Bu çalışmada, işaret dili ile
dikte edilen bir metin incelenerek, işitme engelli öğrencilerin yazma
performanslarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 6.,7. ve 8. sınıfa
devam eden 10 işitme engelli öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama
aracı olarak, araştırmacıların hazırladığı, uzman görüşü alınmış ve gündelik
hayatta sık kullanılan sözcüklerin yer aldığı 57 kelimeden oluşan bir metin
kullanılmıştır. Yazılı metinlerdeki, yazma hataları analiz edilmiştir. Elde
edilen yazılı metinlerde harf ve/veya hece atlama (letter and/or morpheme omission),
harf ve/veya hece ekleme (addition of letter and/or morpheme), sözcük atlama
(word omission), sözcük ekleme (addition of word) hataları olduğu görülmüştür.
Ayrıca kelimenin yanlış olarak kullanılması ve çekim eki hataları gibi hatalar
yaptıkları belirlenmiştir. İşitme engelli öğrencilerin, yazılı anlatım
becerilerindeki sınırlılıklarının, günlük yaşam ve akademik beceriler
üzerindeki etkisi alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 01 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.