Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship Between Self-directed Learning Levels and Piano Learning Styles of Music Students

Yıl 2023, Sayı: 59, 243 - 265, 05.09.2023
https://doi.org/10.9779/pauefd.1176391

Öz

The purpose of this study was to examine the relationship between the self-directed learning levels and piano learning styles of music students. This quantitative research employed a survey model and correlational research method. The data were collected using the “Self-Directed Learning Skills Scale”, “Pamukkale Piano Learning Styles Scale” and “Personal Information Form” from a sample of 325 undergraduate students studying at Pamukkale University, Balıkesir University, Çanakkale Onsekiz Mart University, Muğla Sıtkı Koçman University, Aydın Adnan Menderes University and Burdur Mehmet Akif Ersoy University Music Education Departments during the spring semester of the 2020-2021 academic year. The results indicated that there was no significant difference in the self-directed learning levels of the students based on gender, the high school type they graduated from, the university they attended, the duration of their piano education. However, there was a significant difference based on the their regular piano practice status, the number of piano instructors they work with, daily time spent on piano practice, the duration of their piano education, and the willingness to pursue graduate studies. The findings also revealed a positive and moderate statistically significant (p<0.05) relationship between the students' piano learning styles and self-directed learning skills.

Kaynakça

  • Akbulut, E. (2013). Eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı “bireysel çalgı” dersi hedeflerinin gerçekleşme düzeylerine ilişkin 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin görüşleri açısından bir değerlendirme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 57-68. ISSN: 1300-8811.
  • Aşkın Tekkol, İ. ve Demirel, M. (2018). Öz-yönetimli öğrenme becerileri ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 9(2), 85-100, doi: 10.21031/epod.389208.
  • Aşkın, İ., (2015). Üniversite öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Aydıner Uygun M. (2012). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki öğrenme yaklaşımları düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. e-Journal of New World Sciences Academy, 7(4), Article Number: D0108. ISSN:1306-3111.
  • Balcı, A. (1995). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Baxter, L.Z. (1993). The association of self-directed learning readiness, learning styles, self-paced instruction, and confidence to perform on the job. [Doctoroal thesis]. University Of North Texas, Texas.
  • Brookfield, S. D. (1980). İndependent adult learning. [Unpublished doctoral dissertation]. University of Leicester.
  • Büyükkayıkçı, G. E. (2004). Türkiye’deki eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümleri müzik eğitimi anabilim dalları yaylı çalgı öğrencilerinin günlük bireysel çalışma yöntemleri. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma ve yöntemleri (25.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Canipe, J.B. (2001). The relationship between self-directed learning and learning styles. [Doctor of philosophy]. The University Of Tennessee, Knoxville.
  • Carson, E.H. (2012). Self-directed learning and academic achievement in secondary online students. [Master thesis]. The University Of Tennessee, Chattanooga.
  • Cox, B.F. (2002). The relationship between creativity and self-directed learning among adult community college student. [Doctor of philosophy]. The University of Tenessee, Knoxville.
  • Curran, P.J., West, S.G., Finch, J.F. (1996). The robustness of test statics to nonnormality and specification error in confirmatory factor analysis. Psychological Methods, 1, 16-29. doi:10.1037-989X.1.1.16.
  • Çakal, A.C. (2019). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki başarı hedefi yönelimlerinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Çimen, G. (1994). Piyano eğitiminde bireysel çalışma süreci [Özel Sayı], Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 138-142.
