Amaç: Araştırma mikro öğretim yöntemi ile eğitim alan hemşirelik öğrencilerinin bu yönteme ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapıldı.
Yöntem: Çalışma nitel araştırma olarak yapıldı ve fenomenoloji modeli kullanıldı. Araştırmanın örneklemini 01 Mayıs-15 Temmuz 2023 tarihleri arasında bir üniversitenin hemşirelik bölümünde okuyan, mikro öğretim yöntemi ile ders almış, 18 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturdu. Veri toplama aracı olarak “Tanıtıcı Özellikler Formu” ve “Mikro Öğretim Yöntemine İlişkin Görüş Formu” kullanıldı. Tanıtıcı Özellikler Formunda yer alan verilerin analizinde IBM SPSS Statistics 22.0 paket programı kullanıldı. Araştırma verilerinin analizi MAXQDA Nitel Araştırma Veri Analiz programı aracılığı ile gerçekleştirildi.
Bulgular: Çalışmaya katılmayı kabul eden öğrencilerin %88.9’unu kadınlar oluştururken, yarısının 22 yaşında olduğu belirlendi. Öğrencilerin verdikleri yanıtlar mikro öğretime ilişkin duygular ve mikro öğretime yönelik görüşler olarak iki grupta incelendi. Mikro öğretime ilişkin duygular olumlu ve olumsuz duygular olarak iki temaya ayrılmış olup, mikro öğretime yönelik görüşler ise, öğretim yöntemini kullanmak isteme nedenleri, mesleki katkı, psikolojik/kişisel katkı ve olumsuz görüşler olarak dört temaya ayrıldı.
Sonuç: Öğrencilere mikro öğretim yöntemi ile verilen eğitimin hem mesleki açıdan hem de psikolojik/kişisel açıdan kazanım sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Etkin öğrenme için etkili bir öğrenme tekniği olarak mikro öğretim yönteminin, hemşirelik eğitiminde kullanımının yaygınlaştırılmasını önermekteyiz.
Objective: The aim of the study was to determine the opinions of nursing students who received education with micro-teaching method about this method.
Methods: The study was conducted as qualitative research and phenomenology model was used. The sample of the study consisted of 18 fourth-year students studying in the nursing department of a university between May 1 and July 15, 2023, who had taken courses with micro-teaching methods. "Descriptive Characteristics Form" and "Opinion Form on Microteaching Method" were used as data collection tools. IBM SPSS Statistics 22.0 package program was used to analyze the data in the Descriptive Characteristics Form. The research data were analyzed using MAXQDA Qualitative Research Data Analysis program.
Results: It was determined that 88.9% of the students who agreed to participate in the study were women and half of them were 22 years old. The responses of the students were analyzed in two groups: feelings towards microteaching and opinions towards microteaching. Emotions about microteaching were divided into two themes as positive and negative emotions, and opinions about microteaching were divided into four themes as: reasons for wanting to use the teaching method, professional contribution, psychological/personal contribution and negative opinions.
Conclusion: It was concluded that the education given to the students using micro-teaching method provided both professional and psychological/personal gains. We recommend that the use of micro-teaching method as an effective learning technique for effective learning should be expanded in nursing education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 9 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3 |