BibTex RIS Kaynak Göster

Politik Pazarlama İletişimi: 2015 Genel Seçimleri Öncesinde Türkiye’deki Siyasi Partilerin Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 1, 85 - 106, 22.04.2016

Öz

Günümüzde politik pazarlama tüm partiler için önemli bir kavram haline gelmiştir. Politik pazarlama, çok partili demokratik sistemi benimsemiş olan ülkelerde seçim kampanyalarının vazgeçilmez bir öğesidir ve önemli bir etkisi vardır. Ayrıca genel seçimlerde göz önünde bulundurulması gereken bir konudur. Öte yandan siyasal hayata katılmak siyasi partiler açısından temel bir araçtır. Siyasi partilerin mümkün olduğunca çok sayıda seçmene ulaşması ve rakipleriyle olan farklarını seçmenlere anlatmasında, politik pazarlama önemli bir olgu haline gelmiştir. Bu çalışmada politik pazarlama iletişiminin ele alınması ve 7 Haziran 2015’deki genel seçimler öncesinde, Türkiye’deki siyasi partilerin web siteleri içerik analizi yöntemiyle politik pazarlama iletişimi açısından analiz edilmesi amaçlanmaktadır.

Kaynakça

  • BALOĞLU, Şeyhmus and PEKCAN, Yakup A., 2006, “The Website Design and Internet Site Marketing Parctices of Upscale and Luxury Hotel in Turkey”, Tourism Management, Vol. 27, No. 1, pp. 171-176.
  • BAYRAKTUTAN, Günseli; BİNARK, Mutlu; ÇOMU, Tuğrul; DOĞU, Burak; İSLAMOĞLU, Gözde, ve AYDEMİR, Aslı Telli, 2012, “Sosyal Medyada 2011 Genel Seçimleri: Nicel –Nitel Arayüzey İncelemesi”, Selçuk İletişim, Sayı 7, No 3, ss. 5-29.
  • COURSARIS, Constantions K. and PAPAGINANNIDIS, Savvas, 2009, “Online Political Marketing in Greece: An Evalution of The 2007 National Election and Two Case Studies”, Computers in Human Behavior, Vol. 25, Issue 4, pp. 853-861.
  • ÇATI, Kahraman ve ASLAN, Seyfettin, 2003, “Politik Pazarlama Açısından Seçmen Kararlarında Etkili Olan Faktörler ve Sivas Örneği”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 17, Sayı 3-4, ss. 255-270.
  • DEMİRTAŞ, Mehmet Can ve ÖZGÜVEN, Nihan, 2012, “Siyasal Pazarlama Uygulamaları Açısından Belediye Başkanlarının Web Sitelerinin Değerlendirilmesi”, Niğde Üniversitesi, İİBF Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 2, ss. 238-252.
  • DİVANOĞLU, Sevilay Uslu, 2008, “Seçim Kampanyalarında Siyasal Pazarlama Karması Elemanlarının Yeri ve Önemi”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 1, Sayı 2, ss. 105-118.
  • ELO, Satu and KYNGAS, Helvi, 2008, “The Qualitative Content Analysis Process”, Journal of Advanced Nursing, Vol. 62, No. 1, pp. 107-115.
  • FLOREK, Magdalena; INSCH, Andrea and GNOTH, Juergen, 2006, “City Council Websites as a Means of Place Brand Identity Communication”, Place Branding, Vol. 2, No. 4, pp. 276-296.
  • İNAL, M. Emin ve KARABAĞ, Özgür, 2010, “29 Mart 2009 Yerel Seçimlerinde Siyasal Partilerin Niğde Yerel Basınında Yer Alan Reklamlarının Karşılaştırmalı Bir Analizi”, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt3, Sayı 1, ss. 41-56.
  • KARAÇOR, Süleyman, 2007, “Siyasal Katılım Açısından Siyasal Pazarlama ve Seçim Kampanyalarının Önemi”, İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 27, ss. 81-93.
  • KILLIAN, Ginger and MCMANUS, Kristy, 2015, “A Marketing Communications Approach for the Digital Era: Managerial Guidelines for Social Media Integration”, Business Horizons, Vol. 58, pp. 539-549.
  • KURTULDU, Hüseyin Sabri, 2006, “Politik Parti ve Politik Lider Reklamları”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 8, Sayı 1, ss. 292-306.
  • NAKIBOĞLU, Burak ve DEMİRCİ OREL, Fatma, 2010, “Genç Seçmenlerin Oy Tercihlerinde Politik Pazarlama Faaliyetlerinden Etkilenme Düzeyleri”, Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, Cilt 47, Sayı 543, ss. 65-78.
  • OKAZAKI, Shintaro and SKAPA, Radoslav, 2009, “Understanding Brand Website Positioning in the New EU Member States: The Case of the Czech Republic”, S. (Ed.), Contemporary Reseach in e-Branding, Hershey, pp. 193-215.
  • OKUMUŞ, Abdullah, 2007, “Pazarlama Anlayışında Siyasal Pazarlamanın Yeri ve Pazar Konumlarına Göre Siyasi Partilerin Stratejik Analizi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 17, ss. 157-172.
  • ÖZDEMİR, Erkan, 2012, "City Branding and the Role of the City Websites in Building City Brands", In City Competitiveness and Improving Urban Subsystems: Technologies and Applications, ed. Melih Bulu, Hershey, PA, pp. 141-142.
