregivers and the mothers who had postpartum problems was lower.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |