Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

USE OF WEBSITES AS PROMOTIONAL TOOLS: AN ANALYSIS VIA MUNICIPALITIES

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 1, 25 - 46, 29.06.2022

Öz

After some global changes, municipalities have started to use public relations tools in a more effective position. Municipalities also use promotional tools on their websites to adopt strategic communication methods, ensure the permanence of their administration, inform the public about the decisions taken, and provide effective service delivery. While emphasizing the importance of improving the effective management approach of municipalities in the research, it is aimed to present an up-to-date perspective on the websites of municipalities within the framework of promotional activities. Within the scope of the research, the websites of the provincial municipalities of the provinces with the highest population in these regions among the seven regions of Turkey were examined by content analysis technique within the framework of promotional tools between 22 February 2022 and 22 March 2022. According to the results, it has been observed that the municipalities are complete in terms of information, announcements, and services for the mayor, and the presentation of city council decisions. However, some deficiencies have been identified in terms of rich site summary (RSS), press archive information, frequently asked questions, in-site social media plugin, and language option.

Kaynakça

  • Adana Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi. (22 Mart 2022). https://www.adana.bel.tr/.
  • Akman, İ., Yazıcı, A., Mishra, A. & Arifoğlu, A. (2005). E-Government: A global View and an Empirical Evaluation of Some Attributes of Citizens. Government Information Quarterly, 22, 239-257. https://doi.org/10.1016/j.giq.2004.12.001.
  • Ankara Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi. (22 Mart 2022). https://www.ankara.bel.tr/.
  • Aziz, A. (2020). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Ankara: Mobel Yayınları.
  • Bayraktar, Ü. (2020). Belediyelerin Halkla İlişkiler Çalışmalarında Web Siteleri: KKTC Belediyeleri Üzerine Bir Analiz. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 51, 20-56.
  • Becan, C. & Ustakara, F. (2017). Diyalog Teorisi Çerçevesinde İnternet Tabanlı İletişim Üzerine Bir Değerlendirme: Halkla İlişkiler Ajanslarının Web Stratejileri Üzerine Bir İçerik Analizi. Selçuk İletişim, 10(1), 64-84. https://doi.org/10.18094/josc.304405.
  • Boztepe, H. (2013). Halkla İlişkilerin Kurum ile Hedef Kitle Arasında İlişki Oluşturma Amacı ve Kurumsal Web Sayfalarının Diyalojik Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanımı. Akdeniz İletişim Dergisi, 20, 86-104.
  • Dara, Y. A. (2010). E-Halkla İlişkiler ve Bakanlık Uygulamaları. Selçuk İletişim, 6(2), 62-80.
  • Doğu, İ. (2008). Halkla İlişkilerde Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanılması: Kadıköy ve Beyoğlu İlçe Belediyelerinin Kurumsal Web Sitesi Analizi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Emini, F. T. & Sancak, E. (2018). Yerel Yönetişim ve Halkla İlişkiler: Yerel Yönetimlerin Tanıma ve Tanıtma Yöntemleri Üzerine Bir Derleme. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 79-90.
  • Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi. (22 Mart 2022). https://www.gaziantep.bel.tr/tr.
  • Golan, G. J. (2019). New Perspectives on International Public Relations: Engaging Foreign Stakeholders. American Behavioral Scientist, 63(12), 1599-1602. https://doi.org/10.1177/0002764219835256
  • Göksel, A. B. & Yurdakul, N. B. (2010). Temel Halkla İlişkiler Bilgileri. İzmir: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları.
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Felsefe-Yöntem-Analiz. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Henden, H. B. (2005). Katılımcı Yerel Yönetim Anlayışında E- Belediyeciliğin Yeri ve Önemi. Uluslararası İnsan Bilimler Dergisi, 1(1), 1-13.
  • Hill, L. N. & Whitea, C. (2000). Public Relations Practitioners’ Perception of the World Wide Web As A Communications Tool. Public Relations Review, 26(1), 31-51. https://doi.org/10.1016/S0363-8111(00)00029-1.
  • Ilgın, H. Ö. & Ulupınar, Ş. C. (2020). Bir Tanıtım Aracı Olarak Web Sitelerinin Etkinliği; Büyükşehir Belediyelerinin Sosyal Hizmet ve Sosyal Sorumluluk Uygulamaları. JOEEP: Journal of Emerging Economies and Policy, 5(2), 108-120.
  • İstanbul Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi. (22 Mart 2022). https://www.ibb.istanbul/.
  • İzmir Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi. (22 Mart 2022). https://www.izmir.bel.tr/.
  • Kaya, K. K. (2021). Halkla İlişkilerin Değişen İşlevleri Bağlamında Kurumsal Web Sitesinin Kullanımına İlişkin Teorik Bir Değerlendirme. Aksaray İletişim Dergisi, 3(2), 286-302. https://doi.org/10.47771/aid.902687.
  • Kazancı, M. (1980). Halkla İlişkiler. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Kim, D., Nam, Y. & Kang, S. (2010). An Analysis of Corporate Environmental Responsibility On The Global. Public Relations Review, 36(3), 285-288. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2010.04.006.
  • Koçer, S. (2019). Halkla İlişkiler Bakış Açısı ile Kurumsal Web Sitelerinin İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(62), 1479-1494. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2018.2481.
  • Krippendorff, K. (2013). Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. United Kingdom: Sage Publications.
  • Kuş, A. (2008). Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler: Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin Yerel Basına Yansıması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Lee, M. (2009). The Return of Public Relations to the Public Administration Curriculum? Journal of Public Affairs Education, 15(4), 515-533. https://doi.org/10.1080/15236803.2009.12001574.
  • Mert, Y. L. (2016). Kamu Kurumlarının Halkla İlişkiler Bölümlerinde Örgütlenme Sorunları ve Çözüm Önerileri. Akademia Dergisi, 4(4), 136-154. https://doi.org/10.17680/akademia.09655.
  • Metin, H. & Altunok, M. (2002). Karşılaştırmalı Bir Yaklaşımla Kamu Yönetimi ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3, 79-89.
  • Mıhçıoğlu, C. (1970). Halkla İlişkiler Nedir? Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 91-108. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000307.
  • Neuman, W. L. (2020). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar (Cilt-2). (Çev. Ö. Akkaya) Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Öztürk, M. C. & Ayman, M. (2007). Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı. Selçuk İletişim, 4(4), 57-66.
  • Özüpek, M. N. (2010). Belediyelerin Halkla İlişkiler Çalışmalarında İnternet Kullanımı: Büyükşehir Belediyeleri Web Siteleri Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma. Selçuk İletişim, 6(3), 196-205.
  • Peltekoğlu, F. B. (2018). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Samsun Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi. (22 Mart 2022). https://www.samsun.bel.tr/.
  • Sezgül, İ. (2019). Kamu Sektöründe Halkla İlişkiler. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 48, 1-16.
  • Şen, F. (2012a). Müzakereci Demokrasi ve Halkla İlişkiler: Kamu Yönetiminde Alternatif Bir Halkla İlişkiler Arayışı. Journal Of Yaşar University, 27(7), 4589-4610. https://doi.org/10.19168/jyu.57564.
  • Şen, F. (2012b). Kamu Yönetiminde Halkla İlişkileri Yeniden Düşünmek. Akdeniz İletişim Dergisi, 16, 63-79.
  • Şenyurt, G. (2016). Belediyelerin Halkla İlişkiler Uygulamalarında İnternetin ve Sosyal Medyanın Kullanımı: Konya Merkez İlçe Belediyeleri Üzerine Bir İnceleme. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 1(1), 44-67.
  • Tanyıldızı, N. İ. & Karatepe, S. (2011). Belediyelerin Halkla İlişkiler Çalışmalarında Web Siteleri: İki Farklı Ülke ve İki Farklı Belediye Analizi. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(3), 521-538.
  • Tarhan, A. (2007). Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet: Belediyelerin Web Sayfaları Üzerine Bir Analiz. Selçuk İletişim, 4(4), 75-95.
  • Tarhan, A. (2014). Medyayla İlişkilerde Kurumsal Web Sayfalarının Kullanımı: Halkla İlişkiler Odaklı Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim, 8(2), 61-89.
  • Tarhan, A. & Bakan, Ö. (2013). Belediyelerde Halkla İlişkiler ve Vatandaş Algısı. Konya: Literatürk Academia Yayınları.
  • Tavşancıl, E. & Aslan, A. E. (2001). İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • TÜİK (2021). Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi Sonuçları. (12 Mart 2022). https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Adrese-Dayali-Nufus-Kayit-Sistemi Sonuclari-2020-37210.
  • Uygun, S. V. (2018). Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Kavramının Konumu: Anlayış, Uygulama ve Karşılaştırma. Uluslararası Sosyal Beşeri Bilimler Dergisi, 1(3), 20-36.
  • Van Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi. (22 Mart 2022). https://van.bel.tr/.
  • Vural, B. A. & Çoşkun, G. (2006). Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler: İnternet Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. 2. Halkla İlişkiler Sempozyumu. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları.
  • Weber, R. P. (1990). Basic Content Analysis. London: Sage Puclications.
  • White, C. & Raman, N. (1999). The World Wide Web as a Public Relations Medium: The Use Of Resarch, Planning, and Evaluation in Web Site Development. Public Relations Review, 25(4), 405-419. https://doi.org/10.1016/S0363-8111(99)00027-2.
  • Yağmurlu, A. (2011). Siyasal Katılım ve Halkla İlişkiler: Ankara Merkez İlçe Belediyeleri İnternet Siteleri Üzerinden Bir İnceleme. Türk İdare Dergisi, Sayı: 471-472, 197-216.
  • Yalçındağ, S. (1987). Kamu Sektöründe Halkla İlişkiler Uygulamaları. Halkla ilişkiler Sempozyumu. Ankara: Ankara Üniversitesi Basın-Yayın Yüksekokulu Yayınları.
  • Yalçındağ, S. (1996). Belediyelerimiz ve Halkla İlişkiler. Ankara: TODAİE Yayınları.
  • Yaşar, İ. H. & Altıncık, H. (2018). Türkiye Cumhuriyeti Bakanlıklarının Web Sitelerinin Halkla İlişkiler Bağlamında Değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 55, 224-236.
  • Yayınoğlu, P. E., Sayımer, İ. & Arda, Z. (2007). Belediyelerin Kurumsal Web Sitesi Kullanımı Üzerine Bir İnceleme: Londra Büyükşehir Yönetimi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi Ana Sayfalarının Karşılaştırılması. Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 7, 129-157.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

