Ölüm konusu yetişkinlerin anlamakta, çocuklara anlatmakta zorlandıkları noktaların başında gelmektedir. Bu zorluğa ragmen çocuklar ölüm hakkında sorular sormakta ve ölüm hakkında bilgi sahip olmak istemekte ve onu anlamlandırmak istemektedir. Söz konusu durumdan hareketle, bu çalışmanın amacı, DKAB derslerinde ölüm konusunu anlatılmasının bir ihtiyaç / gereklilik olup olmadığını DKAB öğretmenlerinin görüşleriyle çerçevesinde ele almaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, 21 DKAB öğretmeninin görüşlerini ortaya koymak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formunda elde eldilen veriler analiz edilmiş, DKAB öğretmenlerinin hemen hepsi ölüm konusunun DKAB dersinde anlatılmasının bir ihtiyaç olduğunu belirtmiştir. Yapılan analizler sonucunda bu ihtiyaçları 3 temel tema altında toplamak mümkündür. DKAB öğretmenlerine ölüm konusunun anlatımı, psikolojik, sosyolojik ve dinî bir ihtiyaçtır. DKAB derslerinde doğru bir pedagojik zeminde yapılacak ölüm hakkında bilgilendirme (Ölüm Eğitimi) öğrencilerin psikilojik, sosyolojik ve dinî ihtiyaçlarını karşılamaya olumlu katkı sağlayacak, ölüm kaygısını ve korkusunu azaltmaya imkan sağlacaktır. Bu durum da Türk Milli Eğitiminin Temel Amaçlarında belirltiği “Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmeye” hizmet edecektir
Din Eğitimi Ölüm Eğitimi Ölüm Kaygısı ve Korkusu Psikolojik ve Sosyal İhtiyaç
Abstract
The issue of death is one of the points that adults have difficulty understanding and explaining children. Despite this difficulty, children ask questions about death and want to know about death and want to make sense of it. Based on this situation, the aim of this study is to consider whether it is a necessity to explain the issue of death in Religious Culture and Moral Knowledge lessons within the framework of the opinions of RCMK teachers. In the study, qualitative research method was used, the semi-structured interview form was used to reveal the views of 21 RCMK teachers. The data obtained in the interview form were analyzed, and almost all RCMK teachers stated that it is a necessity / need to explain the death in the RCMK course. As a result of the analyses, it is possible to classify these needs under 3 basic themes. It is a psychological, sociological and religious need to explain the subject of death to RCMK teachers. Informing about death (Death Education), which will be carried out on the correct pedagogical basis in the RCMK courses, will make a positive contribution to meeting the psychilogical, sociological and religious needs of students, will allow reducing anxiety and fear of death.
Keywords: Religious Education, Death Education, Death Anxiety and Fear, Psychological and Sociological Need, Religious Need.
Religious Education Death Education Death Anxiety and Fear Psychological and Sociological Need Religious Need.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |