Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİYALOJİK İLETİŞİM PERSPEKTİFİNDEN ENERJİ ŞİRKETLERİNİN KURUMSAL BLOGLARINA YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 1, 74 - 98, 29.06.2024

Öz

Enerji şirketlerinin dijital iletişim stratejilerindeki rolü giderek artmakta ve bu bağlamda kurumsal bloglar, şirketlerin paydaşlarıyla etkileşim kurma, bilgi paylaşımı ve şeffaflık sağlama amacını taşımaktadır. Bu makale, Türkiye’nin en büyük enerji şirketlerinin kurumsal blog sayfalarının diyalojik iletişim düzeylerini araştırmak ve diyalojik iletişim ilkelerinin ne kadarını kapsadığı tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda Türkiye’nin en büyük 10 enerji üreticilerinden, kurumsal blog sayfasına sahip olan Aydem Enerji ve Enerjisa’nın blog sayfaları diyalojik iletişim teorisi çerçevesinde analiz edilmiştir. Bu analiz, enerji sektöründeki şirketlerin dijital iletişim stratejilerini geliştirmeye yönelik kılavuz niteliğinde bilgiler sunmayı hedeflemektedir. Ayrıca, enerji şirketlerinin kurumsal bloglarını daha etkili bir iletişim aracı olarak kullanmalarına yönelik öneriler sunmayı amaçlamaktadır. Makale, ve sonraki çalışmalar için fikir oluşturması açısından önemli bir kaynak olacaktır.