Web Sitelerinin Tanıtma Aracı Olarak Kullanımı: Belediyeler Üzerinden Bir Analiz

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 1, 25 - 46, 29.06.2022

Öz

Belediyeler, küresel anlamda yaşanan birtakım değişiklikler sonrasında, halkla ilişkilerin tanıtma araçlarını daha etkin bir pozisyonda kullanma fırsatını elde etmişlerdir. Belediyeler, stratejik iletişim yöntemlerini benimsemek, yönetimlerinin kalıcılığını sağlamak, alınan kararlarda halkı bilgilendirmek ve etkin hizmet sunumunu sağlamak adına tanıtma araçlarını web siteleri üzerinden de kullanmaktadır. Araştırmada belediyelerin etkin yönetim anlayışını geliştirmesinin önemine vurgu yapılırken, tanıtma faaliyetleri çerçevesinde belediyelerin web sitelerine güncel bakış açısı sunmak amaçlanmaktadır. Araştırma kapsamında Türkiye’nin yedi bölgesinin içerisinden bu bölgelerde en fazla nüfusa sahip illerin il belediyelerinin web siteleri, 22 Şubat 2022 ve 22 Mart 2022 tarihleri arasında tanıtma araçları çerçevesinde içerik çözümlemesi tekniğiyle incelenmiştir. Sonuçlara göre belediyelerin, belediye başkanına yönelik bilgiler, duyurular ile hizmetler ve belediye meclisi kararlarının sunumu çerçevesinde eksiksiz oldukları gözlemlenmiştir. Ancak zengin site özeti (RSS), basın arşiv bilgisi, sıkça sorulan sorular, site içi sosyal medya eklentisi ve dil seçeneği noktasında birtakım eksiklikler tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Adana Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi. (22 Mart 2022). https://www.adana.bel.tr/.
  • Akman, İ., Yazıcı, A., Mishra, A. & Arifoğlu, A. (2005). E-Government: A global View and an Empirical Evaluation of Some Attributes of Citizens. Government Information Quarterly, 22, 239-257. https://doi.org/10.1016/j.giq.2004.12.001.
  • Ankara Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi. (22 Mart 2022). https://www.ankara.bel.tr/.
  • Aziz, A. (2020). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Ankara: Mobel Yayınları.
  • Bayraktar, Ü. (2020). Belediyelerin Halkla İlişkiler Çalışmalarında Web Siteleri: KKTC Belediyeleri Üzerine Bir Analiz. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 51, 20-56.
  • Becan, C. & Ustakara, F. (2017). Diyalog Teorisi Çerçevesinde İnternet Tabanlı İletişim Üzerine Bir Değerlendirme: Halkla İlişkiler Ajanslarının Web Stratejileri Üzerine Bir İçerik Analizi. Selçuk İletişim, 10(1), 64-84. https://doi.org/10.18094/josc.304405.
  • Boztepe, H. (2013). Halkla İlişkilerin Kurum ile Hedef Kitle Arasında İlişki Oluşturma Amacı ve Kurumsal Web Sayfalarının Diyalojik Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanımı. Akdeniz İletişim Dergisi, 20, 86-104.
  • Dara, Y. A. (2010). E-Halkla İlişkiler ve Bakanlık Uygulamaları. Selçuk İletişim, 6(2), 62-80.
  • Doğu, İ. (2008). Halkla İlişkilerde Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanılması: Kadıköy ve Beyoğlu İlçe Belediyelerinin Kurumsal Web Sitesi Analizi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Emini, F. T. & Sancak, E. (2018). Yerel Yönetişim ve Halkla İlişkiler: Yerel Yönetimlerin Tanıma ve Tanıtma Yöntemleri Üzerine Bir Derleme. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 79-90.
  • Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi. (22 Mart 2022). https://www.gaziantep.bel.tr/tr.
  • Golan, G. J. (2019). New Perspectives on International Public Relations: Engaging Foreign Stakeholders. American Behavioral Scientist, 63(12), 1599-1602. https://doi.org/10.1177/0002764219835256
  • Göksel, A. B. & Yurdakul, N. B. (2010). Temel Halkla İlişkiler Bilgileri. İzmir: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları.