  • Demirtaş, S. (2017). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersinde kullandıkları öğrenme stilleri ile piyano dersi akademik başarıları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Doğan, P., Tarhan, M., Sunal, N. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin öğrenme stilleri ile kendi kendine öğrenmeye hazıroluşluk düzeyleri arasındaki ilişki ve etkileyen faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 11(3), 233-240. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuhfed/issue/46781/586631 sayfasından erişilmiştir.
  • Ercan, N. (2006). Piyano eğitiminde alıştırma yapmanın önemi ve bazı öneriler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(12), 104-108.
  • Ertem, Ş. (2014). Piyano eğitiminde öğrenme süreci ve öğrenme stratejileri kullanmanın yeri ve önemi. Sanat Eğitimi Dergisi, 2(2), doi: 10.7816/sed-02-02-01.
  • Hogan-Royle T., (1997). Toward Learner Empowerment and Adult SeIf-Directed Learning İn Distance Education. [Master of Education]. Memorial University of Newfoundland.
  • Hudspeth, J.H. (1991). Student outcomes: the relationship of teaching style to readiness for self-directed learning. [Doctor of education]. Montana State University, Montana.
  • Karafil, B. ve Oğuz, A. (2019). Üniversite öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (72), 18-32. https://dergipark.org.tr/tr/pub/abuhsbd/issue/47868/599321 sayfasından erişilmiştir.
  • Kayıhan, Ş. N. (2017). Öz-yönetimli öğrenme ve duygusal zekâ arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Keefe, J. W. (1979). Learning style: An over view. In J. W. Keefe (Ed.) Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs (pp. 1-17). Reston, VA: National Association of Secondary School Principals.
  • Kılıç I. (2006). Agsl Öğrencilerinin Piyano Derslerindeki Başarı Durumlarının Değerlendirilmesi Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Manarang, V.R. & Cuevas, P.E.G. (2017). Relationship between level of readiness for self-directed learning and learning styles of CEU nursing students. Philippine Journal Of Nursing, 87(1), 61-65.
  • Márquez, U.C., Fasce, H E, Pérez V.C., Ortega B J, Parra P.P., Ortiz M.L., Matus B.O., Ibáñez G.P., (2014). Aprendizaje autodirigido y su relación con estilos y estrategias de aprendizaje en estudiantes de medicina [Relationship between self-directed learning with learning styles and strategies in medical students]. Rev. Med. Chile, 142(11), 1422-30. doi:10.4067/S0034-98872014001100009.
  • Pirgon Y. (2013). Piyano eğitiminde günlük çalışma yapmanın öğrenci başarısı üzerine etkisi. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal Of Research İn Education And Teaching, 2(3), Makale No:06. ISSN: 2146-9199.
  • Say, A. (2019). Müziğin Kitabı (4. Baskı), Islak Yayınları, İstanbul. ISBN 978-605-9018-65-4
  • Telli, S., Brok, P., Çakıroğlu, J., (2008). Öğretmen ve öğrencilerin ideal öğretmen hakkındaki görüşleri. Eğitim Ve Bilim. 33(149), 11-129. http//egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/645/117 sayfasından erişilmiştir.
  • Uçan, A. (2018). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar İlkeler Yaklaşımlar Ve Türkiye’deki Durum. Arkadaş Kitabevi, Ankara. Ulusoy, A.B. (2016). Lise öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşlukları ile eleştirel düşünme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Mersin Örneği). [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi].Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Ware, S.M. (2003). An investigation of the relationships of self-directed learning and learning styles among developmental reading students. [Education doctoral dissertation]. ProQuest Dissertations & Theses. AAT 3081608, 1-111.
  • Yalçın, H.M. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin kendi kendine öğrenme, bilgi okuryazarlığı ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Bilim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yaşar, A.N. (2019). Piyano eğitiminde öğrencilerin yaratıcılık düzeyleri ile piyano performanslarının incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı.
  • Yenilmez, K., ve Şan, İ. (2008). Matematik öğretmen adaylarının kendi kendine öğrenmeye hazıroluş düzeyleri. XVII.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya.
  • Yılmazsoy, B., ve Kahraman, M. (2019). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi [Journal of Theoretical Educational Science], 12(2), 783-818. https://dergipark.org.tr/en/pub/akukeg/issue/44396/429362#article_cite sayfasından erişilmiştir. doi:10.30831/akukeg.429362.

