B
Bu araştırmada eski
denetim süreçleri ile yeni denetim faaliyetlerini kıyaslayarak yeni bir denetim
modeli oluşturma sürecine katkı sağlayabilmek amaçlanmıştır. Yeni denetim
faaliyetleri ile 20.08.2017 tarihinde yayınlanan Milli Eğitim Bakanlığı Teftiş
Kurulu Yönetmeliği ile bakanlık maarif müfettişleri tarafından taşrada
yürütülen denetim faaliyetleri kastedilmektedir. Nitel araştırma desenlerinden
durum çalışmasının kullanıldığı araştırmada, eski ve yeni denetim sistemini deneyimleyen
dokuz okul müdürü ile görüşme yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen verilere
içerik analizi yapıldığında, yöneticilerin yeni denetimin eski denetimlerden
farklılıklarına ilişkin görüşleri süreç öncesi, süreç sırasındaki ve süreç
sonrası farklılıklar olmak üzere üç temada toplanmıştır. Yöneticilerin
çoğunluğu son denetimin devam etmemesi ya da geliştirilmesi yönünde görüş
bildirmiştir. Son olarak yöneticilerin denetim sisteminin nasıl olması
gerektiğine ilişkin görüşleri rehberliğin ön planda olduğu denetim, illerdeki
denetmenlerin denetimi gerçekleştirdiği bir sistem, ders denetiminin geri
gelmesi ve hedef temelli denetim olmak üzere dört tema altında toplanmıştır.
In this study, it is aimed to contribute to the process of creating a new supervision model by comparing the old supervision processes with the new supervision activities. With the new supervision activities, it is meant the supervision activities carried out by Ministry inspectors as a result of the Ministry of National Education Regulation on Inspection Board on 20.08.2017. In the study, which used a case study from qualitative research designs, nine school principals who had experienced the old and new supervision were interviewed. When the content analysis is performed on data obtained from interviews; the opinions of the principals about the differences of the new supervision from the previous supervisions were gathered in three themes as pre-process, in-process and post-process differences. The majority of the principals stated that the final supervision practices should not be continued or should be improved. Finally, principals' opinions about how the supervision system should be, gathered under four themes; as guidance-based supervision, a system in which inspectors in the provinces supervised, return of course supervision and target-based supervision.
Ministry of education inspector institution supervision course supervision school principal
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 22 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 48 |