Kaynakça

  • Akbayır, Z. (2008). Yeni İletişim Ortamı Olarak Kurumsal Bloglar: Türkiye’deki Şirketlerin Blog Kullanımları Üzerine Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi, M.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aktaş, H. & Akduman, B. (2023). Diyalojik İletişim İlkeleri Bağlamında Bir Halka İlişkiler Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Twitter Örneği. Yeni Medya Dergisi, 14, 284-309.
  • Alakuş, Ş. (2022). Dünyada ve Türkiye’deki Halkla İlişkiler Meslek Örgütlerinin Web Sitelerinin Diyalojik İletişim Düzeylerine Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alikılıç, Ö. & Onat, F. (2007). Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kurumsal Bloglar. Journal Of Yasar University. 8(2), 899-927.
  • Arslan, N. (2022). Kurumsal Reklamlarda Kurumsal İtibar Unsurlarının Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi, K.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Atak, M. (2005). Örgütlerde Resmi Olmayan İletişimin Yeri ve Önemi. Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, 2(2), 59-67.
  • Ateş, F. (2022). Kurumsal Kültür ve Sürdürülebilirlik ile Kurumsal İtibar İlişkisi: Yabancı Özel Liseler Örneği. Yüksek Lisans Tezi, M.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aydem Enerji Blog. (10 Haziran 2024) https://www.aydemenerji.com.tr/blog.
  • Balmer, J. & Greyser, S. (2003). Revealing The Corporation. Routledge Taylor & Francis Group.
  • Balta, Y. (2015). Kurumsal İletişimde Marka Yönetimi ve Hizmetkar Markalar. Yüksek Lisans Tezi, B.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Becan, C. (2011). Değişen İletişim Ortamında Kurumsal Blogların Çağdaş̧ Halkla İlişkiler Alanındaki Yeri: Kavramsal Bir Çerçeve. ABMYO Dergisi, 21, 47-59.
  • Cengiz, M. (2023). Hastanelerde Kurumsal Kimlik ve Kurumsal İmaj: Bir Araştırma Uygulama Hastanesi Yöneticileri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, S.D.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çay, O. (2014). Jandarma Teşkilatı’nda Kurumsal İletişimin Önemi ve İç Güvenlik Hizmetleri ile İlişkisi: Ankara İl Jandarma Komutanlığı Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Polis Akademisi Güvenlik Bilimleri Enstitüsü.
  • Çetintaş, H.B. (2013). Bir Kurumsal İletişim Stratejisi Olarak Kurumsal Bloglar. Yüksek Lisans Tezi, S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Doğan, İ. (2018). Kurumsal İmaj Oluşturmada Sponsorluk Uygulamaları: Vodafone Örneği Üzerine Ampirik Bir Çalışma. Yüksek Lisans Tezi, S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Enerjisa Üretim Blog. (10 Haziran 2024) https://www.enerjisauretim.com.tr/blog/.
  • Goodman, M. (1994). Corporate Communication, State University Of New York Press.
  • Güldiken, Y. (2017). Kurum Kültürünün Benimsenmesinin Örgütsel Bağlılık Düzeyine Olan Rolünün Değerlendirilmesi: Eskişehir İlinde Bir Özel Okulda Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hayta, İ. (2019). Diyalojik Halkla İlişkiler ve Sağlık İletişimi: Eğitim ve Araştırma Hastanelerinin Diyalojik İletişim Analizi. Yüksek Lisans Tezi, İ.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Indrıanı, S. (2023). Kurumsal İtibar: Endonezya’da Bir Havayolu Kurumu Üzerine Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İrez, B. (2019). Futbol Kulüplerinin Kurumsal İmajını Etkileyen Faktörler: Ankara İlinde Ampirik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karcıoğlu, F. & Kurt, E. (2009). Örgütsel İletişimin Etkinliği Açısından Kurumsal Bloglar ve Birkaç̧ Kurumsal Bloğun İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23 (3), 1-17.
  • Karakurt, E. (2022). Kurumsal Yönetimlerde Dijital Dönüşüm Ekseninde Kurumsal İletişim. Yüksek Lisans Tezi, M.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kent, M. & Taylor, M. (1998). Building Dialogic Relationships Through The World Wide Web. Public Relations Review, 24 (3), 321-334.
  • Kent, M. & Taylor, M. (2002). Toward a Dialogic Theory of Pupblic Relations. Public Relations Review, 28 (1), 21-37.
  • Koçer, S. & Ölçer, N. (2021). Kurumsal İletişimde Kurumsal Dergilerin Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. Uluslararası Toplum Araştırma Dergisi, 18, 1415-1447.
  • Leuthesser, L. & Kohli, C. (1997). Corporate Identity: The Role Of Mission Statements, Business Horizons.
  • Ma, S. & Zhang, Q. (2007). Douglas Schuler (Editör), A Study On Content And Management Style Of Corporate Blogs (ss. 116-123). Springer.
  • Marken, A. (2005). Online Public Relations, Public Relations Quarterly, 50 (3), 31.
  • Mavnacıoğlu, K. (2011). Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi Kurumsal Blog Odaklı Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi, İ.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Okmeydan, C. K. (2019). Diyalojik İletişimin Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimine Katkısı: Kurumsal Markalar Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Okur, R. (2020). Kurumsal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya ve Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, M.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ostrander, B. (2007). Problems and Solutıons to Corporate Bloggıng: Model Corporate Bloggıng Guıdelines. Journal of High Technology Law and Benjamin Ostrander, Cite as 7 J. High Tech. L. 226.
  • Önder, S. (2019). Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj ve Marka Değeri Arasındaki İlişki: Bir Havayolu İşletmesi Üzerinde Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, B.Ü. Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Özgüner Kılıç, H. (2011). Kurumsal Blog Sahibi Olmanın Şirketlerin Gelir ve Kârına Etkisi: Fortune 500 Üzerinde Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(1), 139‐162.
  • Saral Güneş, S. (2022). Diyalojik İletişim Kuramı Ekseninde Dijital Kurumsal İletişim: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyelerinin Mobil Uygulamaları ve Kullanıcı Yorumları Üzerine Bir Analiz. Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Silen, D. (2015). Kurumsal İletişimde Yeni Bir Platform Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Üniversitelere Yönelik Bir Kurumsal İletişim Uygulaması. Yüksek Lisans Tezi, K.H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Suci, S. (2022). Türkiye’de Siyasi Partilerin Web Sitesi Kullanımı: Diyalojik İletişim Bağlamında Bir Analiz. Yüksek Lisans Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Süceddinov, Ş. (2008). Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj Oluşturma Süreci ve Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Y.T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Vural, B. & Özdava, B. (2018). Kurumsal Blogların Kurumsal Markalara Etkisi. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 7 (2), 78-97.
  • Yaraşır, T. (2019). Siyasal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Diyalojik İletişim Perspektifinden Bir Analiz. Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Zorlu Enerji Blog. (10 Haziran 2024) https://www.zorlu.com.tr/akillihayat2030/blog
  • Weiwei, T. (2007). Impact Of Corporate Image And Corporate Reputatıon On Customer Loyalty: A Revıew. Management Science And Engineering, 1 (2), 58.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Beyza Ataseven

Erken Görünüm Tarihi 29 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 20 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 22 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ataseven, B. (2024). DİYALOJİK İLETİŞİM PERSPEKTİFİNDEN ENERJİ ŞİRKETLERİNİN KURUMSAL BLOGLARINA YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. Pamukkale Üniversitesi İletişim Bilimleri Dergisi, 3(1), 74-98.