Rutin temelli öğretim
Bronfenbrenner’in geliştirdiği ekolojik kuram çerçevesinde şekillenen,
çocuk-aile- öğretmen ve yakın çevre ilişkisinin kurulup işbirlikçi bir
yaklaşımın benimsendiği, çocuğun öğrenme fırsatlarının en iyi şekilde
değerlendirildiği, bütünleştirme felsefesinin temel alındığı bir yaklaşımdır.
Bu araştırmada rutin temelli öğretim uygulamalarına yer veren çalışmalara
bütüncül bakılması ve bu çalışmaların sistematik olarak incelenmesi
amaçlanmıştır. Bir betimsel analiz çalışması olarak planlanan araştırmada elektronik ortamda çeşitli
veri tabanları taranmış,
ulaşılan çalışmaların kaynakçaları gözden geçirerek elle tarama yapılmıştır.
Gerçekleştirilen alanyazın taramasında 39 çalışmaya ulaşılmış, dahil etme-hariç
tutma ölçütlerine göre araştırmaya 19 çalışma dahil edilmiştir. Çalışmalar
katılımcı özellikleri, bağımlı değişken, bağımsız değişken, yöntem, veri
toplama araçları, genelleme ve kalıcılık başlıkları altında analiz edilmiştir.
Analiz edilen veriler rutin temelli öğretim programlarının uygulandığı
araştırmalar ve rutinlerin öğretim amaçlı kullanıldığı araştırmalar olmak üzere
iki temel başlık altında yorumlanmıştır. Bulgular, rutin temelli öğretimin
erken çocukluk dönemindeki gelişimsel yetersizliği olan çocuklara pek çok
becerinin öğretiminde işlevsel olarak kullanılabileceğini göstermektedir.
rutin temelli öğretim programları rutinlerin öğretim amaçlı kullanımı gelişimsel yetersizliği olan çocuklar bilimsel dayanaklı uygulamalar erken çocukluk dönemi
This research aimed to holistically and systematically examine studies on routine-based teaching practices. In
this descriptive study, various electronic databases were scanned. 39 studies were reached in the literature
review, and according to the inclusion-exclusion criteria, 19 studies were included in the analysis. The studies
were analyzed under the headings of participant characteristics, dependent variable, independent variable,
method, data collection tools, generalization, and maintenance. The analyzed data were interpreted under two
main headings, as studies in which routine-based teaching practices were applied, and as studies in which
routines were used for teaching purposes. The results show that routine-based teaching practices can be used
functionally in teaching many skills to young children with developmental disabilities.
Routine-based teaching practices use of routines for teaching purposes children with developmental disabilities evidence-based practices early childhood
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 4 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.