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Felsefe-Yöntem-Analiz. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Henden, H. B. (2005). Katılımcı Yerel Yönetim Anlayışında E- Belediyeciliğin Yeri ve Önemi. Uluslararası İnsan Bilimler Dergisi, 1(1), 1-13.
  • Hill, L. N. & Whitea, C. (2000). Public Relations Practitioners’ Perception of the World Wide Web As A Communications Tool. Public Relations Review, 26(1), 31-51. https://doi.org/10.1016/S0363-8111(00)00029-1.
  • Ilgın, H. Ö. & Ulupınar, Ş. C. (2020). Bir Tanıtım Aracı Olarak Web Sitelerinin Etkinliği; Büyükşehir Belediyelerinin Sosyal Hizmet ve Sosyal Sorumluluk Uygulamaları. JOEEP: Journal of Emerging Economies and Policy, 5(2), 108-120.
  • İstanbul Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi. (22 Mart 2022). https://www.ibb.istanbul/.
  • İzmir Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi. (22 Mart 2022). https://www.izmir.bel.tr/.
  • Kaya, K. K. (2021). Halkla İlişkilerin Değişen İşlevleri Bağlamında Kurumsal Web Sitesinin Kullanımına İlişkin Teorik Bir Değerlendirme. Aksaray İletişim Dergisi, 3(2), 286-302. https://doi.org/10.47771/aid.902687.
  • Kazancı, M. (1980). Halkla İlişkiler. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Kim, D., Nam, Y. & Kang, S. (2010). An Analysis of Corporate Environmental Responsibility On The Global. Public Relations Review, 36(3), 285-288. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2010.04.006.
  • Koçer, S. (2019). Halkla İlişkiler Bakış Açısı ile Kurumsal Web Sitelerinin İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(62), 1479-1494. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2018.2481.
  • Krippendorff, K. (2013). Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. United Kingdom: Sage Publications.
  • Kuş, A. (2008). Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler: Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin Yerel Basına Yansıması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Lee, M. (2009). The Return of Public Relations to the Public Administration Curriculum? Journal of Public Affairs Education, 15(4), 515-533. https://doi.org/10.1080/15236803.2009.12001574.
  • Mert, Y. L. (2016). Kamu Kurumlarının Halkla İlişkiler Bölümlerinde Örgütlenme Sorunları ve Çözüm Önerileri. Akademia Dergisi, 4(4), 136-154. https://doi.org/10.17680/akademia.09655.
  • Metin, H. & Altunok, M. (2002). Karşılaştırmalı Bir Yaklaşımla Kamu Yönetimi ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3, 79-89.
  • Mıhçıoğlu, C. (1970). Halkla İlişkiler Nedir? Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 91-108. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000307.
  • Neuman, W. L. (2020). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar (Cilt-2). (Çev. Ö. Akkaya) Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Öztürk, M. C. & Ayman, M. (2007). Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı. Selçuk İletişim, 4(4), 57-66.
  • Özüpek, M. N. (2010). Belediyelerin Halkla İlişkiler Çalışmalarında İnternet Kullanımı: Büyükşehir Belediyeleri Web Siteleri Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma. Selçuk İletişim, 6(3), 196-205.
  • Peltekoğlu, F. B. (2018). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Samsun Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi. (22 Mart 2022). https://www.samsun.bel.tr/.
  • Sezgül, İ. (2019). Kamu Sektöründe Halkla İlişkiler. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 48, 1-16.
