Bu
çalışmada, fen bilimleri öğretmen adaylarının çevre sorunları algılarındaki
değişimi tespit etmek amacıyla, Kocaeli Üniversitesi’nde öğrenim gören 56
öğretmen adayına okulun ikinci sınıfında (2013) ve dördüncü sınıfında (2016),
iki kez Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) uygulanmıştır. Veriler; “sebep”,
“sonuç”, “çeşit”, “önlem”, “endişe/karamsarlık” ve “diğer” olmak üzere altı
temada toplanarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmen
adaylarının çevre sorunu algısının, aldıkları derslere rağmen yeterli düzeye
ulaşamamış olduğunu ortaya koymaktadır. Fen Bilimleri öğretmen adaylarındaki bu
algı eksikliğinin önüne geçmek için, eğitim ve öğretimdeki eksikliklerine
odaklanmak ve bunların giderilmesine çalışmak faydalı olacaktır.
Boylamsal Çalışma Çevre Eğitimi Çevre Sorunları Algısı Kelime İlişkilendirme
In this study, in order to determine the change in environmental problem perceptions of prospective science teachers, the Word Association Test (WAT) was applied two times to 56 prospective science teachers, who are studying at Kocaeli University, in the second year (2013) and the fourth year (2016) of the school. The data were gathered and evaluated under six themes, namely “reason”, “result”, “variety”, “measure”, “concern/pessimism” and “other”. The study findings show that environmental problem perception of prospective teachers has not reached an adequate level despite the courses they take. It is necessary to focus on deficiencies in education and training and try to eliminate such deficiencies in order to prevent such lack of perception in prospective science teachers.
Longitudinal study environmental education environmental problem perception word association prospective science teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 21 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 44 Sayı: 44 |