Destek eğitim odaları, kaynaştırma
eğitimi kapsamında, özel gereksinimli öğrencilerin kendilerine sunulan eğitim
hizmetinden en üst düzeyde yararlanmalarını sağlamak amacıyla, özel
araç-gereçler ve materyaller sağlanarak oluşturulan ortamlardır. Destek eğitim
odalarında öncelikle okulun öğretmenlerinden olmak üzere özel eğitim
öğretmenleri, sınıf öğretmeni ve alan öğretmenleri ile Rehberlik Araştırma
Merkezlerinde görevli özel eğitim öğretmenleri ya da diğer okul ve kurumlardaki
öğretmenler görevlendirilmektedir. Bu çalışmanın amacı destek eğitim odalarında
görev yapan öğretmenlerin destek eğitim odalarına ilişkin görüşlerini ortaya
koymaktır. Araştırmaya Ankara’nın Altındağ, Keçiören ve Yenimahalle
ilçelerindeki okulların destek eğitim odalarında görev yapan 18 öğretmen
katılmıştır. Nitel yöntemin kullanıldığı çalışmada, veriler yarı
yapılandırılmış görüşme sorularıyla toplanmış, tümevarım yöntemi kullanılarak
içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları destek eğitim
odalarının amacı doğrultusunda kullanılamadığını, ancak bu odaların gerekli ve
faydalı olduğunu göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 21 Sayı: 2 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.