Bu
çalışmada A356 alaşımından üretilen binek araç jantlarının mekanik yükleme
altında tasarım ve ağırlık optimizasyonu gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda
seçilen bir jant modeli üzerinde geleneksel tasarım uygulamalarında mühendislik
tecrübeleri ile gerçekleştirilen tasarım aşamalarında belirlenen ölçüler
tasarım parametreleri olarak seçilmiştir. Tasarımda ANSYS Workbench’de “Sayısal
Deney Tasarımı” yöntemi ile tasarım noktaları belirlenmiştir. “Cevap Yüzeyi
Metodu” kullanılarak en iyi tasarım elde edilmiştir. Sonuç olarak jant ağırlığı
ve deformasyonuna en çok etki eden parametreler belirlenmiş, tasarımın mekanik
davranışı iyileştirilmiş ve daha hafif bir jant elde edilmiştir. Jantın
geometrisi üzerinde gerçekleştirilen iyileştirme ile yorulma davranışı da iyileştirilmiştir.
In
this study, design and weight optimization of passenger car wheels made of A356
alloy was conducted. In the course of the study a wheel was chosen and its
dimensions that are generally used in the traditional design applications which
applied by engineering experience were determined as design parameters. Design
of Computational Experiments was used in ANSYS Workbench and optimum design was
determined by Response Surface Method. As a result the most effective
parameters on wheel weight and deformation were determined, the mechanical
behavior of the wheel was improved and a lighter wheel was obtained. By
improvements on wheel geometry, fatigue behavior was improved.
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Özel Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 23 Sayı: 8 |