  • POLAT, Cihat ve KÜLTER, Banu, 2006, "Genç ve Potansiyel Seçmenler Gözüyle Siyasi Lider Özelliklerinin Değerlendirilmesi: Siyasal Pazarlama Bakış Açısıyla Lise ve Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama", İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, No: 35, ss. 191-213.
  • SCHNEIDER, Steven M. and FOOT, Kirsten A., 2002, “Online Structure for Political Action: Exploring Presidential Campaing Web Site Form The 2000 American Election”, Journal of The European Institute For Communication and Cultur, Vol. 9, No. 2, pp. 43-59.
  • SEÇİM, Mustafa Özgür, 2013, “Toplumsal Değişimlerin Siyasal Reklama Yansımaları: 2000-2010 Türkiye Örneği”, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir.
  • SIMEON, Roblyn, 1999, “Evaluating the Branding Potential of Web Site Strategies”, Internet Research: Electronic Networking Application and Policy, Vol. 9, No. 4, pp. 297-308.
  • SIMEON, Roblyn, 2001, “Evaluating the Branding Potential of Web Sites Across Bordes”, Marketing Intelligence and Planning, Vol. 19, No. 6, pp. 418-424.
  • ŞEKER, Tülay ve İŞLİYEN, Mustafa, 2012, “2011 CHP Seçim Reklamları Bağlamında Siyasal Reklamcılığın İzleyiciler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Alımlama Analizi”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, Sayı 32, ss. 327- 349.
  • TOKGÖZ, Oya, 2010, Seçimler Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, İmge Kitabevi Yayınları, 1. Baskı, Ankara.
  • TORLAK, Ömer, 2002, “Bir Politik Pazarlama Aracı Olarak Hükümet Pazarlaması”, Akademik Araştırmalar Dergisi, Yıl 4, Sayı 14, ss. 33-47.
  • TORUK, İbrahim, 2008, “22 Temmuz 2007 Genel Seçimlerinde Siyasal Partilerin İnternet Sitelerine Bakış”, Selçuk İletişim, Cilt 5, Sayı 2, ss. 219-234.
  • TRAMMELL, Kaye D.; WILLIAMS, Andrew Paul; POSTELNICU, Monica; and LANDREVILLE, Kristen D., 2006, “Evolution of Online Campaining: Increasing Interactivity in Candidate Web Sites and Blog Through Text and Technical Features”, Mass Communication and Society, Vol. 9, No. 1. pp. 21-44.
  • ÜNAL, Ahmet; GÖKÇE, Sinem Gürevşar ve TÜRK, Mevlüt, 2015, “Siyasi Pazarlamada Bir Tutundurma Aracı Olarak Kurumsal Web Sitelerinin Kullanımı: Bilgi Sunma Fonksiyonu Üzerine Bir İnceleme”, İnönü Üniversitesi, Turgut Özal Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Kongresi – III, 11-13 Haziran 2015, Bildiriler Kitabı, içinde, Editörler: Recep Güneş, Yusuf Cahit Çukacı, Mustafa Deste, Malatya, ss. 24-41.
  • ÜNNÜ, Nazlı N.A, 2009, “Politik Pazarlamada Pazar Yönlülük ve Otantik Liderliğin Önemi”, Ege Akademik Bakış Dergisi, Cilt 9, Sayı 4, ss. 1243-1273.
  • YALIN, Bahar Eroğlu, 2006, “Siyaset Ve Reklam İlişkisi Üzerine/Siyasal İletişimin Reklam Boyutuna İlişkin Kuramsal Bir İnceleme”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 25, ss. 169-180.
  • İnternet Kaynakları
  • http://kurtuluspartisi.org/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://merkezparti.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://vatanpartisi.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.akparti.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.anadolupartisi.org.tr/(Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.btp.org.tr/(Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.chp.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.dp.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.dsp.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.dyp.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.hakpar.org.tr/root/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.hakveadaletpartisi.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.hdp.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.kp.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.ldp.org/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.mhp.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.milletpartisi.org/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.saadet.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.turkparti.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.yurtpartisi.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 1, 85 - 106, 22.04.2016

