İnsanlık tarihinin ilk zamanlarından günümüze değin bir şeyleri taşıma ihtiyacı süregelmiştir. Bu ihtiyacın giderilmesi ilk zamanlarda evcilleştirilen hayvanlar aracılığıyla giderilmekteydi. Tekerleğin icat edilmesiyle taşımacılık farklı bir boyut kazanmıştır. Daha fazla yükü daha uzak mesafelere taşıyabilmek mümkün hale gelmiştir. Keşfedilen yeni coğrafyalar ve artan nüfus insan ihtiyaçlarını çeşitlendirip artırmıştır. Bu da daha fazla eşyanın daha uzak mesafelere taşınması ihtiyacı doğurmuştur.
Zamanla değişen ve gelişen taşıma araçları ve taşımacılık yöntemleriyle günümüzde sekiz milyarı aşan nüfusun ihtiyaçlarını gidermek için karada, denizde ve gökyüzünde geniş bir lojistik ağ oluşmuştur. İnsanların dünyanın farklı coğrafyalarına yayılması ve ihtiyaç duyulan malların kıtalararası uzak mesafelerde çeşitli sebeplerden dolayı yoğunlaşması taşımacılık sektörünün gelişmesine katkıda bulunmuştur.
Bu araştırmada lojistik sektörünün en düşük maliyetli yöntemi olan denizyolu taşımacılığında limanlardaki lojistik süreçler incelenmiştir. Bu kapsamda Çanakkale ilindeki iki dış ticaret limanının 9 yöneticisi ve bu limanlar aracılığıyla yanaşık veya transit geçen gemilere hizmet veren acentelerin 10 çalışanıyla görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler neticesinde tutulan ses kayıtları MAXQDA Analytics Pro 2022 analiz programı aracılığıyla işlenmiştir.
From the earliest times of human history until today, the need to carry things has continued. This need was met through domesticated animals in the early times. With the invention of the wheel, transport has gained a different dimension. It has become possible to carry more loads over longer distances. New geographies discovered and increasing population diversified and increased human needs. This has led to the need to transport more goods over longer distances.
With the means of transport and transport methods that have changed and developed over time, a wide logistics network has been formed on land, sea and in the sky to meet the needs of a population of more than eight billion today. The spread of people to different geographies of the world and the concentration of the goods needed at long intercontinental distances for various reasons have contributed to the development of the transport sector.
In this study, logistics processes in ports are examined in maritime transport, which is the lowest cost method of the logistics sector. In this context, interviews were conducted with 9 managers of two foreign trade ports in Çanakkale province and 10 employees of agencies providing services to ships docking or transiting through these ports. The voice recordings kept as a result of the interviews were processed through MAXQDA Analytics Pro 2022 analysis programme.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uluslararası Lojistik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1 |