Amaç: Hastanemizde etkinleştirilen mavi kodların özelliklerini belirlemek ve mavi kod ekibinin performansını iyileştirmeye yönelik önerilerde bulunmaktır.
Gereç ve Yöntem: Üçüncü basamak bir hastanede, 4 yıllık bir dönem içindeki gerçekleşen mavi kod çağrıları hastane veri tabanından toplanmıştır. Mavi kod çağrılarının sonuçları ve bu ekibinin performansı kaydedilmiş ve yıllara göre karşılaştırılmıştır. Ayrıca, mavi kod ekibinin başarısı ile ilgili faktörler de araştırılmıştır.
Bulgular: Çalışma süresi boyunca toplam 2527 mavi kod çağrısı kaydedilmiştir. Hatalı mavi kod çağrılarının oranı % 3,7'dir. Gerçek mavi kod çağrılarına dair sonuçlar incelendiğinde, kardiyopulmoner resüsitasyon sonrasında toplam 1187 hastanın eks olduğu görülmüştür. “Çalışma saatleri içindeki" (08: 00-17: 00) çağrı sayısı ile karşılaştırıldığında “çalışma saatleri dışında" (17:00-08:00) alınan çağrıların sayısının anlamlı olarak daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. 2018'de verilen yanlış kodların sayısı 2016 ve 2015 yılları ile karşılaştırıldığında anlamlı derecede daha yüksek bulunmuş, 2018'de gerçekleşen ölüm oranının da diğer yıllara göre istatistiksel olarak daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Sonuç: Kurumumuzdaki mavi kod çağrılarının oranı önemli ölçüde artış eğilimi göstermektedir. Mavi kod çağrılarındaki bu artışla başa çıkabilmek için, özellikle mesai saati dışındaki zamanlarda mavi kod ekibi hem personel hem de eğitim faaliyetleri açısından takviye edilmelidir.
Purpose: To
determine characteristics of code blue activations in our hospital and make
suggestions to improve the performance of code blue team.
Materials and Methods: In a tertiary care hospital,
code blue activations in a 4-year period were collected from hospital database.
Outcomes of code blue calls and the performance of code blue team were recorded
and compared according to years. Also, factors associated with code blue team
success were investigated.
Results:
A
total of 2527 code blue calls were recorded during the study period.The
proportion of false code blue calls was 3.7%. When outcomes of true code blue
calls were investigated, a total of 1187 patients have died following
cardiopulmonary resuscitation. Number of calls in “off times (17:00-08:00)” was significantly higher when
compared to those in “working hours (08:00-17:00)”. Number of false codes were
significantly higher in 2018 when compared to 2016 and 2015.In 2018, mortality
rate was statistically higher when compared to other years.
Conclusion: Code blue calls tend to
increase significantly in our facility. Code blue team, particularly in
off-times, must be strengthened with both personnel and training activities in
order to deal with increasing code blue calls.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Acil Tıp, Anesteziyoloji |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 3 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 2 |