Öz

Kaynakça

  • BALOĞLU, Şeyhmus and PEKCAN, Yakup A., 2006, “The Website Design and Internet Site Marketing Parctices of Upscale and Luxury Hotel in Turkey”, Tourism Management, Vol. 27, No. 1, pp. 171-176.
  • BAYRAKTUTAN, Günseli; BİNARK, Mutlu; ÇOMU, Tuğrul; DOĞU, Burak; İSLAMOĞLU, Gözde, ve AYDEMİR, Aslı Telli, 2012, “Sosyal Medyada 2011 Genel Seçimleri: Nicel –Nitel Arayüzey İncelemesi”, Selçuk İletişim, Sayı 7, No 3, ss. 5-29.
  • COURSARIS, Constantions K. and PAPAGINANNIDIS, Savvas, 2009, “Online Political Marketing in Greece: An Evalution of The 2007 National Election and Two Case Studies”, Computers in Human Behavior, Vol. 25, Issue 4, pp. 853-861.
  • ÇATI, Kahraman ve ASLAN, Seyfettin, 2003, “Politik Pazarlama Açısından Seçmen Kararlarında Etkili Olan Faktörler ve Sivas Örneği”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 17, Sayı 3-4, ss. 255-270.
  • DEMİRTAŞ, Mehmet Can ve ÖZGÜVEN, Nihan, 2012, “Siyasal Pazarlama Uygulamaları Açısından Belediye Başkanlarının Web Sitelerinin Değerlendirilmesi”, Niğde Üniversitesi, İİBF Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 2, ss. 238-252.
  • DİVANOĞLU, Sevilay Uslu, 2008, “Seçim Kampanyalarında Siyasal Pazarlama Karması Elemanlarının Yeri ve Önemi”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 1, Sayı 2, ss. 105-118.
  • ELO, Satu and KYNGAS, Helvi, 2008, “The Qualitative Content Analysis Process”, Journal of Advanced Nursing, Vol. 62, No. 1, pp. 107-115.
  • FLOREK, Magdalena; INSCH, Andrea and GNOTH, Juergen, 2006, “City Council Websites as a Means of Place Brand Identity Communication”, Place Branding, Vol. 2, No. 4, pp. 276-296.
  • İNAL, M. Emin ve KARABAĞ, Özgür, 2010, “29 Mart 2009 Yerel Seçimlerinde Siyasal Partilerin Niğde Yerel Basınında Yer Alan Reklamlarının Karşılaştırmalı Bir Analizi”, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt3, Sayı 1, ss. 41-56.
  • KARAÇOR, Süleyman, 2007, “Siyasal Katılım Açısından Siyasal Pazarlama ve Seçim Kampanyalarının Önemi”, İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 27, ss. 81-93.
  • KILLIAN, Ginger and MCMANUS, Kristy, 2015, “A Marketing Communications Approach for the Digital Era: Managerial Guidelines for Social Media Integration”, Business Horizons, Vol. 58, pp. 539-549.
  • KURTULDU, Hüseyin Sabri, 2006, “Politik Parti ve Politik Lider Reklamları”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 8, Sayı 1, ss. 292-306.
  • NAKIBOĞLU, Burak ve DEMİRCİ OREL, Fatma, 2010, “Genç Seçmenlerin Oy Tercihlerinde Politik Pazarlama Faaliyetlerinden Etkilenme Düzeyleri”, Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, Cilt 47, Sayı 543, ss. 65-78.
  • OKAZAKI, Shintaro and SKAPA, Radoslav, 2009, “Understanding Brand Website Positioning in the New EU Member States: The Case of the Czech Republic”, S. (Ed.), Contemporary Reseach in e-Branding, Hershey, pp. 193-215.
  • OKUMUŞ, Abdullah, 2007, “Pazarlama Anlayışında Siyasal Pazarlamanın Yeri ve Pazar Konumlarına Göre Siyasi Partilerin Stratejik Analizi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 17, ss. 157-172.
  • ÖZDEMİR, Erkan, 2012, "City Branding and the Role of the City Websites in Building City Brands", In City Competitiveness and Improving Urban Subsystems: Technologies and Applications, ed. Melih Bulu, Hershey, PA, pp. 141-142.
  • POLAT, Cihat ve KÜLTER, Banu, 2006, "Genç ve Potansiyel Seçmenler Gözüyle Siyasi Lider Özelliklerinin Değerlendirilmesi: Siyasal Pazarlama Bakış Açısıyla Lise ve Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama", İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, No: 35, ss. 191-213.
  • SCHNEIDER, Steven M. and FOOT, Kirsten A., 2002, “Online Structure for Political Action: Exploring Presidential Campaing Web Site Form The 2000 American Election”, Journal of The European Institute For Communication and Cultur, Vol. 9, No. 2, pp. 43-59.
