This study aims at exploring the effect of models, a
contemporary method, in teaching and learning of meiosis division. Mixed method
was used in this research. The data about their level achievement were
collected through an achivement test developed by the researchers and also
their opinions about this study were collected interviewing technique. The research was
conducted with 47 samples that were 2nd. grade students of science and
technology teaching department at “Biology Laboratory-I” course. Control group
was examined slides under the microscope and taught by lecture method.
Experimental group was taught by using models in addition to examining slides
under the microscope and was also asked to produce their model. The results
showed that teaching meiosis division using models is significantly more
effective on students success in post test.
Meiosis Division Model-Teaching Method Preservice Teachers of Science and Technology Science and Technology Education
Bu
çalışmada, mayoz bölünme konusunun öğretilmesinde çağdaş öğretim yöntemlerinden
biri olan modelle öğretim yönteminin akademik başarıya olan etkisini tespit
etmek amaçlanmıştır. Çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Öğrencilerin başarı
seviyeleri araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi, çalışma hakkındaki
görüşleri ise görüşme tekniği ile toplanmıştır. Çalışmadaki uygulamalar,
2010-2011 eğitim öğretim yılı içerisinde Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Fen Bilgisi Öğretmenliği 2.sınıfta öğrenim gören 47 öğretmen adayıyla “Genel
Biyoloji Laboratuvarı-I” dersinde gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubuna düz
anlatım yöntemine ek olarak hazır mayoz bölünme preperatları inceletilmiş,
deney grubuna ise kontrol grubundaki uygulamalara ek, modeller kullanılarak
ders işlenmiş ve öğretmen adaylarından kendi modellerini üretmeleri
istenmiştir. Son test sonuçları, mayoz bölünme konusunun öğretiminde model
kullanımının öğrencilerin akademik başarılarını arttırmada daha etkili olduğunu
göstermiştir
Mayoz Bölünme Modelle Öğretim Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Fen ve Teknoloji Öğretimi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2015 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2014 |
Kabul Tarihi | 24 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 37 Sayı: 37 |