Müzik Eğitimi Öğrencilerinin Öz-Yönetimli Öğrenme Düzeyleri İle Piyano Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki

Yıl 2023, Sayı: 59, 243 - 265, 05.09.2023
https://doi.org/10.9779/pauefd.1176391

Öz

Araştırmanın amacı müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin piyano öğrenme stilleri ile öz-yönetimli öğrenme düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ve korelasyonel araştırma yönteminden faydalanılmıştır. Veriler “Öz-Yönetimli Öğrenme Becerileri Ölçeği”, “Pamukkale Piyano Öğrenme Stilleri Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” ile toplanmıştır. 2020-2021 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Pamukkale Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim gören toplam 325 lisans öğrencisi araştırmaya katılmıştır. Sonuçlara göre öğrencilerin öz-yönetimli öğrenme düzeylerinde cinsiyet, mezun oldukları lise, öğrenim gördükleri üniversite türü ve piyano eğitimi aldıkları süreye göre anlamlı bir fark olmadığı, öğrenim gördükleri süreye, düzenli piyano çalışma durumlarına, çalıştıkları piyano eğitmeni sayılarına, günlük piyano çalışmaya ayırdıkları süre ve lisansüstü eğitim yapma isteğine göre ise anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Öğrencilerin piyano öğrenme stilleri ile öz-yönetimli öğrenme becerileri arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde istatistiksel olarak anlamlı (p<0,05) ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akbulut, E. (2013). Eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı “bireysel çalgı” dersi hedeflerinin gerçekleşme düzeylerine ilişkin 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin görüşleri açısından bir değerlendirme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 57-68. ISSN: 1300-8811.
  • Aşkın Tekkol, İ. ve Demirel, M. (2018). Öz-yönetimli öğrenme becerileri ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 9(2), 85-100, doi: 10.21031/epod.389208.
  • Aşkın, İ., (2015). Üniversite öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Aydıner Uygun M. (2012). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki öğrenme yaklaşımları düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. e-Journal of New World Sciences Academy, 7(4), Article Number: D0108. ISSN:1306-3111.
  • Balcı, A. (1995). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Baxter, L.Z. (1993). The association of self-directed learning readiness, learning styles, self-paced instruction, and confidence to perform on the job. [Doctoroal thesis]. University Of North Texas, Texas.
  • Brookfield, S. D. (1980). İndependent adult learning. [Unpublished doctoral dissertation]. University of Leicester.
  • Büyükkayıkçı, G. E. (2004). Türkiye’deki eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümleri müzik eğitimi anabilim dalları yaylı çalgı öğrencilerinin günlük bireysel çalışma yöntemleri. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma ve yöntemleri (25.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Canipe, J.B. (2001). The relationship between self-directed learning and learning styles. [Doctor of philosophy]. The University Of Tennessee, Knoxville.
  • Carson, E.H. (2012). Self-directed learning and academic achievement in secondary online students. [Master thesis]. The University Of Tennessee, Chattanooga.
  • Cox, B.F. (2002). The relationship between creativity and self-directed learning among adult community college student. [Doctor of philosophy]. The University of Tenessee, Knoxville.
  • Curran, P.J., West, S.G., Finch, J.F. (1996). The robustness of test statics to nonnormality and specification error in confirmatory factor analysis. Psychological Methods, 1, 16-29. doi:10.1037-989X.1.1.16.
  • Çakal, A.C. (2019). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki başarı hedefi yönelimlerinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Çimen, G. (1994). Piyano eğitiminde bireysel çalışma süreci [Özel Sayı], Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 138-142.
  • Demirtaş, S. (2017). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersinde kullandıkları öğrenme stilleri ile piyano dersi akademik başarıları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Doğan, P., Tarhan, M., Sunal, N. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin öğrenme stilleri ile kendi kendine öğrenmeye hazıroluşluk düzeyleri arasındaki ilişki ve etkileyen faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 11(3), 233-240. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuhfed/issue/46781/586631 sayfasından erişilmiştir.
