Bu araştırmada Türkiye’de sekizinci sınıf seviyesinde kullanılan ders kitaplarındaki kelime öğelerinin analiz edilmesi ve kelime sıklıklarının Avrupa Ortak Dil Çerçeve Metni (CEFR), İngiliz Ulusal Derlemi (BNC), Çağdaş Amerikan İngilizcesi Derlemi (COCA) ve Akademik Kelime Listesi (AWL) ile karşılaştırılması amaçlanmıştır. Buna ek olarak, en sık kullanılan 50 fiil, sıfat ve zarf belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, sık kullanılan fiiller do, is, are, have, sık kullanılan sıfatlar correct, short, natural, great, good, new, social, first, favorite ve sık kullanılan zarflar ise then, really, there, here, very, always, too, well, more, usually ve often olarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda Touchstone 2 kitabında yer alan kelimeler Avrupa Ortak Dil Çerçeve Metni A2 seviyesi, İngiliz Ulusal Derlemi ve Çağdaş Amerikan İngilizcesi Derleminin ilk 2000 kelime listeleri ile çoğunlukla uyuşmaktayken incelenen diğer kitaplarda tatmin edici bir oran elde edilememiştir. Akademik Kelime Listesi dikkate alındığında Upswing English kitabında yer alan kelimeler en yüksek uyum oranına sahiptir.
Araştırma sonucunda, Touchstone 2 kitabı diğer kitaplardan daha yüksek oranlara sahip olsa bile kitap yazarlarının kelime seçimlerini araştırmanın sonuçlarını dikkate alarak revize etmeleri gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
kelime ögeleri kelime sıklığı ders kitapları derlem-temelli çalışma
This study aims to analyze vocabulary items in the eighth grade English coursebooks used in Turkey and to compare their frequencies with the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), British National Corpus (BNC), Corpus of Contemporary American English (COCA), and Academic Word List (AWL). Additionally, we extracted the most frequent 50 verbs, adjectives, and adverbs. The results revealed that the most frequent verbs were do, is are; the most frequent adjectives were correct, short, natural, great, good, new, social, first, favorite and the most frequent adverbs were then, really, there, here, very, always, too, well, more, usually and often. Touchstone 2 mostly corresponded to the CEFR A2 level, BNC’s and COCA’s first 2000 lists, while others had less satisfactory inclusion percentages. When we compared the coursebooks with AWL, Upswing English had the highest inclusion percentages. Although Touchstone 2 seems to have the highest inclusion percentages, all coursebooks should consider this study’s results to revise their vocabulary selection.
vocabulary items word frequency coursebooks corpus-based study
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 23 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 54 |