  • Şen, F. (2012a). Müzakereci Demokrasi ve Halkla İlişkiler: Kamu Yönetiminde Alternatif Bir Halkla İlişkiler Arayışı. Journal Of Yaşar University, 27(7), 4589-4610. https://doi.org/10.19168/jyu.57564.
  • Şen, F. (2012b). Kamu Yönetiminde Halkla İlişkileri Yeniden Düşünmek. Akdeniz İletişim Dergisi, 16, 63-79.
  • Şenyurt, G. (2016). Belediyelerin Halkla İlişkiler Uygulamalarında İnternetin ve Sosyal Medyanın Kullanımı: Konya Merkez İlçe Belediyeleri Üzerine Bir İnceleme. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 1(1), 44-67.
  • Tanyıldızı, N. İ. & Karatepe, S. (2011). Belediyelerin Halkla İlişkiler Çalışmalarında Web Siteleri: İki Farklı Ülke ve İki Farklı Belediye Analizi. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(3), 521-538.
  • Tarhan, A. (2007). Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet: Belediyelerin Web Sayfaları Üzerine Bir Analiz. Selçuk İletişim, 4(4), 75-95.
  • Tarhan, A. (2014). Medyayla İlişkilerde Kurumsal Web Sayfalarının Kullanımı: Halkla İlişkiler Odaklı Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim, 8(2), 61-89.
  • Tarhan, A. & Bakan, Ö. (2013). Belediyelerde Halkla İlişkiler ve Vatandaş Algısı. Konya: Literatürk Academia Yayınları.
  • Tavşancıl, E. & Aslan, A. E. (2001). İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • TÜİK (2021). Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi Sonuçları. (12 Mart 2022). https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Adrese-Dayali-Nufus-Kayit-Sistemi Sonuclari-2020-37210.
  • Uygun, S. V. (2018). Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Kavramının Konumu: Anlayış, Uygulama ve Karşılaştırma. Uluslararası Sosyal Beşeri Bilimler Dergisi, 1(3), 20-36.
  • Van Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi. (22 Mart 2022). https://van.bel.tr/.
  • Vural, B. A. & Çoşkun, G. (2006). Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler: İnternet Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. 2. Halkla İlişkiler Sempozyumu. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları.
  • Weber, R. P. (1990). Basic Content Analysis. London: Sage Puclications.
  • White, C. & Raman, N. (1999). The World Wide Web as a Public Relations Medium: The Use Of Resarch, Planning, and Evaluation in Web Site Development. Public Relations Review, 25(4), 405-419. https://doi.org/10.1016/S0363-8111(99)00027-2.
  • Yağmurlu, A. (2011). Siyasal Katılım ve Halkla İlişkiler: Ankara Merkez İlçe Belediyeleri İnternet Siteleri Üzerinden Bir İnceleme. Türk İdare Dergisi, Sayı: 471-472, 197-216.
  • Yalçındağ, S. (1987). Kamu Sektöründe Halkla İlişkiler Uygulamaları. Halkla ilişkiler Sempozyumu. Ankara: Ankara Üniversitesi Basın-Yayın Yüksekokulu Yayınları.
  • Yalçındağ, S. (1996). Belediyelerimiz ve Halkla İlişkiler. Ankara: TODAİE Yayınları.
  • Yaşar, İ. H. & Altıncık, H. (2018). Türkiye Cumhuriyeti Bakanlıklarının Web Sitelerinin Halkla İlişkiler Bağlamında Değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 55, 224-236.
  • Yayınoğlu, P. E., Sayımer, İ. & Arda, Z. (2007). Belediyelerin Kurumsal Web Sitesi Kullanımı Üzerine Bir İnceleme: Londra Büyükşehir Yönetimi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi Ana Sayfalarının Karşılaştırılması. Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 7, 129-157.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Engincan Doğmuş 0000-0002-2115-256X

Sevgi Kırca 0000-0002-5351-5337

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 30 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Doğmuş, E., & Kırca, S. (2022). Web Sitelerinin Tanıtma Aracı Olarak Kullanımı: Belediyeler Üzerinden Bir Analiz. Pamukkale Üniversitesi İletişim Bilimleri Dergisi, 1(1), 25-46.