  • Ercan, N. (2006). Piyano eğitiminde alıştırma yapmanın önemi ve bazı öneriler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(12), 104-108.
  • Ertem, Ş. (2014). Piyano eğitiminde öğrenme süreci ve öğrenme stratejileri kullanmanın yeri ve önemi. Sanat Eğitimi Dergisi, 2(2), doi: 10.7816/sed-02-02-01.
  • Hogan-Royle T., (1997). Toward Learner Empowerment and Adult SeIf-Directed Learning İn Distance Education. [Master of Education]. Memorial University of Newfoundland.
  • Hudspeth, J.H. (1991). Student outcomes: the relationship of teaching style to readiness for self-directed learning. [Doctor of education]. Montana State University, Montana.
  • Karafil, B. ve Oğuz, A. (2019). Üniversite öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (72), 18-32. https://dergipark.org.tr/tr/pub/abuhsbd/issue/47868/599321 sayfasından erişilmiştir.
  • Kayıhan, Ş. N. (2017). Öz-yönetimli öğrenme ve duygusal zekâ arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Keefe, J. W. (1979). Learning style: An over view. In J. W. Keefe (Ed.) Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs (pp. 1-17). Reston, VA: National Association of Secondary School Principals.
  • Kılıç I. (2006). Agsl Öğrencilerinin Piyano Derslerindeki Başarı Durumlarının Değerlendirilmesi Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Manarang, V.R. & Cuevas, P.E.G. (2017). Relationship between level of readiness for self-directed learning and learning styles of CEU nursing students. Philippine Journal Of Nursing, 87(1), 61-65.
  • Márquez, U.C., Fasce, H E, Pérez V.C., Ortega B J, Parra P.P., Ortiz M.L., Matus B.O., Ibáñez G.P., (2014). Aprendizaje autodirigido y su relación con estilos y estrategias de aprendizaje en estudiantes de medicina [Relationship between self-directed learning with learning styles and strategies in medical students]. Rev. Med. Chile, 142(11), 1422-30. doi:10.4067/S0034-98872014001100009.
  • Pirgon Y. (2013). Piyano eğitiminde günlük çalışma yapmanın öğrenci başarısı üzerine etkisi. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal Of Research İn Education And Teaching, 2(3), Makale No:06. ISSN: 2146-9199.
  • Say, A. (2019). Müziğin Kitabı (4. Baskı), Islak Yayınları, İstanbul. ISBN 978-605-9018-65-4
  • Telli, S., Brok, P., Çakıroğlu, J., (2008). Öğretmen ve öğrencilerin ideal öğretmen hakkındaki görüşleri. Eğitim Ve Bilim. 33(149), 11-129. http//egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/645/117 sayfasından erişilmiştir.
  • Uçan, A. (2018). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar İlkeler Yaklaşımlar Ve Türkiye’deki Durum. Arkadaş Kitabevi, Ankara. Ulusoy, A.B. (2016). Lise öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşlukları ile eleştirel düşünme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Mersin Örneği). [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi].Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Ware, S.M. (2003). An investigation of the relationships of self-directed learning and learning styles among developmental reading students. [Education doctoral dissertation]. ProQuest Dissertations & Theses. AAT 3081608, 1-111.
  • Yalçın, H.M. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin kendi kendine öğrenme, bilgi okuryazarlığı ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Bilim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yaşar, A.N. (2019). Piyano eğitiminde öğrencilerin yaratıcılık düzeyleri ile piyano performanslarının incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı.
  • Yenilmez, K., ve Şan, İ. (2008). Matematik öğretmen adaylarının kendi kendine öğrenmeye hazıroluş düzeyleri. XVII.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya.
  • Yılmazsoy, B., ve Kahraman, M. (2019). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi [Journal of Theoretical Educational Science], 12(2), 783-818. https://dergipark.org.tr/en/pub/akukeg/issue/44396/429362#article_cite sayfasından erişilmiştir. doi:10.30831/akukeg.429362.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gizem Gedik 0000-0002-1153-0889

Serkan Demirtaş 0000-0003-3357-6666

Erken Görünüm Tarihi 18 Mayıs 2023
Yayımlanma Tarihi 5 Eylül 2023
Gönderilme Tarihi 16 Eylül 2022
Kabul Tarihi 2 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 59

Kaynak Göster

APA Gedik, G., & Demirtaş, S. (2023). Müzik Eğitimi Öğrencilerinin Öz-Yönetimli Öğrenme Düzeyleri İle Piyano Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(59), 243-265. https://doi.org/10.9779/pauefd.1176391