  • SEÇİM, Mustafa Özgür, 2013, “Toplumsal Değişimlerin Siyasal Reklama Yansımaları: 2000-2010 Türkiye Örneği”, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir.
  • SIMEON, Roblyn, 1999, “Evaluating the Branding Potential of Web Site Strategies”, Internet Research: Electronic Networking Application and Policy, Vol. 9, No. 4, pp. 297-308.
  • SIMEON, Roblyn, 2001, “Evaluating the Branding Potential of Web Sites Across Bordes”, Marketing Intelligence and Planning, Vol. 19, No. 6, pp. 418-424.
  • ŞEKER, Tülay ve İŞLİYEN, Mustafa, 2012, “2011 CHP Seçim Reklamları Bağlamında Siyasal Reklamcılığın İzleyiciler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Alımlama Analizi”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, Sayı 32, ss. 327- 349.
  • TOKGÖZ, Oya, 2010, Seçimler Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, İmge Kitabevi Yayınları, 1. Baskı, Ankara.
  • TORLAK, Ömer, 2002, “Bir Politik Pazarlama Aracı Olarak Hükümet Pazarlaması”, Akademik Araştırmalar Dergisi, Yıl 4, Sayı 14, ss. 33-47.
  • TORUK, İbrahim, 2008, “22 Temmuz 2007 Genel Seçimlerinde Siyasal Partilerin İnternet Sitelerine Bakış”, Selçuk İletişim, Cilt 5, Sayı 2, ss. 219-234.
  • TRAMMELL, Kaye D.; WILLIAMS, Andrew Paul; POSTELNICU, Monica; and LANDREVILLE, Kristen D., 2006, “Evolution of Online Campaining: Increasing Interactivity in Candidate Web Sites and Blog Through Text and Technical Features”, Mass Communication and Society, Vol. 9, No. 1. pp. 21-44.
  • ÜNAL, Ahmet; GÖKÇE, Sinem Gürevşar ve TÜRK, Mevlüt, 2015, “Siyasi Pazarlamada Bir Tutundurma Aracı Olarak Kurumsal Web Sitelerinin Kullanımı: Bilgi Sunma Fonksiyonu Üzerine Bir İnceleme”, İnönü Üniversitesi, Turgut Özal Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Kongresi – III, 11-13 Haziran 2015, Bildiriler Kitabı, içinde, Editörler: Recep Güneş, Yusuf Cahit Çukacı, Mustafa Deste, Malatya, ss. 24-41.
  • ÜNNÜ, Nazlı N.A, 2009, “Politik Pazarlamada Pazar Yönlülük ve Otantik Liderliğin Önemi”, Ege Akademik Bakış Dergisi, Cilt 9, Sayı 4, ss. 1243-1273.
  • YALIN, Bahar Eroğlu, 2006, “Siyaset Ve Reklam İlişkisi Üzerine/Siyasal İletişimin Reklam Boyutuna İlişkin Kuramsal Bir İnceleme”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 25, ss. 169-180.
  • İnternet Kaynakları
  • http://kurtuluspartisi.org/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://merkezparti.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://vatanpartisi.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.akparti.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.anadolupartisi.org.tr/(Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.btp.org.tr/(Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.chp.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.dp.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.dsp.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.dyp.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.hakpar.org.tr/root/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.hakveadaletpartisi.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.hdp.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.kp.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.ldp.org/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.mhp.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.milletpartisi.org/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.saadet.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.turkparti.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
  • http://www.yurtpartisi.org.tr/ (Erişim Tarihi: 1 Haziran 2015-6 Haziran 2015)
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zouhair Attouf Bu kişi benim

Erkan Özdemir

Yayımlanma Tarihi 22 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Attouf, Z., & Özdemir, E. (2016). Politik Pazarlama İletişimi: 2015 Genel Seçimleri Öncesinde Türkiye’deki Siyasi Partilerin Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. Paradoks Ekonomi Sosyoloji Ve Politika Dergisi, 12(1), 85-106.