The aim of this
study is to reveal the views of science teachers on the use of tools in the
learning-teaching process. Well-designed tools provide a rich learning
environment. In this research qualitative research method was used.
Semi-structured interview form was used as data collection tool. The working
group consisted of 16 science teachers. According to the findings of the
research, teachers use the most experimental materials as tools and teaching
materials and 4 + 4 + 4 system creates problems for tools and materials. In
addition, teachers have emphasized the problem of lack of material development.
They indicated that well designed tools contribute to the achievement of
objectives.
Bu çalışmanın
amacı fen bilgisi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde araç-gereç
kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. İyi tasarlanmış
araç-gereçler zengin bir öğrenme ortamı sağlar. Nitel araştırma yönteminin
kullanıldığı bu araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu 16 fen bilgisi
öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma bulgularına göre öğretmenler araç-gereç
ve öğretim materyali olarak en çok deney malzemelerini kullandıklarını, 4+4+4
sisteminin araç gereç ve materyallerin kullanımı bağlamında sorun yarattığını
belirtmektedir. Ayrıca öğretmenler materyal geliştirme konusunda sorunlar
yaşandığını vurgulamışlardır. Ayrıca öğretmenler uygun araç-gereç seçiminin
kazanımların gerçekleşmesine katkı sağlayacağını belirtmişlerdir.
Fen Bilgisi Öğretmeni Araç-Gereçler Kazanımlar Öğretmen Görüşleri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 43 |